Stránka 1 z 13
1.4 TSI - motor KO
Napsal: 10 říj 2018, 11:43
od markaz
Ahoj všem, před 3mi týdny mi odtáhli do servisu Alhambru s 1.4 TSI, motor klepal celým autem, vynechával válec. Po změření v servisu zjištěna nulová komprese na jednom válci a snížená na dalších dvou. Nabídnuta autorizovaným servisem výměna shortmotoru za 160 tis. s prací. Auto má najeto 41.600 km!, mám ho od r. 2014 jako druhé pro rodinu, kupováno jako nové... Importér neřeší, je to po záruce.
Najdu někoho, kdo řešil podobnou situaci? Je nějaká jiná možnost kromě výměny za nový/ojetý motor? Případně další rada, kudy z toho ven?
Díky...
Napsal: 10 říj 2018, 11:48
od fekálek
Co je to za motor? EA ???
Napsal: 10 říj 2018, 11:58
od Rayx
DSG nebo manuál? Nenabídli ani kulanci?
LSPI fenomén, u velkýho auta víc patrný ...
Napsal: 10 říj 2018, 12:08
od markaz
V TP je typ motoru CTH. Kulanci nenabídli, "nelze vyloučit závadu jednotlivého komponentu po životnost vozidla".
Napsal: 10 říj 2018, 12:09
od markaz
-> Rayx: manuál
Napsal: 10 říj 2018, 12:27
od Rayx
Podle importéra tedy máš auto po skončení doby životnosti? To jsou ale borci ...
Jak jste s tím jezdili, poslouchali jste rádce řazení, takže 50kmh na 5?
Takže je to CTHA, EA řadu nevím ale asi EA211 ...
Je tu na foru pár zmínek, tady kolega řešil na autě ještě v záruce, tak tam opravili v garanci ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=168864
https://www.allhead.com.au/technical/vw ... d-pistons/
Napsal: 10 říj 2018, 13:20
od váha
No to je totiž úplně nejlepší top motor co VW vyrobil(wallbash) Většinou pokud je auto do 6 let stáří, pravidelně servisované ve VW a má najeto nějaký rozumný km tak berou kulanci, takže je divný že to zamítnuli
Napsal: 10 říj 2018, 15:55
od markaz
->Rayx - jezdili jsme tak napůl s manželou, v podstatě celej "řidičskej život" jezdím s benzínama, měl jsem atmosféry ve Feldě, pak Octavii, takže na ukazatel řazení kašlu a jezdím pokud možno normálně. Možná že manželka asi míň... Ale za 40 tis. km výměna motoru? Jo ještě mi importér napsal, že "podpora při opravě vozidla, nad rámec záruky poskytované výrobcem, je v kompetenci servisního partnera."
Ano, auto bylo pravidelně servisované v aut. servisu, stáří je 4,5 roku, km rozumný, ale importér Seat, VW, Audi zamítnul...
Napsal: 10 říj 2018, 19:39
od Huml
CTHA je ještě EA 111, pohon vaček je ještě řetězem, přeplňování je pomocí turba a kompresoru, nejspíš bude KO nějakej píst nebo víc, docela častej problém těchto motorů, pokud nebudou na kaši válce, mohla by to spravit výměna pístů
Napsal: 10 říj 2018, 19:43
od maka123
A pak si kup nový auto.

Napsal: 10 říj 2018, 20:12
od geo
Nedávno jsem dělal tourana taky propálenej píst mezi kruhama.Odvezl bych to od nich a dal to někomu opravit.
Napsal: 10 říj 2018, 21:06
od Domecek
[quote="Huml"]CTHA je ještě EA 111, pohon vaček je ještě řetězem, přeplňování je pomocí turba a kompresoru, nejspíš bude KO nějakej píst nebo víc, docela častej problém těchto motorů, pokud nebudou na kaši válce, mohla by to spravit výměna pístů[/quote]
Konečně to objasnil odborník, je to ještě stará ea 111
Napsal: 11 říj 2018, 05:36
od markaz
Díky za reakce. Nemáte kontakt na někoho šikovného, kdo se specializuje na repase TSIček?
Napsal: 11 říj 2018, 06:14
od roman1648
No, takovýho budeš těžko hledat, ale šikovných lidí je spousta
Jak psáno výše, mělo by to být opravitelný, určitě za míň než 160tis.
Já to nespravuju - beru výměnou motory z Německa, ale možná to dělá někdo i u nás, nevím
Postup - vycukne se motor, ten naložím klučinovi, otočí se do Němec a doveze motor, chtějí za poslání 300 EUR což je dost a navíc musíš starý pak za další peníze posílat zpátky
Dělal jsem to takto už třikrát a pokaždý cajk.
Ale že bys to opravil někde ve stodole za dvacku, to nee, to nepůjde
Napsal: 11 říj 2018, 07:55
od markaz
->roman1648: myslel jsem samozřejmě firmu, servis, našel jsem třeba repas-motoru.cz...