Stránka 1 z 1
Cmax 1,6 tdci 80kW ucpaný DPF?
Napsal: 03 dub 2019, 18:18
od Jarda-k
Za jízdy se majiteli stalo to, že se ozvala tlumená rána a motor přestal táhnout.
Teď se to chová tak, že to jde normálně natočit, ale po několika vteřinách se začne dusit až se zadusí a chcípne.
Z air boxu je slyšet dunění jako kdyby výfukový plyny neměly kam jít a vracely se zpátky do sání.
Píše to tyto závady: P0234 - 22, P2459 - 61, P2458 - 21, P2453 - 68.
Týkají se DPF, turba, snímače diferenčních tlaků a bůh ví čeho ještě.
Dělá to na mě dojem jako kdyby kecal ten snímač diferenčních tlaků, řj. neměla informaci že DPF je plnej a ten se ucpal tak,
že už není průchozí a proto se motor krátce po staru zadusí. Koncovka výfuku byla celou dobu čistá, teď je začazená.
Nájezd je 200 tkm.
Napsal: 03 dub 2019, 22:21
od pafka
nepraskla ti někde hadice do sání od turba?
Napsal: 04 dub 2019, 06:28
od Jarda-k
Pokud by byla prasklá ta hadice, tak by motor normálně běžel, jen by nebyl výkon.
Teď ale motor běží jen pár vteřin, pak se začne dusit až se zadusí. Po chcípnutí je ještě chvíli slyše unikající natlakovaný vzduch.
Napsal: 04 dub 2019, 20:15
od radeknemec
Tak rozpoj výfuk u turba a pokud to poběží , tak je ucpaný DPF , když nebude změna tak bude rozpadlé turbo .
Napsal: 04 dub 2019, 21:28
od Jarda-k
Jo to přesně mám v úmyslu. Snad se k tomu po neděli dostanu.
Napsal: 10 dub 2019, 10:15
od Jarda-k
Takže situace má vývoj. Po demontáži DPF motor běží, turbo se pohledově zdá OK.
Majitel si sehnal někde na Netu filtr nový za asi 6 tkč, tak jsem mu ho tam namontoval,
Teď po nastartování se motor v chodu udrží, ale má dunivej zvuk a nemá výkon.
Po smazání závad mi stále vyskakuje závada něco o regeneraci filtru.
Dnes má majiteli přijet borec s lepší diagnostikou a má udělat statickou regeneraci a reset hodnot co se údajně má po výměně DPF dělat.
Moc nechápu jaký význam má statická regenerace u nového, tudíž prázdného filtru.
Napsal: 10 dub 2019, 12:19
od roman1648
no, obávám se že nějaká replika za 6tis. nebude fungovat...
Zase se jeden ulakotil, moc to nechápu když ten novej origo fap výměnným způsobem dneska snad stojí kolem 10tis.
co dovezl - JMJ ne ?
Napsal: 10 dub 2019, 13:14
od hansdob
Repliky z 90% nefunguji.
Napsal: 10 dub 2019, 13:17
od hansdob
Pokud je na 1,6 vše OK dodržuje se servis používá se olej co má mění se max 15000km tak FAU při 280000km je ještě naprosto v pohodě ( vlastně po 280 je menene jen turbo a pretesnene vstriky)
Napsal: 10 dub 2019, 17:34
od radeknemec
A proč jsi ten původní nenechal vyčistit ? Hezky to popisujou v extra příloze Světa motorů . Vyčištění by přišlo tak na 5 - možná levněji a funguje to stopro . Vodní vyčištění mám vyzkoušené .
Napsal: 10 dub 2019, 17:57
od roman1648
No,pac pokaždý to nejde
Teď jsem dělal C8mu a vrátili mi ho že je hin,prasklý a nemá cenu to čistit...
Napsal: 10 dub 2019, 19:12
od Jarda-k
Tady u toho filtru šly saze skrz, takže je patrně prasklý a navíc zcela neprůchodný.
Nicméně odborník s diagnostikou řekl, že příčina problému je podfukující vstřik, který jsem dnes přetěsnil,
samo žádná změna, mimo podfukování samozřejmě.
Ale jak jsem tak oblejzal auto a hledal zdroj syčení a dunění, tak jsem přišel na to, že je roztrženej intercoler. To byla patrně rána co slyšel majitel.
Levá plastová bočnice vylítla ze zapertlení. To je patrně důvod proč to duní a nemá výkon.
Takže ten chladič vyměním a uvidíme co se bude dít dál...
Napsal: 13 dub 2019, 18:25
od Jarda-k
Po výměně intercoleru auto jezdí. Teď jsem jen zvědav co se bude dít až přijde na řadu regenerace....