Stránka 1 z 3

Přibržďuje zadní kolo

Napsal: 02 dub 2020, 19:49
od P4V3LS
Ahoj, prosím o radu. Dnes jsem si všiml, že mi na OCT I začalo dost přibržďovat levé zadní kolo. Smrdělo, lehce se od něho kouřilo. Rozdělal jsem brzdy, vše jsem vyčistil, promazal a dal dohromady, ale hřálo se to stále. Tak jsem to rozdělal znovu, a všiml jsem si, že problém nastává po zatažení ruční brzdy. Jakmile zatáhnu ručku a povolím, kolo se téměř zasekne a nehnus ním. Myslel jsem, že bude navině třmen a váznoucí páka, ale páka sedí pěkně na dorazu, tím pádem bude chodit i lanovod.

Kde může být teda chyba? Dělá to jen při ruční brzdě, když našlapu a pustím pedál, pístek se vrátí a kolo se normálně otáčí, takže to dělá jen na ručce.
Díky

Napsal: 02 dub 2020, 19:54
od hansdob

Napsal: 03 dub 2020, 05:07
od favo
Jen ti upřímě a narovin u říkám, že pokud to budeš opravovat, tak počítej s tím že to máš zanedlouho zpět, možná né v takové míře, ale přibržďovat ti to bude takřka na 100%.
Ušetři si nervy, čas a námahu a kup rovnou nový třmen. Budeš to dělat jen jednou.

Napsal: 03 dub 2020, 06:56
od slovacek.milos
[quote="favo"]
Ušetři si nervy, čas a námahu


přesně!

nový, repas nebo vrakec,

stává se to, mrkneš pod prachovku skoro jak nový de v celku v pohodě zašroubovat, píka brzdy na dorazu chodí, měníš jen desky, před výměnou vše OK, po výměně po dojezdu mají kotouče 110 stupnů a můžeš stím jebat do nekokonečna a mastit lubrigačním gelem pro náročné ;)

Napsal: 03 dub 2020, 07:22
od Marek001
Ak to nie je nejaká exotika čo teda O1 rozhodne nie je, tak jednoznačne nový strmeň/repas, fakt sa neoplatí s tým srať, ja už som z toho vyrástol…

Napsal: 03 dub 2020, 07:37
od roman1648
Přesně, není o čem přemýšlet, několikrát jsem to zkoušel v dobré víře a abych někomu ušetřil opravovat a pokaždý se to vrátilo, buď přestala ručka fungovat,nebo to začalo téct kolem osky atd
Nový třmen mám z APM - TRW 1400,-...starý se vrací

Napsal: 03 dub 2020, 08:20
od slovacek.milos
Marek001 píše:fakt sa neoplatí s tým srať, ja už som z toho vyrástol…
beru repas z kely starý se vrací a nic se nevrátilo, srat se stím taky jsem z toho dávno vyrostl,

Napsal: 03 dub 2020, 08:43
od valekf
bud trmen, nebo lanovod - koukni pod auto jestli nema nekde poskozenou tu gumu - tam se to zasekava a dela to stejny co popisujes, bez zatazene rucky se slapanim na brzdu se krasne toci, jak se zatahne rucka uz to nejde - na vine lanovod

Napsal: 03 dub 2020, 08:46
od Jirka.
Na O1 tu mám nový origo ale pouze v páru.

Napsal: 03 dub 2020, 08:47
od roman1648
píše že se páka vrací zpátky na doraz, to lanem nebude...

Napsal: 03 dub 2020, 08:50
od roman1648
Jirka. píše:Na O1 tu mám nový origo ale pouze v páru.
co za to ? možná bych si to i vzal na sklad...mění se to pořád

Napsal: 03 dub 2020, 09:52
od venca.6
Taky dávám nový, než opravovat s nejistým výsledkem. Dával jsem už i čínu z skoda-dilu a funguje, ale kvalita zpracování oproti origu bída.

Napsal: 03 dub 2020, 09:57
od roman1648
já co dám jediný tak fakt TRW nebo Budweg, ATE asi bude taky cajk ale stojí jednou tolik
jednou si kdosi dovezl nějaký neznačkový na OII a za rok bylo po nich,ale výrobce si nepamatuju...

Napsal: 04 dub 2020, 18:34
od Biimbo
Ja to teda opravuju. Ale měním jen gumičku a prachovku na pístku. A pod prachovku ruční brzdy kde to je zatuhlý hodně často to vyškrábu, zaleju uvolňovačem, rozhýbu, dám takovou věčně mazlavou vazelínu a vrátím zpět prachovku. Je to rychlejší než shánět jiný třmen a zatím jsem měl štěstí a vždycky to fungovalo.

Napsal: 05 dub 2020, 11:31
od Romaneek
Taky jsem dal bratrovi na G4 na zadek oba Čínu že skoda-dilu s tím, že je případně vyreklamuji a už druhým rokem drží.. Zpracování nic moc jak psal Venca.6, ale makají :)