Klepanie Fabia ATD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Klepanie Fabia ATD
Zdravím páni, nedávno som si všimol podivného/nezdravého zvuku na voľnobehu, ktorý ale je závislý na otáčkach. Zvuk je najviac počuť od ľavého kolesa ako keby od prevodovky. V nej bola ale menená spojka minuly rok aj s ložiskom a pri zošliapnutí spojky zvuk pretrváva. Korekcie vstrekov sú v limite a nepevyšujú hodnoty 0.40 mg/str. Je pravda že motor je občas lenivší a na plyn reaguje ťažkopádnejšie, niekedy ide ako z praku. Klepanie ale je v oboch stavoch zrejmé. Nedymí nijak prehnane.
Nestretli ste sa s niečim podobným? Poprípade do čoho sa pustiť? Ďakujem za každú cennú radu.
https://youtu.be/vgZ0kgcseEE
https://youtu.be/CS2DIeeXBzI
Fabia 2005 ATD 74kw, 205k km.
Nestretli ste sa s niečim podobným? Poprípade do čoho sa pustiť? Ďakujem za každú cennú radu.
https://youtu.be/vgZ0kgcseEE
https://youtu.be/CS2DIeeXBzI
Fabia 2005 ATD 74kw, 205k km.
Škoda Octavia 2.0 TDI BKD
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
mě přijde že hydroštely a občas dá míň nafty = kontrola přívodu paliva a obou čerpadýlek. Taky může bejt ucpanej filtr na naftu a vzduchovej filtr;
Může to dělat snímač otáček nebo čidlo teploty nasávanýho vzduchu, váha vzduchu, Pravděpodobně bude KO i tlumič vibrací rozvodu s napínací kladkou u alternátoru (takovej ten pístek s napínákem);
Může být prasklý výfuk od turba ke katalyzátoru, ucpaný katalyzátor, ucpaný tlumič výfuku, Vyčistil bych EGR ventil + sací parohy (svody) a spoj přetěsnit gumovým "O" kroužkem. Nakonec zkontroluj, zda neni prasklá hlava nebo nějaký těsnění kolem a přitom zkontroluj ventily a zdvihátka atd. když už to bude otevřený.
Jen doufam, že to neni unavenej tlumič torzních kmitů na klikový hřídeli. A olej s filtrem v motoru je snad měněň pravidelně

Může to dělat snímač otáček nebo čidlo teploty nasávanýho vzduchu, váha vzduchu, Pravděpodobně bude KO i tlumič vibrací rozvodu s napínací kladkou u alternátoru (takovej ten pístek s napínákem);
Může být prasklý výfuk od turba ke katalyzátoru, ucpaný katalyzátor, ucpaný tlumič výfuku, Vyčistil bych EGR ventil + sací parohy (svody) a spoj přetěsnit gumovým "O" kroužkem. Nakonec zkontroluj, zda neni prasklá hlava nebo nějaký těsnění kolem a přitom zkontroluj ventily a zdvihátka atd. když už to bude otevřený.
Jen doufam, že to neni unavenej tlumič torzních kmitů na klikový hřídeli. A olej s filtrem v motoru je snad měněň pravidelně


Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch

Včera som dodatočne kontroloval vagom vstreky. Auto mierne vynecháva na 4. valci, je to cítiť aj na vibráciach hlavne pri 1500ot. je to markantné že zakopáva jeden valec. Našiel som aj na 4. valci okolo žhaviča rozprášený sajrajt dookola, príde mi to ako keby netesnila sviečka v hlave a vytláčalo to von expanziu. Momentálne som to prečistil a budem to sledovať či sa to objaví opäť. Nestretli ste sa s niečim podobným? Motor je inak vcelku čistý, nemalo by tam nič v tom mieste ukapávať k tej sviečke. Prikladám foto:

Vstreky pri voľnobehu:

Vstreky pri 1500ot. kedy to najviac vibruje a klepe:


Vstreky pri voľnobehu:

Vstreky pri 1500ot. kedy to najviac vibruje a klepe:

Škoda Octavia 2.0 TDI BKD