Roomster 1.4tdi 59kw s DPF netahá

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Roomster 1.4tdi 59kw s DPF netahá

Příspěvek od roman1648 »

Auto přijelo s touto zavadou že mu někde řekli turbo, tak jsem je vyndal a dal na repas do Turbocaru, zjistili že je praskla membrána v bance,dali novou, říkám si paráda, závada nalezena, dám je zpátky a nic, netaha, až když ho držím na plnej ceres tak třeba u 4500ot. zatáhne na chvíli, do té doby hulí jak prase...
Nezdaly se me hodnoty DPF tak jsem ho znovu vyndal a dal vyčistit, řekli mi že tomu nic moc nebylo, po montáži zpět to samý, jiná váha a čidlo plniciho tlaku a ventil n75 z funkčního auta, žádná zmena, vyřazen palivac , rozpojen výfuk za DPF, nic
Už nevím na co se podívat...
Díky za radu
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2026
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

jak je na tom vačka?
Tiguan 2 2.0 tdi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Aha to mě nenapadlo čovece... Díky za tip, no najeto to má dost jako...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tohle snad ani není roman, ale nějakej měnič a vyndavač dílů naslepo nebo na radu od zakoše, že někde to říkali ...

Chyby nic, test akčních členů, tedy nastavování turba, sis nezkusil, případné zkouknutí měřenek, ať už online nebo záznamem?
No když se Ti nezdály hodnoty DPF, tak se přece nechá omrknout i další ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo to jsem zkoušel všechno možný... Proto už píšu ze nevím co dál...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No prasklou mebránu bys přes členy odhalil raz dva.

Kolik to má nalítáno podle tacho? Jasně, konstantu si dosadíš podle stavu, ale ta zmíněná vačka i stav vstřiků bude zásadní.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Má to asi 240tis.
Vačka je bohužel krásná, i podle posuvky jsou všechny palce stejný a to jak ventilovy tak na pohon PD elementů....
Na kolik se tu serizuji vstriky???
Z prdele jsem to zkoušel a šly mi zatočit kurva víc než 180st.i mnohem víc jak 225 kdyby to byla tahle varianata
Ale ten motor chytá na ránu, na protažení racnou má krásný tlaky na všech válcich, jen odfukuje...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Takže všechny vstriky byly povoleny asi tak o celou otáčku, tak jsem je dal na 180,trosku se to zlepšilo tak že to přestalo hulit ale netahne to pořád, když to držím na plbej plyn na jedničku tak 100m,tak to tak u 3500 ot zatáhne a umře, rozblikalo se Zhaveni a chyba P0299
Má to projev jakoby tam nešla nafta, fakt už nevím kuva :x
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Proč bohužel, to bys ji taky rád vyměnil :D (tu vačici)

Ano, na 180. Tak tady vidíš, jak se proběhem zvětšují vůle na ovládání vahadel ... Kolik jsi teda mohl zatočit na MAX v nastavovací pozici? Vidím teď 360, no pěkné ...

Ostatní bude na měřené hodnoty a log, kdoví co tam je ještě vyměněno a ještě o tom nevíš ... ;) Je to tedy BMS, že? EGR funkční, těsní, hodnoty na váze OK, je tam ta správná 038906461B s tubusem? Filtr nafty jsi přemostil, co na nádrži, není tam přehozeno, podavačka vrčí?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665
asi jasný ne, někde prasklý na sání ... :D Nebo rozhozený turbo, špatný čidlo MAP, MAF ... a nebo to opravdu nemá naftu, nemá co hořet, nemá co roztočit turbo ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33497
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:Tohle snad ani není roman, ale nějakej měnič a vyndavač dílů naslepo nebo na radu od zakoše, že někde to říkali ...

Chyby nic, test akčních členů, tedy nastavování turba, sis nezkusil, případné zkouknutí měřenek, ať už online nebo záznamem?
No když se Ti nezdály hodnoty DPF, tak se přece nechá omrknout i další ;)
přesně, tohle není roman, když něco netáhne tak du po turbu kolik tlačí a jak valí váha????? to tu ani nečtu a pak du dál po měřenkách

mi ted chodí jen samé špeky, co kdo rozdrbe a neví tak doveze, pokud nevypnu tak mi jebne ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No jediný co nevím tak ten egr, prej ho cistili předtím.. Jak vyzkoušet!?
Váha správná, podavacka dává, ale nafta má takové divné čmach... Chvílemi se mi zdálo že cítím benzín... Má tam 3/4 nadrze
Turbo natáčí na požadovaný tlak ale se zpožděním jak ten motor nejde za plynem
Už jsem z toho hafo doblblej... Asi něco prehlizim
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A kolik to ukazuje na váze při volnoběhu? No a ta nafta teda taky nic moc, kdy a kde tankovali naposled?

EGR je sice hlídaný, ale nemusí těsnit, když se v tom tedy rýpali.

Přes akční členy by snad mělo jít pod skupinou 3, motor volnoběh, v akčních N18 EGR ventil, jen to nevidím v labelu, tam koukám, že už blbli a plnicí tlak se testuje přes základní nastavení ...
Prohlídni si nabídky co VCDS ukáže

Selektive Stellglieddiagnose
T579,Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75)
T1027,Ventil für Abgasrückführung (N18)

B011,0,Ladedruckregelung
; Zündung EIN, Motor EIN (im Leerlauf)
; Grundeinstellung aktivieren
; Bremspedal und Gaspedal gleichzeitig betätigen
; Ladedruckregelung wird abwechselnd ein- und ausgeschaltet
; Differenz zwischen "LDR aktiv" und "LDR inaktiv" muss mindestens XX.0 mbar betragen
B011,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 790...1000 U/min
B011,2,Status,Ladedruckregelung,Wertebereich: Ein/Aus
B011,3,Ladedruck,(Istwert),Differenz (LDR aktiv/inaktiv): mind. XX.0 mbar
B011,4,Ansteuerung,Ladedruckregelung,Sollwert (LDR inaktiv): 0.0...10.0 %\nSollwert (LDR aktiv): 90.0...100.0 %

případně zkouknout jen měřenky na
041,0,Abgasrückführung && Saugrohrklappe
041,1,Position (Soll),Saugrohrklappe
041,2,Position (Soll),AGR-Steller
041,3,Position (Ist),AGR-Steller
041,4,Tastverhältnis,Abgasrückführung

042,0,Abgasrückführung && Saugrohrklappe
042,1,Lernwert (geschl.),AGR-Steller
042,2,AGR-Steller,Adaption
042,3,Position (Ist),Saugrohrklappe
042,4,Position (Ist),AGR-Steller

044,0,Schaltsaugrohr && Kühler für Abgasrückführung
044,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 790...1000 U/min\nSollwert (Volllast): 2800...3200 U/min
044,2,Luftmasse,(Istwert),Sollwert (Leerlauf): 260.0...350.0 mg/Hub\nSollwert (Volllast): mind. 800.0 mg/Hub
044,3,Kühler für,Abgasrückführung,0 = aktiv\n1 = nicht aktiv
044,4,Ventil für,Saugrohrklappe

046,0,Saugrohrklappe I
046,1,Position (Soll),Saugrohrklappe
046,2,Lageregler
046,3,Position (Ist),Saugrohrklappe
046,4,Tastverhältnis,Saugrohrklappe

047,0,Saugrohrklappe II
047,1,Lernwert (geschl.),Saugrohrklappe
047,2,Lernwert (offen),Saugrohrklappe
047,3,Tastverhältnis,Saugrohrklappe
047,4,Position (Ist),Saugrohrklappe

090,0,EOBD Abgasrückführung I
090,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 790...1000 U/min\nSollwert (Volllast): 2800...3200 U/min
090,2,Einspritzmenge,,Sollwert (Leerlauf): 3.0...9.0 mg/Hub
090,3,Abgasrückführung,(Sollwert),Sollwert (Leerlauf): 220.0...350.0 mg/Hub
090,4,Status,Regelabweichung

091,0,EOBD Abgasrückführung II
091,1,Positive,Regelabweichung
091,2,Negative,Regelabweichung
091,3,Abgasrückführung,(Sollwert),Sollwert (Leerlauf): 220.0...350.0 mg/Hub
091,4,Regelabweichung
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Díky za návod zítra na to mrknu dneska jsem už ztratil trpělivost...
Díky za rady
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33497
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="roman1648"]No jediný co nevím tak ten egr, prej ho cistili předtím.. Jak vyzkoušet!?
ale nafta má takové divné čmach... Chvílemi se mi zdálo že cítím benzí


třeba na váze by mělo být tak max 240 čím víc se hodnota zvedá tak egr pouští méně,

benzin snižuje výkon motoru
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20098
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Mě je divný že když to držím na jedničku pod plynem tak to fakt hulí černo-bíle,asi tu naftu zkusím raději vyměnit...nalít zpátky se dá kdykoliv že..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“