Stránka 1 z 1

Postup utahovania hlavy valcov renault midlum

Napsal: 19 bře 2020, 09:24
od Fenix9555
Prosim ak mate niekto lepsi proggram pozrite mi prosim postup utahovania hlavy valcov, je to renault midlum 2006,,,,4.1 liter,,,128kw 6.5tonka 4 valec dakujem

Napsal: 19 bře 2020, 21:55
od Fenix9555
Nikto ?? :?

Napsal: 19 bře 2020, 22:10
od pafka
1) 65nm
2) 125nm
3) 180 stupnů
4)povolit 360 stupnů
5)65nm
6) 125nm
7)180stupnů

Napsal: 19 bře 2020, 23:19
od Fenix9555
Toto mam ale poradie zakrucanie srobov nemám

Napsal: 22 bře 2020, 10:51
od Fenix9555
Prosiim nikto nič ?? Zaplatim aj :P

Napsal: 22 bře 2020, 12:03
od jericho-3
Když se podíváš do každé příručky na rozvody apod. máš tam různé konfigurace motorů a postup utahování hlav těchto motorů. Zásada je začínat vždy odprostředka..Samozřejmě problém nastává např. u hlav, kde jsou různé průměry šroubů hlavy a tím i momenty utažení, ale tohle není ten případ, tak nepropadej panice a klidně odprostředka křížem utahuj. Hlavně se nezastavuj a dotáhni to najednou až dokonce... :)

Napsal: 22 bře 2020, 15:13
od ROMEK
vetsinu je postup utahovania aj Nm + stupne na novom tesnení pod hlavu teda aspoň elring to tak má

Napsal: 22 bře 2020, 17:11
od JozefC
https://www.pdmauto.sk/produkt/61-31125 ... 03820&gid= dole klikni na návod pre zabudovanie

Napsal: 23 bře 2020, 21:02
od Fenix9555
Tento papier mam pri tesneni ale to je papier od toho toho isteho motora ale od 12tonky 6valec takze tolko srobov tam ani neni. Maju tam proste chybu :?

Napsal: 23 bře 2020, 21:13
od JozefC
Bude to mať rovnako, akurát posunieš poradie, odpočítaš si to.

Napsal: 31 bře 2020, 07:46
od roman1648
Nedramatizuj to, prostě utahuj hlavu postupně od středu ve směru hodinových ručiček, já nikdy nic nepovoloval a pak znovu neutahoval i když to bylo v návodu, někde se měl i motor ohřívat,pak šrouby povolit a znovu utáhnout...to by mě mohlo, utáhnout napoprvé dle údajů a úměrně velikosti a délce šroubu a nazdar
Jednou jsme dělali motor Perkins do BobCatu a v příručce byl tak složitej postup utahování hlavy že bys to dělal celej den (rofl) ...

Napsal: 31 bře 2020, 15:32
od jericho-3
No, tohle by profík neměl dělat, čas nečas, tohle se dělalo v JZD , když byly žně a hoši kurvili Zetory na běžícím pásu.. :o

Napsal: 01 dub 2020, 06:39
od roman1648
No jo, ale to čemu vy jste tehdy říkali spěch a kalup je dneska leháro, takže asi tak... ;)

Napsal: 01 dub 2020, 10:32
od jericho-3
Možná, ale pokud máš představu, že jsme hlavně pokuřovali a slinili o nesmrtelnosti chrousta, když jsme dělali na svoje triko v nájmu, není to tak. Možná někteří schopnější a chytřejší to dokázali..Dle mého názoru je montáž hlavy nejdůležitější a nejzodpovědnější práce na motoru.To i montáž kliky lágrů a ojnic, když máš vše připravené v krabičce a nemusíš honit žádné vůle může dělat pokladní v supermarketu, když umí číst ..V dnešní době je největší hoňka se k motoru vůbec dostat a až potom teprve začíná práce..Postup utažení hlavy je nutné pečlivě dodržovat, kdy i čas prodlevy má svůj účel už jen proto, že motory jsou našponovány výkonem a ještě chipaři si přisadí , aby jo to motor měl pořádně složitý..Ale možná to byla moje chyba, byl jsem vždy nervozní, a to jsem tam měl většinou vodicí kolíky, abych hranou hlavy neklepl o těsnění, abych při manipulaci něco nezkurvil, protože za mě to poté nikdo nezaplatil..Takže přeji štěstí při práci... :D