Auto nedrží rovný směr nad 100km/h
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Auto nedrží rovný směr nad 100km/h
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, mám takový problém, že když jedu na dálnici víc jak 100km/h a držím pevně volant rovně (a jedu rovně), tak po chvilce "jakoby fouknul vítr zprava" auto lehce zahne doleva, po chvilce zase zahne lehce doprava apod. Prostě jako kdyby do auta někdo strčil zleva či zprava (opravdu lehce, ale je to nepříjemné). Auto má nové gumy + jsou vyvážené. Při pomalé jízdě tento jev nepozoruji.
Celý tento proces vlastně nastal když:
Jel jsem po dálnici okolo 135km/h a těsně před mým autem mi to tam švihl náklaďák, musel jsem jít pořádně na brzdy (ABS zafungovalo). Od té doby je to auto takové divné, nestabilní.
Zkoumal jsem silentbloky na zadní nápravě i tyčky stabilizátoru, ale nevypadají, že by byl nějaký silentblok prasklý či vydrolený nebo že by bylo něco povoleného.
Měřil jsem auto na obou stranách vzadu od rovné podlahy ke karosérii, ale na obou stranách je stejně (nestojí křivě)
Má smysl nechat udělat geometrii, když může být chyba někde na nápravě? A pak by se musela nechat udělat znova. Nebo při tom na geometrii zjistí, kde je problém a řeknou mi co opravit?
chtěl bych se zeptat, mám takový problém, že když jedu na dálnici víc jak 100km/h a držím pevně volant rovně (a jedu rovně), tak po chvilce "jakoby fouknul vítr zprava" auto lehce zahne doleva, po chvilce zase zahne lehce doprava apod. Prostě jako kdyby do auta někdo strčil zleva či zprava (opravdu lehce, ale je to nepříjemné). Auto má nové gumy + jsou vyvážené. Při pomalé jízdě tento jev nepozoruji.
Celý tento proces vlastně nastal když:
Jel jsem po dálnici okolo 135km/h a těsně před mým autem mi to tam švihl náklaďák, musel jsem jít pořádně na brzdy (ABS zafungovalo). Od té doby je to auto takové divné, nestabilní.
Zkoumal jsem silentbloky na zadní nápravě i tyčky stabilizátoru, ale nevypadají, že by byl nějaký silentblok prasklý či vydrolený nebo že by bylo něco povoleného.
Měřil jsem auto na obou stranách vzadu od rovné podlahy ke karosérii, ale na obou stranách je stejně (nestojí křivě)
Má smysl nechat udělat geometrii, když může být chyba někde na nápravě? A pak by se musela nechat udělat znova. Nebo při tom na geometrii zjistí, kde je problém a řeknou mi co opravit?
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
V ramenou na přední nápravě nebo zadní ?kanin píše:řešil jsem podobný problém na GVI...rovina a auto chvili vlevo, pak vpravopomohla výměna silentbloků v ramenou..a dal jsem ty plné z Audi A2
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Jo ale přesně něco podobného mi taky připadá, že když sešlápnu plyn tak začne auto decentně cestovat (né moc, ale je to znát). Ale zase na rovině mi přijde, že cestuje decentně zase zadek. Těžko říct
Takže abych to shrnul, tohle cestování tedy dělá s největší pravděpodobností nějaký silentblok nebo nějaký stabilizátor, takže buď vyměnit všechny a nebo hledat (důkladně se zaměřit na ty silentbloky). Díky za tipy.
Takže abych to shrnul, tohle cestování tedy dělá s největší pravděpodobností nějaký silentblok nebo nějaký stabilizátor, takže buď vyměnit všechny a nebo hledat (důkladně se zaměřit na ty silentbloky). Díky za tipy.

VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
nejčastější jsou přední silentbloky v předních ramenech, ale ty se hlásí dopředu vrzáním při prohoupnutí, vzadu pak mají na stabilitu největší vliv ty přední příčný kosti, jak je tam volnej silentblok tak je to jak loďka a nedávno jsem řešil podobnou nestabilitu a jeden zadní tlumič byl uplně KO, nebyl vyteklej ani se to za jízdy nijak zvlášť nehoupalo, ale jak to kolo přejelo nějakej hrb tak to uhlo do strany a taky se stávalo na zdánlivě rovný silnici to uhýbalo, no každopádně zpočátku jsem to na tlumič moc netipoval
Z mojí zkušenosti fungují nové věci nejlépe. Nové auto tedy bude OK.
S najetými km už je to boj s větrnými mlýny.
Uděláš silenty, ale čepy už nejsou v nejlepší formě a není to ono.
Uděláš tlumiče, ale péra už mají 200k km a silenty 80k km a zase to není úplně ono.
Když uděláš komplet repas podvozku za peníze, které zvednou hodnotu auta o 50%, tak už stejně nemáš nová ložiska, máš unavené klouby na poloosách a malinko ohnutou těhlici.
Můžeš to dělat postupně, ale stále bude něco z toho nové, něco ještě dobré a něco dosluhovat a za všechny ty prachy to pořád nebude v celku jak nové auto.
No a samozřejmě řízení už je vyklepané a sloupek má taky vůli, takže na volantu je vůle stejně už víc než 5 mm i když zbytek podvozku bude nový.
A na konci člověk zjistí, že origo z fabriky to stejně vydrželo nějak víc.
Ale já osobně bojuji s těmi mlýny a když nějaký kus podvozku vyměním tak si užívám tu radost jak to zrovna parádně jede i když vím, že to za pár tisíc km přejde kvůli něčemu jinému.
Ale silnice tady máme jako na Ukrajině a policajty jako na Slovensku, takže buď nemá cenu investovat do podvozku nebo je lepší jezdit pomalu.
S najetými km už je to boj s větrnými mlýny.
Uděláš silenty, ale čepy už nejsou v nejlepší formě a není to ono.
Uděláš tlumiče, ale péra už mají 200k km a silenty 80k km a zase to není úplně ono.
Když uděláš komplet repas podvozku za peníze, které zvednou hodnotu auta o 50%, tak už stejně nemáš nová ložiska, máš unavené klouby na poloosách a malinko ohnutou těhlici.
Můžeš to dělat postupně, ale stále bude něco z toho nové, něco ještě dobré a něco dosluhovat a za všechny ty prachy to pořád nebude v celku jak nové auto.
No a samozřejmě řízení už je vyklepané a sloupek má taky vůli, takže na volantu je vůle stejně už víc než 5 mm i když zbytek podvozku bude nový.
A na konci člověk zjistí, že origo z fabriky to stejně vydrželo nějak víc.
Ale já osobně bojuji s těmi mlýny a když nějaký kus podvozku vyměním tak si užívám tu radost jak to zrovna parádně jede i když vím, že to za pár tisíc km přejde kvůli něčemu jinému.
Ale silnice tady máme jako na Ukrajině a policajty jako na Slovensku, takže buď nemá cenu investovat do podvozku nebo je lepší jezdit pomalu.

Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Tak se ten problém zhoršuje více a více. Zadní náprava už dost cestuje, snad se ta náprava neurve. Očividně to budu muset dát někam do servisu. Ale když jsem viděl kolik stojí repasní set kostí a silentů na zadní nápravu, tak jsem šel do kolen 

VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Vedel by nekdo doporucit kam s tim zajet do servisu, kde na to maji vybaveni zjisti proc to auto tak plave? Zjisti cenu opravy? Nevim si s tim rady, cestuje a plave to uz dost.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Já bych v prvé řadě vyměnil řídící tyče zadní nápravy, 2009 byla měla mít už Levý + Pravý stejné, starší modely mají L jiného tvaru než P.
https://www.autorozvody.cz/cs/hledani/1 ... 2101/96938
https://www.autorozvody.cz/cs/hledani/1 ... 2101/96938
Dobře děkuji, takže abych to zrekapituloval, doporučujete vyměnit najednou tyto díly? Víte ještě o nějakém dalším možném dílu?:
Přední náprava:
1K0199231J - https://www.cc-autodily.cz/drzak-ulozeni-lozisek-9
1K0199232J - https://www.cc-autodily.cz/drzak-ulozeni-lozisek-10
2x 1K0407182 - (pravá, levá strana) - https://www.cc-autodily.cz/luzko-ramene-predni-1-1
Zadní náprava:
2x 1K0501529J - https://www.cc-autodily.cz/tyc-ridici-zadni-3
Po výměně těchto dílů, by měl tedy ten problém nejspíše zmizet ? Děkuji.
Přední náprava:
1K0199231J - https://www.cc-autodily.cz/drzak-ulozeni-lozisek-9
1K0199232J - https://www.cc-autodily.cz/drzak-ulozeni-lozisek-10
2x 1K0407182 - (pravá, levá strana) - https://www.cc-autodily.cz/luzko-ramene-predni-1-1
Zadní náprava:
2x 1K0501529J - https://www.cc-autodily.cz/tyc-ridici-zadni-3
Po výměně těchto dílů, by měl tedy ten problém nejspíše zmizet ? Děkuji.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí