Stránka 1 z 2

Čeští řidiči a zimní pneumatiky

Napsal: 24 říj 2007, 15:01
od ericX11

Re: Čeští řidiči a zimní pneumatiky

Napsal: 27 říj 2007, 07:58
od PetrK
Já myslím, že není co řešit ... jednoznačně zavést povinné používání zimních pneu, ale protože se obávám, že zase nebude nikdo, kdo by to kontroloval (viz. bodový systém), tak zároveň nastavit pravidlo, že pojišťovny nebudou plnit tomu, kdo způsobí dopravní nehodu a nemá (v době platnosti zimního času) nazuty zimní gumy.

Re: Čeští řidiči a zimní pneumatiky

Napsal: 27 říj 2007, 09:21
od Bugs.Bunny
PetrK píše:Já myslím, že není co řešit ... jednoznačně zavést povinné používání zimních pneu, ale protože se obávám, že zase nebude nikdo, kdo by to kontroloval (viz. bodový systém), tak zároveň nastavit pravidlo, že pojišťovny nebudou plnit tomu, kdo způsobí dopravní nehodu a nemá (v době platnosti zimního času) nazuty zimní gumy.
Jo a při takové zimě která byla na konci minulého roku, kdy bylo skoro až do vánoc počasí spíše na letní pneu,až napadne sníh budem bez zimních pryží. :) Osobně přezouvám až to vypadá, že by mohlo sněžit a pokud jde o horší přilnavost pod 7° tak to je to samé jako když je teplo a prší. Musí se s tím počítat. A pojem zimní guma je také dosti relativní. To co se prodává v supermarketech jako zimní pneu má s kvalitní pneumatikou společnou jen černou barvu. Souhlasím s nutností používat zimní pneu, ale v závislosti na počasí a ne v danném období.

Napsal: 27 říj 2007, 09:42
od Vecernicek
I když názor že jsou všecky gumy stejný a výrobci to jen pojmenovali aby měli zisky

Napsal: 27 říj 2007, 10:17
od Marek77
Rozhodně nemůžu souhlasit s názorem, že všechny gumy jsou stejné. Použitá směs je úplně jiná a její vlastnosti se diametrálně liší. Ostatně i proto nechápu, jak někteří výrobci nebo spíš prodejci pneumatik mohou nějakou gumu hrdě označit za celoroční. Z výše uvedeného důvodu je to totiž nesmyslné a podle mého názoru tito lidé buď nevědí, o čem mluví nebo záměrně a zištně lžou.

Myslím, že použití zimních pneumatik je již řadu let předmětem dlouhé diskuse a těžko tomu nastavit nějaké směrodatné parametry.

Pocházím z Podkrušnohoří, kde zimy byly vždy tuhé, teď žiji na Vysočině, kde je to velmi podobné, ale třeba Pražáci mnohdy sníh ani nepotkají.

Nicméně používání zimních pneumatik není o sněhu - to mnozí řidiči vůbec netuší. Je to především o teplotě. Odborníci tvrdí, že zimní obutí je vhodné používat v okamžiku, kdy průměrná denní teplota (tedy za celých 24 hodin) klesne pod +7°C. Tedy mám-li nejvyšší denní teplotu +12°C a nejnižší noční teplotu 0°C, průměrná hodnota je tedy +6°C je jdu na zimní (jak prosté.................).

Ale nastavit povinnost používání zimních pneumatik nějakým zákonem je kravina. Mělo by to být na morální zodpovědnosti každého řidiče (ale pravda - morálně zodpovědných řidičů je méně než šafránu................).

Napsal: 27 říj 2007, 11:53
od Bugs.Bunny
Marek77 píše:Rozhodně nemůžu souhlasit s názorem, že všechny gumy jsou stejné. Použitá směs je úplně jiná a její vlastnosti se diametrálně liší. Ostatně i proto nechápu, jak někteří výrobci nebo spíš prodejci pneumatik mohou nějakou gumu hrdě označit za celoroční. Z výše uvedeného důvodu je to totiž nesmyslné a podle mého názoru tito lidé buď nevědí, o čem mluví nebo záměrně a zištně lžou.

Myslím, že použití zimních pneumatik je již řadu let předmětem dlouhé diskuse a těžko tomu nastavit nějaké směrodatné parametry.

Pocházím z Podkrušnohoří, kde zimy byly vždy tuhé, teď žiji na Vysočině, kde je to velmi podobné, ale třeba Pražáci mnohdy sníh ani nepotkají.

Nicméně používání zimních pneumatik není o sněhu - to mnozí řidiči vůbec netuší. Je to především o teplotě. Odborníci tvrdí, že zimní obutí je vhodné používat v okamžiku, kdy průměrná denní teplota (tedy za celých 24 hodin) klesne pod +7°C. Tedy mám-li nejvyšší denní teplotu +12°C a nejnižší noční teplotu 0°C, průměrná hodnota je tedy +6°C je jdu na zimní (jak prosté.................).

Ale nastavit povinnost používání zimních pneumatik nějakým zákonem je kravina. Mělo by to být na morální zodpovědnosti každého řidiče (ale pravda - morálně zodpovědných řidičů je méně než šafránu................).
Tak tak. :)

Napsal: 27 říj 2007, 15:28
od Vecernicek
(rofl) čím víc nezodpovědných řidičů tím více nehod tím méně aut na silnici (rofl)

Napsal: 27 říj 2007, 18:43
od Marek77
Vecernicek píše:(rofl) čím víc nezodpovědných řidičů tím více nehod tím méně aut na silnici (rofl)
Zvláštní názor, ale něco na tom je.....................

Napsal: 27 říj 2007, 19:29
od PetrK
To Marek77 ...
Ale nastavit povinnost používání zimních pneumatik nějakým zákonem je kravina. Mělo by to být na morální zodpovědnosti každého řidiče (ale pravda - morálně zodpovědných řidičů je méně než šafránu................).

Zkus se vžít do situace, že budeš muset náhle zastavit a borec za Tebou nezastaví tak jako Ty, protože bude - 5 stupňů a on podrandí na letních gumách. Kde je morální zodpovědnost?
Jak chceš nastavit nějakou normu bez obecného nastavení formou zákona a bez kontroly jejího dodržování? To by mě docela zajímalo ... k té morálce ... na našich silnicích jsem se s něčím takovým už dlouho nesetkal ...

Napsal: 27 říj 2007, 19:41
od syncon
čim vic budou bourat tim vic bude kseftu :)

Re: Čeští řidiči a zimní pneumatiky

Napsal: 27 říj 2007, 19:41
od PetrK
To Bugs.Bunny ....
Osobně přezouvám až to vypadá, že by mohlo sněžit a pokud jde o horší přilnavost pod 7° tak to je to samé jako když je teplo a prší. Musí se s tím počítat.

A jak to děláš? Vstaneš v 5:00 ... podíváš se jestli sněží a podle toho nasadíš letní nebo zimní gumy? Nebo když jedeš do "Rajchu" ... tak v nížině jedeš na letních a když je na hřebenech sníh (nebo teplota pod nulou) tak přezuješ na zimní? :) Myslíš, že to dělají takto i ostatní? Ono jde také o to, aby měli ty zimní gumy i ostatní, aby tě třeba někdo nesejmul ... proto nastavení nějakých obecných pravidel a nespoléhat jak je kdo uvědomnělý ...

Napsal: 27 říj 2007, 20:17
od Marek77
Fajn. A podle čeho chceš ta obecná pravidla nastavit???

Podle letního a zimního času?
Podle průměrné roční teploty?

Nejde to, snaž se to pochopit.................. Žádné objektivní pravidlo neexistuje.

Jediné možné řešení by bylo, že jednoho krásného večera řekne nějaký pověřený človíček v televizních novinách "Od zítřejšího dne budete mít všichni přezuto na zimní kola, protože jsme o tom rozhodli", jinak to nejde. Jinak se budeš muset smířit s tím, že řidiči budou dostatečně morálně zodpovědní a uvědomělí...........

Napsal: 27 říj 2007, 20:24
od origoš
Je to o bezpečnosti. Každý má přizpůsobit rychlost mimo jiné stavu vozovky a stavu vozidla. Rychlost vozidla na letních pneu na namrzlé vozovce = 0. Zodpovědný řidič neriskuje. Za bolševika byl rozdíl v letních a zimních jenon v tom, že zimní měly "špunty". Moderní zimní gumy mají jiné složení a ta směs obsahuje siliku (tu obsahovaly tzv. tekuté řetězy), která se při nízkých teplotách za provozu uvolňuje a zvyšuje adhesi. Ten rozdíl je skutečně znát.
Dle doporučení výrobců by se tyto pneu neměly používat déle, než čtyři sezóny. Dá se předpokládat, že pak už nic neuvolňují.
Pokud se jedná o povinné používání, každá povinnost budí odpor toho, kdo ji má vykonat. Já přezouvám všechna auta co máme dobrovolně a zatím se nám to vyplácí.

Napsal: 27 říj 2007, 20:31
od Marek77
origoš píše:Je to o bezpečnosti. Každý má přizpůsobit rychlost mimo jiné stavu vozovky a stavu vozidla. Rychlost vozidla na letních pneu na namrzlé vozovce = 0. Zodpovědný řidič neriskuje. Za bolševika byl rozdíl v letních a zimních jenon v tom, že zimní měly "špunty". Moderní zimní gumy mají jiné složení a ta směs obsahuje siliku (tu obsahovaly tzv. tekuté řetězy), která se při nízkých teplotách za provozu uvolňuje a zvyšuje adhesi. Ten rozdíl je skutečně znát.
Dle doporučení výrobců by se tyto pneu neměly používat déle, než čtyři sezóny. Dá se předpokládat, že pak už nic neuvolňují.
Pokud se jedná o povinné používání, každá povinnost budí odpor toho, kdo ji má vykonat. Já přezouvám všechna auta co máme dobrovolně a zatím se nám to vyplácí.

Moje řeč...........


Pro zimní pneu platí pravidlo 4x4:

Používat pneumatiky na všech čtyřech kolech
Používat pneumatiky minimálně po dobu čtyř měsíců
Používat pneumatiky maximálně čtyři zimní sezony
Používat pneumatiky, jejichž hloubka dezénu je minimálně čtyři milimetry

Re: Čeští řidiči a zimní pneumatiky

Napsal: 27 říj 2007, 21:38
od Bugs.Bunny
PetrK píše:To Bugs.Bunny ....
Osobně přezouvám až to vypadá, že by mohlo sněžit a pokud jde o horší přilnavost pod 7° tak to je to samé jako když je teplo a prší. Musí se s tím počítat.

A jak to děláš? Vstaneš v 5:00 ... podíváš se jestli sněží a podle toho nasadíš letní nebo zimní gumy? Nebo když jedeš do "Rajchu" ... tak v nížině jedeš na letních a když je na hřebenech sníh (nebo teplota pod nulou) tak přezuješ na zimní? :) Myslíš, že to dělají takto i ostatní? Ono jde také o to, aby měli ty zimní gumy i ostatní, aby tě třeba někdo nesejmul ... proto nastavení nějakých obecných pravidel a nespoléhat jak je kdo uvědomnělý ...
Vstávám až okolo deváté a obecná pravidla v některých případech fungovat nemusí. Co když na jednom autě už mám zimní pneu a když bude snězit pojedu na zimákách. Na druhé straně o vánoce budu převážet cabrio protože je 8° je sucho a svítí slunce. Na kilometrové trase mě zastaví policie a dostanu nějaké přiblblé body za to, že nemám zimní pneu. Jestli nejsi schopný přemýšlet a potřebuješ být řízen pomocí obecných pravidel tak proti tomu nic nemám, ale já budu řídit sám sebe.