Stránka 1 z 1

octavia tour 2010 - propada se brzdovy pedal

Napsal: 09 čer 2020, 20:32
od TomKala222
zdarvim vsechny,

octavia 2010 tour
1.9 TDI 74 kW
kotouce + desky meneny cca 10k km zpet
kapalina - stav měrky OK

popis problému/závady:

pri nastarnovani a seslapnuti brzdoveho pedalu - pedal jde okamzite dolů, po uvolneni stoupne zpet a po dalsim seslapnutim uz tam jakoby citim mensi tlak - uz tak rychle nepadá.

pokud jedu a zacnu brzdit tak se pomalu propadá, nelze brzdit plynule napr.
jako bych brzdil silou 1 2 3 4 5, funguje pouze 1 2 proste musim skoro doslapnout na zem potom pockat az se pedal vrati zpet a pak nohu na brzdu znovu.

nesetkal se nekdo s tímto problemem?

Napsal: 09 čer 2020, 20:35
od Tomas.cz
Tipuju hlavní brzdový válec ko.

Napsal: 09 čer 2020, 21:23
od martinsidlo
Možná jen zavzdušněné.

Napsal: 10 čer 2020, 08:04
od jericho-3
Bylo tady o tomto problému, který pronásleduje hlavně koncern napsáno mnoho..chce to pohledat..

Napsal: 10 čer 2020, 14:45
od slovacek.milos
někdy pomůže milošův mazec, ted naposledy až na podruhé https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... l7C8Jrv4Np

dal jsem mazec nic, vag nic mazec nic a nakonec zas vag a ;) přitom nikde ani bublinka, hlavně dolévat kapalinu!!!!! pedály se propadají i u nových aut z fabriky

Napsal: 11 čer 2020, 09:54
od p.s.
Zkuz to odvzdušnit následovně :
Nejdřív povol obě trubky na samotným brzdovým válci
Pak povol trubky na abs na vstupu
Pak povol všechny 4 výstupy z abs
A až pak oběhni všechny kola
Pořadí trubek na abs sem neřešil

Napsal: 11 čer 2020, 13:00
od jericho-3
Ano, tohle je základ, jak uvidiš trubku od brzd, odvzdušni to.. Jinak tohle vždy nastane po opravě brzd i když nikdo s kapalinou nic nedělal, pouze se zatlačily pístky..Lepší je, vždy udělat třeba jen zadek a až si sedne, tak předek, protože jakmile se udělá vše najednou, ABS se pomátne, patrně tam vznikne nějaký pytel...Takže jakmile tam vzniknou vůle, /vyčistí se celá brzda, pístky se zatlačí až na doraz do svěráku/, tak vznikne problém..Doporučuje se, při zatlačování pístku povolit odvzdušňovák a tu sračku nechat vystříknout a tím nepoplašit ABS , ale zaručené není nic. Pokud je problém, nastupuje Milošova metoda záběhu brzd, kdy pořádným čoudem -brzděním vymezit vzniklé vůle a dohnat ABS k odpovědnost..., k čemu bylo stvořeno. Funguje to, stejně jako případný smrad z brzd... :D

Napsal: 11 čer 2020, 18:58
od martinsidlo
Tohle propadání dělá i bez ABS,měl jsem to na Cordobě. Stačí zatlačit pístek a je na 80% problém. Udělat jednu nápravu,zajet a pak druhou.

Napsal: 12 čer 2020, 11:51
od jericho-3
To je zajímavé...Ale to by šlo lépe zjistit, kde je zakopaný pes..

Napsal: 12 čer 2020, 19:10
od martinsidlo
Brzdový válec. Koncernový jsem neměl rozebraný a tím nevím,jak vypadají,mají, tvar gumičky. U Žigula a 120 vím.

Napsal: 12 čer 2020, 19:48
od jericho-3
Ano, to by odpovídalo, ale já v dílně popojížděl se zánovní dodávkou z koncernu a málem jsem vrazil do zdi, jak se propadl pedál. Tak se ptám řidiče, ty sem jedeš s nějakou kravinou a propadá se ti pedál.?.Ale ono to zabrzdí a v autorizáku říkali, že je to normální..Tohle ale mělo ABS..

Napsal: 12 čer 2020, 20:33
od martinsidlo
Já bych řekl nějaká špína ale Cordoba to dělala od nova. Nebo se jedná jen o usednutí třmenu,po "kouři" na brzdách to většinou pak fungovalo.

Napsal: 13 čer 2020, 06:57
od slovacek.milos
jericho-3 píše:To je zajímavé...Ale to by šlo lépe zjistit, kde je zakopaný pes..
zakopaného psa hledat to je tak mít celou detektivní skupinu,

nejhorší je si myslet žes ho našel a přijde den kdy ti život zas dokáže jaký si blb, myslet si že už jsi konečně na něco přišel,


příklad blbá kokta s abs svíti kontrolka desek, nastartuješ pedál se nepropadá, zaškrtíš hadičku vypustíš kapalinu přes odvzdušnovák dáš nové desky lehce došlapeš, nastartuješ a (wallbash) pedál se pomalu propadá :roll:

co ted? vyměníš hbv a (wallbash) pedál je na podlaze, ještě horší, zkusíš co radí PS, odvzdušnuješ, vag, mazec, tlakuješ a furt to není ono


mám odnova koktu OIII a po startu se pedál propadá do poloviny pak se zastaví

Napsal: 13 čer 2020, 12:01
od jericho-3
Tam, kde není ABS je to snadné, může být na vině HBV nebo omezovač brzd nebo hadice. Takže postupným zaslepováním trubek se dojde k viníkovi a opraví se...Já nezapomenu jak jsem to kdysi řešil na Simce, kdy majitel v dobách nedostupnosti dílů použil hadici z maznice, ta se vždy uhnula do strany a ukradla tlak.. Tvrdost pedálu se zlepšila, ale pořád to nebylo ono a já nakonec zjistil, .že použil jiný svěrák přední brzdy z jiného modelu a aby to vyšlo, tak mezi svěrák a těhlici vložil skus páskoviny, šikovně udělané a při zabrzdění se celý svěrák hýbal-a tím ukradl tlak brzdě a byl pořád velký krok..Prostě tuhost komponentů narušil kus obyčejného železa.. Tehdy nebyly STK, tak to bylo jen na majiteli... :D