Stránka 1 z 2

Olej pro namáhaný motor

Napsal: 14 čer 2019, 10:21
od HonzaXM
Kamarád má ve svém skoro veteránu motor 3,0 V6 24V, kde je předepsaný olej Total Quartz 7000 10W-40 a 9000 5W-40. Tyhle motory se dost ohřívají a olej trpí. Má zkusit jinou viskozitu, např. nějaký 10W-60? Díky

Napsal: 14 čer 2019, 10:59
od fekálek
Určitě, druhé číslo v tomto případě 60 je teplotní zatižitelnost oleje, velmi stručně řečeno olej lze provozovat za vyšších pracovních teplot motoru a v tomto režimu maže lépe než třeba 40,50

Napsal: 14 čer 2019, 12:07
od rudy5
Asi by som.sa toho az tak neobaval ak to je 3.0 urcite tam toho oleja bude viacej takze sa tak nebude opotrebovavat ,podla mna staci kratsi interval vymeny aby bol spokojny.

Re: Olej pro namáhaný motor

Napsal: 14 čer 2019, 12:17
od jericho-3
HonzaXM píše:Kamarád má ve svém skoro veteránu motor 3,0 V6 24V, kde je předepsaný olej Total Quartz 7000 10W-40 a 9000 5W-40. Tyhle motory se dost ohřívají a olej trpí. Má zkusit jinou viskozitu, např. nějaký 10W-60? Díky
Do veterána nové oleje nepatří, pokud se chce něco lepšího, chce to olej určený právě pro veterány, které mají rozsahy právě i pro závody..Tehdejší označení dnes často ani neplatí, protože spolu s úsporou paliva byly i oleje do převodovek zředěny i když označení zůstalo..Tehdy byla nejen olej. čerpadla dimenzována na jiný olej než dnes , ale celé olejové hospodářství motoru.. Takže snaha o pomoci motoru způsobem moderních výdobytků chemické olejové vědy je cesta ke zkáze..Stačí, že už kurví benzin , tak ještě přidat olej...

Napsal: 14 čer 2019, 12:46
od HonzaXM
Díky! Rudy5 - olej stejně měníme každou srazovou sezonu, což je cca po 3000 km, což nám nedělá problém. Teď ale jedeme do Francie, za 5 dnů ujedeme kolem 3000 km. Jedna cesta s přestávkama na kafe a záchod bude cca 1300 km, takže jen tak nevychladne.

Napsal: 14 čer 2019, 13:04
od Vici
chladič oleje to má? případně teplotu oleje měřil?
já bych se toho nebál - ten motor na to je stavěný a olej měnite pravidelně. hlavně tam nelít nějaký olej s viskozitou vody..

Napsal: 14 čer 2019, 16:42
od rudy5
Nebal by som sa toho je to 3.0 predsa uz to bolo od.vyroby stavane aby to s tym olejom co tam patri.nieco znieslo.

Napsal: 14 čer 2019, 17:40
od váha
Co to je za auto?

Napsal: 14 čer 2019, 20:20
od geo
Přikláním se k jerichovi za mě bych tam dal co tam patří.

Napsal: 15 čer 2019, 14:19
od Eric_
Taktiež súhlasím s Jerichom, do starých aut nepatria nové oleje.

Napsal: 15 čer 2019, 14:39
od HonzaXM
Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.

Napsal: 15 čer 2019, 15:04
od fekálek
HonzaXM píše:Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Tohle je vynikající kára, jedeš v tom 190 a čumíš na tacho co se děje, je to jako když jedeš 90 v kterýmkoliv jiným autě. Ten motor je klenot, ono celé XM je mašina. Tohle ale není nikterak starej motor, ten by tu 10-60ku využil.

Napsal: 16 čer 2019, 06:20
od jericho-3
HonzaXM píše:Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Ano, tenhle motor odcházel na nefunkční mazání..Byla to jejich noční můra.. Bohužel většinou už nebylo co opravovat a sháněl se motor..Osobně bych si tam dal přímý budík na tlak oleje, pro jistotu..Možná by stálo zato, tam chladič oleje vřadit a olej častěji měnit..

Napsal: 17 čer 2019, 04:09
od NOVON
honzaXM: Použil bych nejakou 5W-50,třeba od Mobilu nebo Milers oil,či ELF.

Napsal: 18 čer 2019, 12:34
od nogis
A co nezatěžovat motor čerpáním "hustých" olejů se kterými výrobce nepočítal a dopřát mu výkonné oleje 5w40 / 10w40, které jsou stavěné na vyšší teploty?

Třeba Millers Oils CSS případně CFS ;)