Stránka 1 z 2

Fabia SDI - cvakání od alternátoru

Napsal: 09 srp 2019, 22:00
od Chlupacz
Ahoj. Objevilo se mi občasné nepravidelné cvakání od drážkového řemene. Je to zvuk asi jako hooodně hlasitá sponkovačka :D Vždycky to párkrát cvakne když:
1) nastartuju
2) kdykoliv se náhle zvedne odběr proudu - rozsvítím světla, zatočím volantem (fábie má elektro servo), pustí se PTC topení

Při zvýšení otáček necvaká, ani při snížení. Když dám ruku na altík a zrovna vychytám moment kdy to cvakne, cítím jak to v něm jakoby škubne. Volnoběžka ale na jednu stranu prokluzuje a na druhou ne, tak jak to má být. Říkám si jestli naopak právě občas lehce neproklouzne i tím směrem, kdy má držet - když se zvedne odběr a altík klade vyšší odpor.

Bude to volnoběžkou nebo budou v háji ložiska vevnitř? Poradí někdo? Najeto 340k, altík původní. Díky

Napsal: 09 srp 2019, 22:26
od Tomas.cz
Začal bych volnoběžkou, ona by se měla měnit spolu s rozvodama, ale to dělá málokdo.

Napsal: 10 srp 2019, 08:33
od jofa
Bud to bude napinak remena alebo skorej volnobezka na altiku...

Napsal: 10 srp 2019, 12:46
od fekálek
tak tak moc tam toho není co by to mohlo dělat

Napsal: 11 srp 2019, 11:26
od martinsidlo
Sundat víčko na volnoběžce,malinko WD a trochu vazelíny do víčka a nebudeš o ní vědět.

Napsal: 11 srp 2019, 13:00
od Chlupacz
Měnit ji stejně budu až společně s olejem, tak to do tý doby můžu zkusit máznout. Díky za odpovědi!

Napsal: 11 srp 2019, 13:12
od jericho-3
martinsidlo píše:Sundat víčko na volnoběžce,malinko WD a trochu vazelíny do víčka a nebudeš o ní vědět.
Lidé tomu ale nevěří, zeptají se, nějak mi lítá ten řemen vedle motoru, tak říkám, chtělo by to zkontrolovat volnoběžku a raději vyměnit ji..A kde to je, říkám, na alternátoru...Cože? Ale dobíjí to dobře..Já to jo, ale proto ten řemen. Auto voňavka , majitel "puňťa , tak zakroutil hlavu a odjel..Po nějaké době s děsem v očích povídá, něco mi upadlo....Tak koukám a napínák se celý zlomil..Kdo nevěří, ať tam běží... :)

Napsal: 12 srp 2019, 18:43
od jofa
Mne osobne ked sa volnobezka kusla tak som mal pocit ze mam pod kapotou vrtulnik... Taky ramus to robilo

Napsal: 12 srp 2019, 18:46
od martinsidlo
Když se kousne je už pozdě.

Napsal: 14 srp 2019, 06:25
od venca.6
Kdyz se kousne tak vetsinou leti napinak, kort na fabii kdyz je na 1sroub

Napsal: 14 srp 2019, 11:59
od mirek999
Když se tady řeší ty volnoběžky. Jakou sadu mám pořídit, abych vyměnil volnobezku doma? Konkrétně O2 BSE. Zkoušel jsem zatočit rotorem, jedním směrem jde a druhým nejde. Což má být, ale prevence je prevence. Nebo má koncern jeden klíč? Že by stačil pořídit jeden nástavec?

Napsal: 14 srp 2019, 12:25
od Jarda S.
v podstatě nepotřebuješ nic krom hvězdiček, stará když se kousne tak jí podržíš sikovkama a novou dotáhneš vzduchem (noteeth)

Napsal: 14 srp 2019, 14:38
od martinsidlo
Ten spešl klíč bude stejný a je skoro zadarmo.

Napsal: 18 zář 2019, 06:53
od Chlupacz
Doplňující dotaz. Zjistil jsem že mám mimojiné přidřený ložisko na kladce, tak to možná bude ten problém. Budu teda s volnoběžkou rovnou měnit i řemenici kladky. Dá se doufám vyměnit jen ta řemenice bez demontáže celý kladky, půjde ta 16 šroub, na kterým se to točí, povolit?

Napsal: 18 zář 2019, 08:52
od slovacek.milos
ty napínáky máš dva pro klimatizaci a bez a na kladce může být opačný závit