Stránka 1 z 2

Octavia vodicí/vratná klatka

Napsal: 07 říj 2019, 08:40
od Stormy01
Ahoj,
šíleně mi něco píská na pomocných agregátech (volnoběžka nová). Tak bych rád vyměnil řemen, napínák, a tu klatku u alternátoru. Nevíte číslo dílu té vodicí/vratné klatky a klidně i napínáku? Myslím že je to 038 145 276, ale nejsem si jistej. Octavia 1.9 TDI 81 kw AHF.
Dík.

Napsal: 07 říj 2019, 09:01
od mirek999
Nevím, zda máš dvouhmotnostni řemenici na klice, ale tou začni. Udělej si rysku od středu ke kraji a studený to nastartuj. Jak začněte pištět, tak zdechni motor a podívej se, zda Ti sedí ryska. Pokud ne, tak víš, že je potřeba řemenice. Kvičí to na tom gumovém lůžku. Jak se to ohřeje, tak je klid.

Napsal: 07 říj 2019, 09:10
od Stormy01
Tak to jsem netušil, že něco takového existuje. Kdyby tam byla, tak bych to radši někomu dal. Kvičí to jak za studena, tak za tepla.

Napsal: 07 říj 2019, 12:51
od mirek999
Nejdříve zjisti, čím to je a pak uvidíš. Je zbytečné nakupovat hromadu ND, když to ani nemusí být příčina. Vyměnit do zvládneš sám.

Napsal: 07 říj 2019, 17:08
od slovacek.milos
Stormy01 píše: Kvičí to jak za studena, tak za tepla.
udělej co ti radí mirek, sdělej PP kolo, plast, pak udělej čáru přes řemenici, není to ale jednoduché, potřebuješ i torx, kolikrát skončíš i tak že stvrdllý řemen vyběhá drážky řemenice na žiletky a musíš měnit všechno řemenici, řemen i napínák, pokud cvhceš čísla dílů si zadej ešopu auto kelly auto řemeny řetězy a kladky a tam najdeš čísel tři pr....

Napsal: 20 říj 2019, 08:21
od Stormy01
Tak jsem udělal tu čáru, projel dokud se neobjevilo pískání, a řemenice se ani nehla, drážky taky vypadají ok. Dal jsem nový napínák, a pořád to píská. Když jsme to zkoumali ve dvou (jeden šlapal na plyn a druhej poslouchal), tak ty zvuky šli od vakuovky. Setkali jste se s tím někdo, aby vakuovka tohle dělala?

Napsal: 20 říj 2019, 10:29
od slovacek.milos
šíleně mi něco píská na pomocných agregátech



zkoumali ve dvou (jeden šlapal na plyn a druhej poslouchal), tak ty zvuky šli od vakuovky


to už je spíš obor pat a mat ;)

Napsal: 20 říj 2019, 12:56
od Kendys_TDI
Vakuovka může taky dělat, když netěsní a nebo se rozpadá. taky sem měl na ní podezření, ale nakonec se jednalo o pohon čerpadla vstřikovacího, nebo tlumiče vibrací, za chvíli du na to, tak pak dam vědět co tam bylo a čim to hnilo...podle mě jak natekl olej do rozvodů, to tam poškodilo nějakou suchou kladku nebo napínák a proto to takhle začlo bzučet

Napsal: 20 říj 2019, 13:11
od ROMEK
bude to kladka na napinaku. dost casto octy dojdu a je to rozpadle

Napsal: 20 říj 2019, 14:34
od martinsidlo
Taky se hodně přidře,ohřeje a rozteče,řemen spadne a je vyděláno.

Napsal: 21 říj 2019, 06:50
od ondra.p
Se přidám. Máte někdo nějaký odskoušený napínák s tlumičem vibrací např INA 533008130 který nezačne po pár tisících rachotit? V podstatě tomu nikdy nic není jen tam tam rachotí ten tlumič v uložení tak mě napadlo to vymezit neějakou gumou nebo něco podobného.

Napsal: 21 říj 2019, 07:35
od Jarda S.
máš v pořádku volnoběžku na altíku ?

Napsal: 21 říj 2019, 07:37
od ondra.p
Jojo samozřejmě mám altík zrepasovaný všechny kladky včetně klima kompresoru ok. Ale nedělá to jen mě je to celkem rozšířený problém

Napsal: 21 říj 2019, 07:37
od Tomas.cz
Tak kup jen tlumič, je to cca 10let co jsem ho kupoval tady a včera jsem moje staré auto videl v činnosti a nic nechrastilo, základem je teda ok volnoběžka, ale ta bude předpokládám ok.

https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/a ... -2010.html

Jinak ten problém znám, stačí na tlumič zatlačit z boku a přestane to.

Napsal: 21 říj 2019, 10:46
od Stormy01
Alternátor je novej, napínak také. Je pravda, že pod tou vakuovkou je to pěkně pobryndaný. Takže vyzkouším ještě těsnění vakuovky, a když to nebude tím, tak to už někam dám, na rozvody šahat nebudu.