Výběr nového turba pro Octavii 1 + EGR ventil

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rolík
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2018, 09:52
Odpovědi: 0

Výběr nového turba pro Octavii 1 + EGR ventil

Příspěvek od Rolík »

Ahoj,

rád bych poprosil, jestli by mi někdo mohl podle ETKy ověřit čísla dílů turbodmychadla a EGR ventilu (038 131 501 E) pro motor do 1.gen Octavie 1.9 TDI 66kw ALH r.v. 2001. Je potřeba k tomu znát i číslo VIN ?

Vlastně tady tak trochu navazuju na starší thread, kde jsem řešil občasné padání do nouzáku při akceleraci: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Na radu Rayxe občas ručně zahýbám regulací na turbu a od té doby, co jsem to začal dělat, mi to už do nouzáku nepadá a regulace chodí volně.

Ale už je to nějaký ten pátek a já zvažuju, že bych dal přeměřit komprese na motoru a jestli by byly v pořádku, tak bych zainvestoval a dal nové díly. EGR už profukuje olej přes dírku u klapky delší dobu a turbo má už svoje taky odběháno. Jestli sedí údaje z tachometru, tak by mohlo k dnešku mít odježděno přes 320 tisíc (jestli je původní ale netuším.) Právě proto si myslím, že turbo už má velké vůle a propouští olej do sání a netěšný EGR ventil ho fouká ven na motor (Intercooler jsem zatím vymontovaný neměl, abych se podíval, jestli v něm není nateklý olej.)
Obrázek

Máte prosím zkušenosti, od jakého výrobce by bylo nejlepší koupit nové turbo, které by vydrželo aspoň podobně co původní? Původní turbíny pro TDI Octavie myslím dodával Garett, tak jsem jen ze zajímavosti koukal, že nové turbo od Garettu by vyšlo na cca 15 tisíc (pokud to byl správný typ). Zvládnou ještě nové turbíny naběhat to, co zvládly původní sériové?


Díky moc za každou radu,
Octavia 1U5 combi r.v. 2001.05, 1.9 TDI ALH 66 kW, rotační čerpadlo Bosch VP 30
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Prvně prověř stav (logem i přímou kontrolou dílu) a teprve pak se sháněj po nových dílech. To odvětrání na víku jsi tehdy vyměnil?

Rada s rozhejbáním regulace rukou byla myšlena jednorázově (to velmi často vyřeší to, co někdo jiný léčí půlením), pak je třeba s autím jezdit tak, abys tohle ruční cvičení už nemusel provádět ;)
Uživatelský avatar
Rolík
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2018, 09:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rolík »

Ahoj, jj, ventil odvětrávání jsem onehdá taky měnil, dával jsem tenhle : VAICO V10-2591 + nové těsnění (gumovou průchodku). Myslím, že ten únik oleje kolem EGRu může být moc velký přetlak utíkající z odvětrávání víka klikovky do sání (proto jsem myslel, že bych nechal přeměřit, jak jsou na tom komprese) a nebo ten olej může jít k EGRu od turba. Jinak už mě nenapadá, kde jinde by se tam ten olej mohl brát? :?

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Octavia 1U5 combi r.v. 2001.05, 1.9 TDI ALH 66 kW, rotační čerpadlo Bosch VP 30
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Takto zablité od oleje má dnes snad každá octavka s těmato kilometrama,určitě turbo není už v nejlepsí kondici a hlavně tento problém je tím odvětráním do saní k turbu,kde to turbo vcucne a rozežene do celého vedení až k ventilům,já to odbětrání mám bokem a ze sání můžu vyloženě obědvat bez kapky oleje...a turbo buď teda nové anebo zrepasovat u kvalitní firmy jako třeba turbopower Holice nebo možná Turbosport Jablonec Nad Nisou
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Je rok 2020 nepredpokladam že by to mělo 110 najeto nech to chatrat tak jak to je a nestresuj se takhle to vydrží ještě 10 let než schnijou nosné části
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Umej to. Ten motor neviděl čistotu snad od fabriky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Změřit komprese jen pro info proč ne, zkoukneš přitom i špičky žhavek, jinak si myslím, že nemá smysl to toho investovat za nový či snad repasovaný turbo, jak už poznamenal ladas, tohle byly ještě držáky mezi motory i příslušenstvím ;) Až se dostaneš k tomu, že sundáš hadici před EGR ventilem i ten samotný, tak se pochlub se stavem.
Uživatelský avatar
Rolík
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2018, 09:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rolík »

Ahoj, dneska jsem zkoumal vedení odvětrání od výka klikovky do trubky sání hned za přívodem od airboxu a všimnul jsem si, že na vrchu je prasklinka. Může tím jít do sání falešný vzduch (to napojení na sání je až za váhou) ? Dá se tahle postranní "přípojka" vyměnit? Přijde mi, že je tam zavařená na pevno.

Kdyby na to náhodou došlo, jaké je prosím číslo toho celého dílu? 1.9 TDI ALH 66 kW, mělo by to snad být tohle : 1J0 129 654 L
Obrázek Obrázek
Octavia 1U5 combi r.v. 2001.05, 1.9 TDI ALH 66 kW, rotační čerpadlo Bosch VP 30
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9214
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

To je celá ta plastová trubka k turbu. Tu lze vyměnit.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 859
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Vyndej ji ven, umyj a nech zavařit. Nic lacinějšího nebude.
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Audi Q5 2021 140kw-manuál
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“