Stránka 1 z 1

DUCATO 3.0 JTD Mazání

Napsal: 08 kvě 2019, 18:03
od kejlic
Ahoj.
Potřeboval bych poradit.
Mám Ducato 3.0 JTD 115 kW rok 2011.
A začlo mi to delat že mi to zřejmě hůř maže.
Po nastartování mi cca o vteřinu déle svítí kontrolka oleje a dělá to jako když hůř maže vršek. Je to ale pouze chvilka. Pak se to srovná a je klid.
Jde nějak přes diagnostiku zjistit tlak oleje?
Mám diagnostiku Delphi DS 150
Bylo mi řečeno že to může dělat koš ve vaně ale taky olejové čerpadlo.
Děkuji moc

Napsal: 08 kvě 2019, 21:12
od Bravomv
U tohoto typu motoru nevím, ale motory fiat 1,6 a 2,0 Mjet mívají při studeném startu ten samý problém a je to způsobeno špatným těsněním vedení k olejovému čerpadlu. Těsnění má orig. číslo Fiat 71749352. Když jsem to zadal do vyhledávače, tak na ebay to uvádí třeba i Ducato ročník 2011 až 2014. Jistě to ale nevím, takže si to musíš ověřit, zda-li to tvůj motor má.

Napsal: 10 kvě 2019, 11:58
od roman1648
najeto kolik ? olej měněn po ?
tlak oleje změřit budíkem, ne diagem
vanu bych každopádně sundal a koš omrknul/vyčistil...

Napsal: 11 kvě 2019, 00:54
od sikin1987
3 litr IVECO nemel nikdy zadny problem zazil jsem min 20 ducat s najezdem 500-700 tis a vse bylo puvodni krom spojek a prevodovek to se dela na ducatech dokola aj na 2,3

Napsal: 11 kvě 2019, 00:57
od sikin1987
Jo a olej se vzdy delal po 45 tis a nikdy se do 3 litra nedolivala ani kapka to az ty jeble 2,3 ty zraly od EURO 6 na 30 tis 4-6 l oleje

Napsal: 11 kvě 2019, 12:52
od jericho-3
45000km? To jsou mi paradoxy a nové přístupy.. :)

Napsal: 11 kvě 2019, 13:08
od sikin1987
jericho-3 píše:45000km? To jsou mi paradoxy a nové přístupy.. :)
interval u ducata uz je nekolik let 48 tis km pracoval jsme tam od roku 2014
a ted ve fordu jsme meli do roku 2017 50 tis km od roku 2017 do pulky 2018 60 tis a od te doby je ted zase 40 tis a stale si min 30% zakazniku neda rict a dodrzuje ten interval cca 50 tis. my doporudujem max 30 nebo rok

Napsal: 12 kvě 2019, 13:57
od Jarda_6
Ať si říká kdo chce co chce, moje Ducato 2010 od nového po 10-ti tisících. LL je podle mě nesmysl. Pak to takhle dopadá.

Napsal: 12 kvě 2019, 14:12
od geo
Pokud to jezdí kolem komína a mění to po 50 tak bude ko šála na klice většinou je nejhorší 3 válec.Co jezdí dálky tak to drží.jezděj do značky a maj dokoupenou záruku tak maj 600tis a krom převodovky to fakt drží ty auta střídaj řidiče a vypnou se jednou za měsíc když namastí 30 tis.a přistavěj to na servis.

Napsal: 13 kvě 2019, 00:51
od kejlic
Teď mám aktuálně najeto 365 tisíc.
Od novoty dávám origo selenii 5w30 a měním po 25 tisícch.
Mě opravdu přijde že při startu to hůř maže, o chlup déle svítí olejnička, ale nepatrně a jak kdy.
A když ano tak je to jak když mlatis řetězem ale ten mi dělaly ve 150 a mělo to trošku jiný zvuk. A dělá to vždy tak do pěti vteřin.
Tak jsem právě uvažoval o olejovém čerpadle a nebo tom koši ve vaně.

Napsal: 13 kvě 2019, 06:19
od geo
Ve 150 řetěz?Ten se většinou hlásí po 300 dělá to takové chrastění.Mrknul bych horním plastovým víkem na pravej kluzák už jsem viděl jak ten pertinax na tom kluzáku prasknul a pak to jezí po železe.

Napsal: 13 kvě 2019, 11:59
od kejlic
Ano, cca ve 150 tisících. Začlo to dělat bordel a údajně byli ty kluzáky v hajzlu tak se dělali komplet rozvody jak spodek tak vršek. Origo servis za 30 😁
Všiml jsem si ale v poslední době že mi začal mizet olej a párkrát jsem si všiml že to kape někde odzadu, jestli od turba. Nevím. Musím pod to zalehnout.

Napsal: 13 kvě 2019, 20:28
od Bravomv
Na polském fóru Fiat Ducato 3,0 řešen stejný problém. Již po 3 hodinách stání svítila po nastartování kontrolka oleje ještě cca 4 sek., motor po startu hlučný. Po sundání vany a přetěsnění (nedokážu přesně přeložit, ale zřejmě díl, na který odkazuji ve svém příspěvku výše) vše bez problémů. Motor již při prvním nastartování po opravě tichý.