Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky
Zdravím pánové, mám takový problém a potřeboval bych nasměrovat po čem jít.
Asi před třičtvrtě rokem jsem dal repasovanou hlavu a novou vačku spolu s rozvodama na svoje ASZ.
První co mě překvapilo bylo že už nejezdím tankovat plnou po nájezdu kolem 700 km, ale hladový oko se ozve už kolem 640 km. Přikládal jsem to častým jízdám v kolonách, ale včera jsem kouknul na dlouhodou průměrnou spotřebu a ta mi z nějakých 6,5 - 6.7 na kterých jsem se pohyboval spoustu let, vylezla na 8.0 a to už se mi zdá opravdu hodně.
Co jsem tady tak pročítal, tak ve většině případů se zvýšená spotřeba projevila společně s úbytkem výkonu, ale já žádnou ztrátu výkonu nepozoruji, spíše naopak.
Motor od výměny šlape mnohem klidněji a tišeji, výkonu má dost i s náběhem výkonu kolem 1700 ot/min není problém.
Jediný rozdíl kterého jsem si všimnul bylo, že motor k axceleraci musím pobízet větším sešlápnutím plynu než před opravou, ale tohle jsem si zase omlouval tím, že mám nové turbo VB a soft mám pro VA. Ovšem jakmile se motor nadechne, tak táhne až k cca 4500-5000 ot/min naprosto plynule a hladce.
Nebudu se tu rozepisovat otom, jak motor než přidám plyn prohřeju klidnou jízdou a olej měním dřív než je třeba, to dělá asi každý kdo si provoz a opravy takového auta platí ze svého.
Zkoušel jsem i dělat log, ale vzhledem k tomu, že mám jen nějakou čínskou verzi kabelu a soft mám IHR 304, tak potom co udělám log už nejsem schopen dohledat kam se uložil, protože nastavení cesty ukládání souborů v nabídce nastavení nemám. Navíc není zrovna jednoduchý řídit a hrát si ještě s notebookem a nikoho přitom nezabít.
Z elektroniky se na motoru měnilo jen čidlo polohy vačkového hřídele, čidlo venkovní teploty a jeden vstřikovač. Vše ostatní je ještě původní od roku 2001.
Při kontrole nastavení vačky mi synchronizace kolísala mezi 0,0 - 0.5 teď ale nevím zda do plusu nebo do mínusu, ale vím že jsem se tu dočetl, tuším od Humla, že se mi to bude postupně dostávat k nule jak se bude řemen natahovat, takže to takhle je OK.
Hlava je udělaná kompletně ve firmě Engitec, tedy včetně nových šachet, nových vodítek ventilů a prostě všeho co nabízejí. Vačka je Kolbenschmidt a rozvody tuším NSK, turbo nový GT1749VB, nový EGR a nějaký podtlakový hadice od Samco.
Nenapadá vás co mám zkontrolovat , kde by mohl být zakopaný pes, ono jezdit s TDI za 6,7 není příjemný natoš za 8,0.
Díky moc za každou radu.
Asi před třičtvrtě rokem jsem dal repasovanou hlavu a novou vačku spolu s rozvodama na svoje ASZ.
První co mě překvapilo bylo že už nejezdím tankovat plnou po nájezdu kolem 700 km, ale hladový oko se ozve už kolem 640 km. Přikládal jsem to častým jízdám v kolonách, ale včera jsem kouknul na dlouhodou průměrnou spotřebu a ta mi z nějakých 6,5 - 6.7 na kterých jsem se pohyboval spoustu let, vylezla na 8.0 a to už se mi zdá opravdu hodně.
Co jsem tady tak pročítal, tak ve většině případů se zvýšená spotřeba projevila společně s úbytkem výkonu, ale já žádnou ztrátu výkonu nepozoruji, spíše naopak.
Motor od výměny šlape mnohem klidněji a tišeji, výkonu má dost i s náběhem výkonu kolem 1700 ot/min není problém.
Jediný rozdíl kterého jsem si všimnul bylo, že motor k axceleraci musím pobízet větším sešlápnutím plynu než před opravou, ale tohle jsem si zase omlouval tím, že mám nové turbo VB a soft mám pro VA. Ovšem jakmile se motor nadechne, tak táhne až k cca 4500-5000 ot/min naprosto plynule a hladce.
Nebudu se tu rozepisovat otom, jak motor než přidám plyn prohřeju klidnou jízdou a olej měním dřív než je třeba, to dělá asi každý kdo si provoz a opravy takového auta platí ze svého.
Zkoušel jsem i dělat log, ale vzhledem k tomu, že mám jen nějakou čínskou verzi kabelu a soft mám IHR 304, tak potom co udělám log už nejsem schopen dohledat kam se uložil, protože nastavení cesty ukládání souborů v nabídce nastavení nemám. Navíc není zrovna jednoduchý řídit a hrát si ještě s notebookem a nikoho přitom nezabít.
Z elektroniky se na motoru měnilo jen čidlo polohy vačkového hřídele, čidlo venkovní teploty a jeden vstřikovač. Vše ostatní je ještě původní od roku 2001.
Při kontrole nastavení vačky mi synchronizace kolísala mezi 0,0 - 0.5 teď ale nevím zda do plusu nebo do mínusu, ale vím že jsem se tu dočetl, tuším od Humla, že se mi to bude postupně dostávat k nule jak se bude řemen natahovat, takže to takhle je OK.
Hlava je udělaná kompletně ve firmě Engitec, tedy včetně nových šachet, nových vodítek ventilů a prostě všeho co nabízejí. Vačka je Kolbenschmidt a rozvody tuším NSK, turbo nový GT1749VB, nový EGR a nějaký podtlakový hadice od Samco.
Nenapadá vás co mám zkontrolovat , kde by mohl být zakopaný pes, ono jezdit s TDI za 6,7 není příjemný natoš za 8,0.
Díky moc za každou radu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 475
- Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
- Bydliště: šumava
Odpovědi: 0
Logy se defaultně ukládají u 304 do adresáře Logs, který je v adresáři s exe souborem, kterým se Vag spouští (případně dohledáš ve vlastnostech zástupce, pokud program spouštíš pře sněj). Nemusíš při logování mít noťas v ruce a na klíně. Prostě zapni log, noťas polož na sedačku a jezdi. Log může mít klidně 10 minut. Zastavíš a v klidu log vypneš.
Chlapi, díky, na vše zkusím zítra mrknout.
Jinak ještě detail, na volnoběh mám spotřebu 0,8 -1,0 bez klimy.
To čidlo si nejsem tak úplně jistý, ale tuším že mám doma ještě krabičku a v něm to starý, tak jak budu v garáži tak na to mrknu.
Možná to budu mít doma i v záznamech, co to bylo za čidlo.
Na ty Logy mrknu.
Jinak ještě detail, na volnoběh mám spotřebu 0,8 -1,0 bez klimy.
To čidlo si nejsem tak úplně jistý, ale tuším že mám doma ještě krabičku a v něm to starý, tak jak budu v garáži tak na to mrknu.
Možná to budu mít doma i v záznamech, co to bylo za čidlo.
Na ty Logy mrknu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Co se týče té volnoběžné dávky tak jsem měl opačný problém. Dávka za tepla byla při synchro na 0 i 1,9 mg/R a když naskočila tato hodnota, spadla spotřeba na 0,2 až 0,3 s motor začal jakoby "škubat" na volnoběh třeba při chlazení turba nebo při delším stání třeba v koloně.
Po dlouhém laborování proč to dělá jsem nakonec, díky radám zdejších členů, posunul synchronizaci na -1,1, volnoběžná dávka za tepla je 3,0 až 3,3 mg/R a spotřeba 0,4 až 0.5 l a je po škubání. Třeba máš opačný problém...
Po dlouhém laborování proč to dělá jsem nakonec, díky radám zdejších členů, posunul synchronizaci na -1,1, volnoběžná dávka za tepla je 3,0 až 3,3 mg/R a spotřeba 0,4 až 0.5 l a je po škubání. Třeba máš opačný problém...
S2 CFGB DSG
Na celou synchronizaci přes diag. když dělám rozvody dlabu. Spodní kolo na přípravek a vrch 6mm vrták, musí jít krásně suvně, nikdy nebyl problém. Místo dvou otáček dělám 4 ať si ten řemen pořádně sedne, řemen vždycky trochu přetáhnu, zatočím, případně když je potřeba přišponuju řemen,většinou s tím už nehýbu, není třeba a až pak ladím kolík. Vždy je lehce mimo tak ho poladím, dám dvě točky a už bývá ok.
Na spotřebu si nikdo nikdy nestěžoval, vždy když vyjíždím kouknu na pal.pc a spotřeba bývá tak 0.5l hod. Samozřejmě motor zahřátý.
Na spotřebu si nikdo nikdy nestěžoval, vždy když vyjíždím kouknu na pal.pc a spotřeba bývá tak 0.5l hod. Samozřejmě motor zahřátý.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Profi práce, víc je někdy méně a majitelům bych Vagy zakázal, serou se často do všeho ,a když jsou tak chytří, tak ať do toho jdou sami a zodpovědnost a prachy budou mít doma...Nejlepší je, když má vykloktaný motor půl míče a majitel začne Vagovat ještě s kámoši s retkem marjány v zobáku...Tomas6 píše:Na celou synchronizaci přes diag. když dělám rozvody dlabu. Spodní kolo na přípravek a vrch 6mm vrták, musí jít krásně suvně, nikdy nebyl problém. Místo dvou otáček dělám 4 ať si ten řemen pořádně sedne, řemen vždycky trochu přetáhnu, zatočím, případně když je potřeba přišponuju řemen,většinou s tím už nehýbu, není třeba a až pak ladím kolík. Vždy je lehce mimo tak ho poladím, dám dvě točky a už bývá ok.
Na spotřebu si nikdo nikdy nestěžoval, vždy když vyjíždím kouknu na pal.pc a spotřeba bývá tak 0.5l hod. Samozřejmě motor zahřátý.

nepropadat panice...
Chlapi, rozvody jsem samozřejmě na přípravky dělal, ale od výměny mám najeto cca 15000 km a do vagu na sinchronizaci jsem kouknul jen jako rychlá volba zda nezjistím něco tam, než se odeberu do garáže a zkontroluji to fyzicky.
Já garáž nemám, žiji v králikárně a auto stojí celý rok venku, ale mám možnost občas vyhodit na mráz švagrovu O3 po face a dělat si na svým, ale mám na to max víkend.
Ovšem teď v zimě už se dotoho nehrnu tak pohlavě jako před pár lety, když auto startuje a odveze kam potřebuji, tak se v něm zbytečně už nehrabu, hlavně né v zimě, jsem už dost pohodlnej a každou práci v zimě na autě cítím ještě pár dní.
Je docela možný, že problém bude i ve vačce, ale její výměnu za drahý originál bych nechal až jako poslední možnost, navíc jak jsem psal, kromě spotřeby to auto šlape jak hodinky.
Na druhou stranu na vačky od Kolbenu si zatím nikdo nestěžoval, proto jsem si raději připlatil, ale i tak jsem se ani nepříblížil k ceně originálu.
Jericho netuším na co narážíš, a jestli to bylo myšleno obecně nebo konkrétně na mě, ale do mladýho zobana už mám docela daleko, za mladýho zabana považuji svýho staršího syna, táhne mi na 43 a od svých 16ti se hrabu jak v autech tak motorkách a co jde si na autech dělám sám, hlavně po spoustě špatných a drahých zkušenostech s tzv. odborníkama a profíkama. Nikoho zvás se tím nechci dotknout, konečně nikdo z vás se mi v autě ještě nehrabal, ale myslím si že toho vím docela dost, ale ještě víc toho nevím a proto se tu občas na něco zeptám.
Netuším, jak by jsi problém s vysokou spotřebou diagnostikoval ty, ale vsadím se, že VAG bude první po čem u motoru 1.9TDI PD šáhneš, protože tohle už není motor co se seřizuje na ucho, nebo na podle analizátoru výfukových plynů, že jo. I stroboskom ti tady bude k ničemu.
Tady si bez diagnostiky můžeš motor leda prohlížet, ale to jistě moc dobře víš.
Já garáž nemám, žiji v králikárně a auto stojí celý rok venku, ale mám možnost občas vyhodit na mráz švagrovu O3 po face a dělat si na svým, ale mám na to max víkend.
Ovšem teď v zimě už se dotoho nehrnu tak pohlavě jako před pár lety, když auto startuje a odveze kam potřebuji, tak se v něm zbytečně už nehrabu, hlavně né v zimě, jsem už dost pohodlnej a každou práci v zimě na autě cítím ještě pár dní.

Je docela možný, že problém bude i ve vačce, ale její výměnu za drahý originál bych nechal až jako poslední možnost, navíc jak jsem psal, kromě spotřeby to auto šlape jak hodinky.
Na druhou stranu na vačky od Kolbenu si zatím nikdo nestěžoval, proto jsem si raději připlatil, ale i tak jsem se ani nepříblížil k ceně originálu.
Jericho netuším na co narážíš, a jestli to bylo myšleno obecně nebo konkrétně na mě, ale do mladýho zobana už mám docela daleko, za mladýho zabana považuji svýho staršího syna, táhne mi na 43 a od svých 16ti se hrabu jak v autech tak motorkách a co jde si na autech dělám sám, hlavně po spoustě špatných a drahých zkušenostech s tzv. odborníkama a profíkama. Nikoho zvás se tím nechci dotknout, konečně nikdo z vás se mi v autě ještě nehrabal, ale myslím si že toho vím docela dost, ale ještě víc toho nevím a proto se tu občas na něco zeptám.
Netuším, jak by jsi problém s vysokou spotřebou diagnostikoval ty, ale vsadím se, že VAG bude první po čem u motoru 1.9TDI PD šáhneš, protože tohle už není motor co se seřizuje na ucho, nebo na podle analizátoru výfukových plynů, že jo. I stroboskom ti tady bude k ničemu.
Tady si bez diagnostiky můžeš motor leda prohlížet, ale to jistě moc dobře víš.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ježíšmarjá, to byla nadsázka a věk už vůbec nehraje roli..Často mi šli na nervy koumesové, kteří pořád lezli motoru do cesty svými grafy, přáními a požadavky..Nebylo to osobní , někdy mám obzvlášť dobrou náladu, tak zapomenu, že se to může někoho dotknout. Takže se omlouvám před nastoupenou jednotkou za nepřípustné chování..Nikdy nikoho /až na vyjímky/ nechci urazit a jsou pro mne relevantní názory kohokoliv od 11 do 110 let. Protože technika nenadržuje a někdo může být chytřejší v pubertě než jiný v důchodu obložený nespočetnými tituly... 

nepropadat panice...
V pohodě a neber to ve zlém, jen jsem se ozval.
Mám tady nějaký čísla z VAGu, tak snad Vám chytřejším to něco řekne. Nevěděl jsem který kanál měřit, tak jsem tam toho hodil víc, kde se něco motalo kolem volnoběhu a korekcí či stabilizace.
Jediný čeho jsem si všimnul je že VAG ukazuje nižší spotřebu než maxidot.




Mám tady nějaký čísla z VAGu, tak snad Vám chytřejším to něco řekne. Nevěděl jsem který kanál měřit, tak jsem tam toho hodil víc, kde se něco motalo kolem volnoběhu a korekcí či stabilizace.
Jediný čeho jsem si všimnul je že VAG ukazuje nižší spotřebu než maxidot.




T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi