Nafta + benzín ?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
Odpovědi: 0
Nafta + benzín ?
Ahojky!
Blíží se nám zima a s tím spojené různe neduhy našich TDíček f metle a na hlínách. To že by jsi každej měl přezout na zimní je snad jasné, i když my tady v Brně máme dost teplo a sních když se úračí napadnout tak je to většinou břečka, ale to teď neřešme.
Celkem tu a tam slýchávám nějaké informace že se smí do nafty přimíchávat do 30% benzín. Prý to zvyšuje cetanové číslo nafty. Sice nejsem chemik ale mělo by to zlepšovat vlastnosti nafty a při nízkých teplotách (příští týden prý mají přijít mrazy) zajišťovat tekutelnost nafty.
Jak to vidíte vy zkušenější? Už jste to vyzkoušeli? Mělo to nějaký vliv na motor? Nezmrvím ho tím? Co riskuju? Nebo to tam mám bezproblému nalít a jezdit? Nemám do toho spíš lít nějaké aditivim? Jsou zimní aditiva do nafty které by měli pročišťovat čerpadla a trysky.
Děkuji všem za rady.
Blíží se nám zima a s tím spojené různe neduhy našich TDíček f metle a na hlínách. To že by jsi každej měl přezout na zimní je snad jasné, i když my tady v Brně máme dost teplo a sních když se úračí napadnout tak je to většinou břečka, ale to teď neřešme.
Celkem tu a tam slýchávám nějaké informace že se smí do nafty přimíchávat do 30% benzín. Prý to zvyšuje cetanové číslo nafty. Sice nejsem chemik ale mělo by to zlepšovat vlastnosti nafty a při nízkých teplotách (příští týden prý mají přijít mrazy) zajišťovat tekutelnost nafty.
Jak to vidíte vy zkušenější? Už jste to vyzkoušeli? Mělo to nějaký vliv na motor? Nezmrvím ho tím? Co riskuju? Nebo to tam mám bezproblému nalít a jezdit? Nemám do toho spíš lít nějaké aditivim? Jsou zimní aditiva do nafty které by měli pročišťovat čerpadla a trysky.
Děkuji všem za rady.
Dle Fordu se do Sierry mělo na zimu přidávat přesně až do zmíněných 30% benzínu kvůli tomu že benzín rozpouští parafíny které se v naftě vysráží při nízké teplotě. Lepší start se nekoná, jede to o něco hůř protože cetanové číslo to velmi účinně sníží (i hodnotu výhřevnosti a využitelnosti paliva), mazivost je v háji protože je to sušší. Jediná výhoda je v tom že se neucpe filtr parafínem. Proto doporučují všichni aditiva do nafty - nemají tyto neduhy - spíš ještě zlepšují zmíněné vlastnosti klasické nafty. Přidat trochu benzínu do RO bych se nebál - ten maže až až ale zase ta trocha benzínu nevyřeší jeho totální ztuhnutí...
Ford Escort 1.8D + zatím bezproblémový Lucas (momentálně ve fázi příprav na dvounádržový systém)
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City
Odpovědi: 0