BXE problem s kurenim/teplotou

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

BXE problem s kurenim/teplotou

Příspěvek od stanomx »

Ahoj mam zvlastny problem na b6 motor bxe
auto dobre kuri, az kym sa nezohreje (napr. pri 80 na budiku som zapol na plno topenie a kruilo to krasne na volnobehu az padala rucicka k 60)

avsak ak ide teplota
podla vagu nad 90° ide to az k 100 (vonku -2 viac sa mi nepodarilo) na palubovke stale 90, zapnu sa sahary
auto prestane kurit, aj na volnobeh, vo velkych otackach to zacne pomalicky fukat teply vzduch, padnu otacky zasa chlad

teda po zohriati na realnych 90° prestane kurit
-hadice do radiatora vlazne
-hadica za termostatom takmer studena (termostat novy, mahle, kazdopadne ak by neotvaral tak 100° by nemal byt az taky problem auto by kurit malo)
-prepad do nadobky prestane tiecť, pričom ak rukou postlačam hadice tak pohyb vody pekne vidno
-hadice su mekučke, žiaden tlak

otvorim nadobku trocha to vyvre a odfukne, postlacam hadice a nic sa nedeje auto nekuri ajtak

vychadza mi to iba na pumpu ktora nefunguje ked sa chladiaca kvapalina zohreje nad urcitu teplotu (crazy)

auto som neskusal odvzdusnovat vakuom, iba poriadne prestlacanim velkych hadic az kym neprestal ist cez prepad vzduch, myslim ze to problem nebude
pred vymenou termostatu to nerobilo, avsak to teplota na budikoch nedosiahla ani po dlhej jazde na 90°, nieto este pri zapnutom topeni

ak to necham chvilu v tomto stave stat tak sa eventualne radiator zohreje pri vypnutom topeni a ak to zapnem zafuka teply vzduch chvilku a zasa chlad

climatronik som kontroloval, cidla teploty ukazuju dobre hodnoty, klapky po zakladnom nastaveni bez chyby

auto vychadne, dalsi start hned ako sa budik teploty odlepy kuri bez problemov az kym sa nezohreje po cca 20 - 30 minutach jazdy na 90° (realnych podla vag) a robi to nejako nepravidelne povedal by som, pripadne som nedosiahol dost vysoku teplotu, všimol som si že to spravi keď ho trošku prevetravam (avšak hadice su fakt mäkke a otvorenim nadobky sa to nespravi)

sorry za dlhy post
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Takže problém nastal až po výměně termostatu?
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

Ano
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Termostat-netermostat.....ak prestane tiect voda do prepadu v expanske,tak vtedy nieje prietok vody cez radiator. Hladal by som problém v pumpe.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Osobně si myslím, že bude zavzdušněná vodní pumpa.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

těsnění pod hlavou KO
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

treba tento motor odvzdusnovat podtlakom do nadobky? na starom asz som nic taketo neriesil, samo sa to odvzdusnilo rýchlo
dalsi poznatok je ten ze ak jazdim s otvorenou nadobkou tak zmizne voda, vytecie vonku na nosnik, takmer okamzite po 1km normalnej jazdy z celej nadobky
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 859
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Tak co řešíš? těsněni nebo praskla hlava
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Audi Q5 2021 140kw-manuál
Ardeth
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 11 říj 2006, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ardeth »

tesneni ko
Mel jsem to same. Vymenen termostat, expanzka, vodni pumpa a radiator topeni. bylo to az tesneni...
hodne stesti
O2
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

este skontrolujem tu pumpu ci facha spravne a potom pojde halva dolu
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

chcem sa este opytat skusenejsich

chcem kupovat elring sruby a tesnenie, netreba ist do origo vw?

doťahovať šruby za sucha? tj. vystriekam zavity v bloku a vsetko na sucho?

vďaka
PS: dal som to dnes dole a turbo v pečku tiež (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“