padajúca nafta, tandem BOSCH 1.9TDI 85kw AUY

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

GarazKrskany
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 13 zář 2015, 08:50
Odpovědi: 0

padajúca nafta, tandem BOSCH 1.9TDI 85kw AUY

Příspěvek od GarazKrskany »

Zdravím. Svokrovi po dlhšom státí (3 a viac hod) na Sharane padne nafta a auto má problém naštartovať. Cca pred mesiacom dal kvôli tomu meniť o-krúžky na vstrekovačoch, problém to nevyriešilo. Info o tom v akom stave bolo lôžko vstrekovačov nemám. Medzi prepad (spiatočku) z tandemu a pal. filtrom som mu dal na hadičku uzatvárací palivový ventil. Ak po odstavení auta tento ventil zavrie a pred štartovaním otvorí tak auto štartuje nabrnk. Vie mi niekto poradiť či by pomohla výmena tandemového čerpadla? alebo je to už vymágané uloženie vstrekovačov. Je to sharan 1.9tdi AUY 85kw 4motion nájazd 390 000km.
vw group
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20583
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

tuhle jsem to řešil na Galaxy, zpětný ventil 8mm do hadice za 130 korun a po problému...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Co je to za rok? Když on se ten ventil asi v rámci úspor přestal od roku 2003 / od VIN 7M-3-025 001 dávat ...

ventil 165201542B na přívod k tandemu od filtru
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Cena za ty plastový VAG (asi Pierburg) ventily je opravdu mastná ... Ventil 165201542A nebo 165201542A.

Pierburg má aktuálně hliníkový provedení 7.20235.02.0 (EAN 4028977775031)

https://onlineshop.ms-motorservice.com/ ... 216234.pdf

https://onlineshop.ms-motorservice.com/ ... hisdir=fwd

https://www.autokelly.cz/Product/PG-7-2 ... 0/10605122
https://www.seznamzbozi.cz/?p_min=&p_ma ... 5.02.0&o=2

a vypadaj skoro jak ty od VAPOLu ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

po 400000km bude uložení vstřiku v háji
GarazKrskany
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 13 zář 2015, 08:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od GarazKrskany »

Chlapi díky za rady. Mám jeden jednosmerný ventil. Otázka na Vás ešte či ho dať medzi filter a prívodom do tandemu tak, aby bol priepustný smerom k tandemu? alebo ako? A čo bude teda príčina? vymágané uloženie vstrekov?
vw group
GarazKrskany
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 13 zář 2015, 08:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od GarazKrskany »

Obrázek

Mám takýto jednosmerný ventil.
Auto je ročník 2003 a na palivovom vedení som nenašiel žiadny jednosmerný ventil.

A zabudol som spomenúť, že keď som tam dával ten uzatvárací ventil tak som tam ešte medzi prívodom do tandemu a pal. filtrom dal ručný pumpovací balónik, ktorý ak sa nemýlim tiež plní funkciu jednosmerného ventilu. Už som aj volal svokrovi nech kašle na ten uzatvárací ventil a nech to otestuje ako to bude štartovať, tak som zvedavý či a ten balón sám o sebe pomôže
vw group
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Samo že na přívodu musí pouštět směrem k tandemu, směrem k filtru musí držet. Škoda, že nemáš info k těm uložením vstřiků, když se to nedávno dělalo. Ventilek by měl pomoci, ale vše je to o celkovým stavu ;) Jestli není balonek obráceně, měl by fungovat taky.

Obrázek
GarazKrskany
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 13 zář 2015, 08:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od GarazKrskany »

tá pozícia č. 9 tam nie je a taktiež chladič nafty je pod autom. Balónik je zapojený správne ináč by to ani naftu do tandemu nepustilo. Takže už len počkať čo to spraví pri takomto zapojení.
Čo však v prípade že to bude štartovať rovnako zle? Vieme však že hore spomínaný uzatvárací ventil za tandemom situáciu rieši dokonale, je to však asi iba dočasné riešenie a je to riadny diskomfort
vw group
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak nejdřív prověříš, jak dobře drží balonek a pak vyměníš za zpětný ventil, když na zavírací ventil to funguje :) No a časem se dopátráš, v jakým stavu jsou ty uložení pro vstřiky.

Poz 9 je právě ten zpětný ventil, chladič poz. 31 je jen pro tropický země, takže jasně že tady je pod autem ;)
GarazKrskany
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 13 zář 2015, 08:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od GarazKrskany »

tiež to vidím na takýto postup :D. Len musím zdôrazniť že ten uzatvárací ventil je na spiatočke za tendemom. Ale aj tak by som rád vedel kde to prísáva ten vzduch, z priestoru hlavy?
vw group
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

V šachtě vstřiku, buď mezi přívodem a odvodem a nebo ještě k tomu vrchem od oleje.

Jak dlouho to takto blbě startuje, hladina oleje je na tom v rámci intervalu jak, přibývá, ubývá?

Obrázek

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 36#1199036
GarazKrskany
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 13 zář 2015, 08:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od GarazKrskany »

Deje sa to dva mesiace. Dĺžka štartu sa postupne predlžovala, teraz to štartovalo tak že asi na 3-4 štart. dĺžka štartu cca 10 sekund. Olej som kontroloval v intervale 1 mesiac čo je u svokra cca 5000km ale volným okom na ryske nebolo vidno zvýšenie hladiny. Takže asi toľko zatedy
vw group
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Docely rychlý progress ... Když zapneš klíček, slyšíš čerpadlo v nádrži? Aby to nebylo třeba jen prasklou pojistkou nebo čerpadlem ... No a ty km, to i tandem může být už slabší ...

Jen pro info, zkusil bych se dopátrat u toho, co ty vstřiky přetěsňoval, v jakým stavu byly šachty. Ty sám ses do toho nechtěl pouštět, takže jsi to dal někomu, kdo to měl udělat líp? Tak by snad měl k tomu i něco říci ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“