Stránka 1 z 2

citroen jumper problem s alternátorem

Napsal: 07 pro 2019, 09:12
od ROMEK
Mám tu jeden špek sna známeho aute jedna sa o citroen Jumper 2004 2,0HDI. Odešel na nem alternátor po rozebraní a stavu km sem usudil že sa neoplatí opravovat ložiska uhliky a celkový stav tak sme zebrali repas od BOSCHu výmeným spusobem. Po cca 4 mesiacoch repas. alternátor odešel poslal na reklamáciu uznana dal sa nový po pul roku zas odešel zase reklamacia uznaná dal sa druhy no a v patek mi volal že to zas nedobíja presne 6 mesicu. už to je 3tí alternátor od Boschu neco tam musí tie alternátore odmrdávat nejaký príhrev alebo neco. Je to jednoduchý alternátor 1 hrubý kabl z baterky a jeden tenky z budíku. Po celu dobu to než alternátor odejde všetko funguje dobíja. Od boschu sem bral moc krát repasovane alternátory a štartere nikdy problem nebyl.

Napadá nekoho neco?

Napsal: 07 pro 2019, 10:01
od proxima
Neteče naň nafta? tušim sa tam dodatočne montovali naň plechove krytky práve kvôli nafte.

Napsal: 07 pro 2019, 12:59
od anydraj
Altik origo Bosch na Citroenu Jumper
Od novoty najeto 98T KM
Ojebany materialy, vime asi proc.

https://uloz.to/file/rFSkOzkGMUpI/211020133336-jpg

Napsal: 07 pro 2019, 13:38
od jericho-3
Tohle je věčný problém alternátorů, vždy jeden uhlík vydře drážku a druhá je netknutá.Kdysi se říkalo, že je tvrdý uhlík.., ale proč ta druhá část je v pořádku? V dobách nedostatku, jsem do vydřené drážky/pokud nekouká železo/ dal černý uhlík /z vysavače/ a alternátor fungoval ještě mnoho let..Mám zato, že to dělá nějaký elektrický problém....dráteníci možná budou vědět víc...

Napsal: 07 pro 2019, 13:44
od anydraj
Tady je videt, ze bud tvrde uhliky, nebo
kolektor mekej.Ja bych typl uhliky, rizena
destrukce.Akorat to prehnaly.

Napsal: 07 pro 2019, 18:43
od jericho-3
Tohle se stávalo odjakživa, to není ojeb..Bohužel přesné vysvětlení není..

Napsal: 07 pro 2019, 18:59
od ROMEK
ja sem bohuzel nechcel zadny otvarat kuli reklamacii ale uz mi to neda a tentokrat ho otevrem. jedine co sa mi nepaci ze je umiestneny uplne dole a neni tam ziadny susdekl proti vode. ale ten stary byl totalne zasrany od blata a masny od oleja x roku a fungoval....

Napsal: 09 pro 2019, 07:52
od roman1648
Kolega teď měl to samé jen na staré L200
Výměnný díl Bosch "remanufactured in poland" z APM, jednou šel,jednou ne,když to auto potřetí přijelo na laně s vymlácenou baterkou tak se nasral,vyndal ho,dal jinýho výrobce myslím Herth-Buss a pokoj...

Napsal: 09 pro 2019, 11:57
od ROMEK
tak je na prach zberný kružek + uhlíky

Napsal: 10 pro 2019, 09:45
od HonzaXM
Jsem odpůrce Starline, ale alternátory, startéry a brzdiče jim fungují.

Napsal: 10 pro 2019, 09:48
od roman1648
s tím nemůžu souhlasit, jednou jsem dal Starline na starýho transita 2.5D, po dvou měsících KO, reklamace zamítnutá...od tý doby to nechci vidět

Napsal: 10 pro 2019, 16:06
od amigo
Jeden zodraty druhy nie.Smer toku el prūdu.

Napsal: 10 pro 2019, 19:05
od jericho-3
Že ano? Já měl taky pocit, že se vždy oholil jen jeden kroužek..

Napsal: 10 pro 2019, 20:39
od ROMEK
majster v ucilisti nam vysvetloval ze minusovy uhlik sa v jodnosmernych motoroch opotrebovava rychlejsie

Napsal: 12 pro 2019, 21:00
od slovacek.milos
ROMEK píše:majster v ucilisti nam vysvetloval ze minusovy uhlik sa v jodnosmernych motoroch opotrebovava rychlejsie
romane jednou mi fábka v sdi hvízdalo turbo :roll: ubrals a takový dohvizd jak turbo jede z otáček, to už kur... (wallbash) není normální :roll: , turbo ve fábce sdi, vyměnil jsem kde co i altík, vyměnil jsem baterku a klid, tak jestly ty altíky nežere baterka