Ahoj,
vopred upozorňujem, že táto otázka je len čisto na študijné účely a viem, že profesionálna úprava by mala väčší efekt.
Ide o motor 1.9 SDI. Keď cez VAG, prispôsobenie, Kanál 01 nastavujem voľnobežnú dávku, aký vplyv to má na skutočnú spotrebu?
Keď to nastavím na 32686, mala by byť dávka vyššia a na voľnobeh ukazuje palubák 0,6 l/h. Na 32784 ukazuje 0,3 l/h.
Počas jazdy na rovnej ceste to robí rozdiel cca. 0,6 l/100 km.
Moja otázka je či to naozaj takto ovplyvňuje reálnu spotrebu alebo je len RJ oblbnutá a palubák ukazuje nezmysly?
Podotázka: rád by som spravil test v reálnej premávke, nemôže sa motoru nič stať so zmenenou voľnobežnou dávkou?
Ďakujem za akúkoľvek rozumnú odpoveď
Volnobežná dávka vs spotreba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
V podstate ochudobňjješ a pbohacuješ zmes v celom spektre otáčok, samozrejem rj sa riadi nejakými pravidlami preto ti potom ukazuje zle spotrebu.
Čiže čím nižšie číslo zadáš (32768 je deafult) tým ti bude ukazovať vyššiu dávku v mg a zmes bude chudobnejšia a čím vyššie číslo zadáš tým ti bude ukazovať zmes v mg menšiu a zmes bude bohatšia
Čiže čím nižšie číslo zadáš (32768 je deafult) tým ti bude ukazovať vyššiu dávku v mg a zmes bude chudobnejšia a čím vyššie číslo zadáš tým ti bude ukazovať zmes v mg menšiu a zmes bude bohatšia
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Dávka na volnoběh je stále stejná, ty jenom říkáš jednotce, kolik opravdu je. Při stejném zatížení bude spotřeba motoru stejná, jen palubní počítač ukáže jiné číslo (dle nastavené dávky)Mělo by to sloužit ke korekci při opotřebení čerpadla, prosaku trysek atd. Přidá to samozřejmě trochu i výkon, kdysi se to tu řešilo.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


O tom, že to zvýši výkon som čítal, ale nechápal som ako to funguje.
Ide tam teda o to, že keď nastavím nižšiu voľnobežnú dávku, RJ si bude myslieť, že dáva menej nafty, teda pridá -> zvýši sa výkon. Palubák bude písať ale nižšiu spotrebu, aj keď v skutočnosti bude vyššia ako normálne.
Pri zvýšení zas naopak, bude nižší výkon a spotreba, ale pal. počítač bude ukazovať viac.
Je to správne?
Ide tam teda o to, že keď nastavím nižšiu voľnobežnú dávku, RJ si bude myslieť, že dáva menej nafty, teda pridá -> zvýši sa výkon. Palubák bude písať ale nižšiu spotrebu, aj keď v skutočnosti bude vyššia ako normálne.
Pri zvýšení zas naopak, bude nižší výkon a spotreba, ale pal. počítač bude ukazovať viac.
Je to správne?
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Ano
může se pak doladit údaj palubáku vs. skutečnost v přístrojovce, některé to podporují

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


No, možná Ti pro studijní účely pomůže toto vlákno:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=173355
a hlavně skrytý odkaz v něm:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172348
Pro představu jsem loni měl dle PP o 0,8 l/100km menší spotřebu, než byla skutečnost. Letos PP ukazoval o 0,1 l/100kml víc, než byla skutečnost.
Není to ale SDi, ale při nízkých otáčkách se to tak nyní chová, jen to turbo tam v nich dělá špunt a jaksi "překáží".
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=173355
a hlavně skrytý odkaz v něm:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172348
Pro představu jsem loni měl dle PP o 0,8 l/100km menší spotřebu, než byla skutečnost. Letos PP ukazoval o 0,1 l/100kml víc, než byla skutečnost.
Není to ale SDi, ale při nízkých otáčkách se to tak nyní chová, jen to turbo tam v nich dělá špunt a jaksi "překáží".
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.