Není nad bezpečnostní prvky nové doby u aut v plné palbě...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Není nad bezpečnostní prvky nové doby u aut v plné palbě...
nepropadat panice...
No, je mi to kolikrát divné, viděl jsem v životě hodně bouraček a většinou se tehdejší auta rozsypala, ať už korozí nebo špatnou konstrukcí. Můj strýc v 60. tých letech narazil se svým Hillmanem 3C do velkého dubu v Hluboké nad Vltavou , když usnul při jízdě,to auto jsem prohlížel jako kluk a nechápal jsem, že jej nějaký mechanik koupil a opravil..Strýc po nárazu normálně dle svědků vylezl, udělal krok a upadl. Měl nekolikanásobné zlomeniny na těle, že doktor nechápal, jak mohl vystoupit. Dle strýce jel min. 8O km/h , celý zbytek života velmi trpěl a při změně počasí úpěl. Po revoluci v A jsem poprvé viděl vliv konstrukce a deformační zony na následky nehody, když jsem stál vedle BMW mám zato sedmičkové řady z 80. tých let. Velký strom byl obtisklý v čumáku, kdy na první pohled bylo vidět, do čeho auto narazilo..Zkoušel jsem otevřít dveře a šlo to..Dle mechána v servisu majitel přežil, byl jen otřesen..Proto mne zarazilo, že auto po 30-40 letech dopadne jak dopadne, různé airbagy ani nemohli splnit svou funkci, nebylo kde..Samozřejmě jde o to, jakou rychlostí, pod jakým ůhlem apod. se tohle stalo..Ale pokud to byl strom při čelním nárazu, tak mne to mate, protože jsem byl přímo u nehody, kdy majitel s Renaultem 16 spáchal sebevraždu, během rozvodu tím, že to také namířil přímo do velkého dubu a z auta zbylo jen zadní okno..Ale takhle jak dopadla moderní konstrukce , že to utrhlo i střechu, mi moc potěšení neudělalo..rudy5 píše:Trosku nechapem.tvojmu pripsevku.

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Tady to vypadá že to chytl rovnou na komoru. To si myslím že by mu nepomohlo ani deset airbagů. Navíc asi ne zrovna v malé rychlosti. Jinak hasiči i z relativně opravitelného auta dokážou udělat hromádku šrotu. Nám rozstříhali B5 passata na cucky přitom řidič z tama odešel pak po vlastních.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Krásná táhlá levotočivá do kopečka, ten tam valil jistě něco kolem 150 a ten hup před ní ho asi rozhodil ...
Chytil poslední strom na okrese, bejt to o kousek jinde, maj to poliši z ST, takto to řeší ještě PT ... Křížek už tam má ...
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9619511&y ... tch=-0.007
Ten strom asi těžký život má, je dost oloupanej ...
https://www.policie.cz/clanek/tragicka- ... 06400.aspx
Chytil poslední strom na okrese, bejt to o kousek jinde, maj to poliši z ST, takto to řeší ještě PT ... Křížek už tam má ...
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9619511&y ... tch=-0.007
Ten strom asi těžký život má, je dost oloupanej ...
https://www.policie.cz/clanek/tragicka- ... 06400.aspx
rychlost a strom který se ani nepohne, to končí špatně i v jiném autě které není zrovna vývojem 30 let zpět jako octa 1. Takový ty povídačky o tom jak někdo vylezl z auta z poválečné doby jsou jen vyzdvihováním jednoho promile nehod kdy to prostě někomu vyšlo i v plechovce. Stejně jako že se prostě někdy povede tu nehodu přežít i bez pásů a jejich použití by naopak znamenalo zůstat na sedačce a být rozmačkán přístrojovkou.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
problém je v přetížení.
Deformační zóny jsou navrhnuté proto aby tvoje tělo při nárazu nebylo vystaveno celému přetížení ihned a rázem.
Vymyslím si pro vysvětlení pro příklad třeba přetížení 10G v 100miliskeundách znamená že těch 100 milisekund bude na tvoje orgány v těle působit sila která bude odpovídat 10x váze daného orgánu. Tudíž plíce přestanou vážit 2Kg směrem dolů ale 20Kg směrem nárazu do stromu. Co se stane? Ty střeva se ti prostě utrhnou a pomíchají. Jo z auta vylezeš celej, ani škrábnutí třeba nemusíš mít ale do pěti minut umřeš, protože všechno uvnitř budeš mít pomíchané, domotané a zauzlované a vykrvácíš dovnitř. A nikdo tě nikdy nedá dohromady.
U tvýho strýce co to vrzail do dubu tipuju že na tachometru sice měl 80kmh, ale protože tachometr předměřoval tak jel sotva 70 a před nárazem určitě brzdil, takže to mohl zbrzdit na nějakých 40kmh. Což je pád z druhého patra budovy na zem a to už se jakžtakž dá přežít.
No a smyslem deformačních zón, je rozložit onu hybnost způsobující přeížení 10G na delší časový úsek, dejme tomu na 300 milisekund. co se stane s naším výpočtem?
10G musíme podělit 3 mi, jakože 3x 100miliskeund, dostaneme přetížení 3,3G.
Na plíce které vážili 2Kg, bude při nárazu působit síla jakoby vážili 6,6Kg.
Nevím jestli to je správně, protože čísla hážu od boku, ale rozdíl mezi váhou plíce bez deformačních zon která byla 20Kg a rozdil mezi s deformační zonou kdy vážili jen 6,6Kg, je rozdil nějakých 13,4Kg, což je dost podstatný rozdíl.
A o tom celé ty deformační zóny jsou. Proto se nedoporučuje jezdit opravovaným vozidlem s poškozenými deformačními zónami protože poté nemusí dojít ke správně prodoužení doby deformace a tím vyvinutí většího přeížení na tvůj organizmus.
čau, tečka, hotovo, zapsáno.
Deformační zóny jsou navrhnuté proto aby tvoje tělo při nárazu nebylo vystaveno celému přetížení ihned a rázem.
Vymyslím si pro vysvětlení pro příklad třeba přetížení 10G v 100miliskeundách znamená že těch 100 milisekund bude na tvoje orgány v těle působit sila která bude odpovídat 10x váze daného orgánu. Tudíž plíce přestanou vážit 2Kg směrem dolů ale 20Kg směrem nárazu do stromu. Co se stane? Ty střeva se ti prostě utrhnou a pomíchají. Jo z auta vylezeš celej, ani škrábnutí třeba nemusíš mít ale do pěti minut umřeš, protože všechno uvnitř budeš mít pomíchané, domotané a zauzlované a vykrvácíš dovnitř. A nikdo tě nikdy nedá dohromady.
U tvýho strýce co to vrzail do dubu tipuju že na tachometru sice měl 80kmh, ale protože tachometr předměřoval tak jel sotva 70 a před nárazem určitě brzdil, takže to mohl zbrzdit na nějakých 40kmh. Což je pád z druhého patra budovy na zem a to už se jakžtakž dá přežít.
No a smyslem deformačních zón, je rozložit onu hybnost způsobující přeížení 10G na delší časový úsek, dejme tomu na 300 milisekund. co se stane s naším výpočtem?
10G musíme podělit 3 mi, jakože 3x 100miliskeund, dostaneme přetížení 3,3G.
Na plíce které vážili 2Kg, bude při nárazu působit síla jakoby vážili 6,6Kg.
Nevím jestli to je správně, protože čísla hážu od boku, ale rozdíl mezi váhou plíce bez deformačních zon která byla 20Kg a rozdil mezi s deformační zonou kdy vážili jen 6,6Kg, je rozdil nějakých 13,4Kg, což je dost podstatný rozdíl.
A o tom celé ty deformační zóny jsou. Proto se nedoporučuje jezdit opravovaným vozidlem s poškozenými deformačními zónami protože poté nemusí dojít ke správně prodoužení doby deformace a tím vyvinutí většího přeížení na tvůj organizmus.
čau, tečka, hotovo, zapsáno.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Viděl jsem dost totálek, nemyslím ty, které určí pojištovna, aby ušetřila, ale asi tehdy měli hasičí volno a střechy tam nechali. Ale máte pravdu, je chyba hodnotit auto po havárii ,když se neví, kdo tu základní destrukci způsobil. Ale je fakt, že dnes má oběť tu jistotu, že jej vystříhají ještě ten den, zatímco v nedávné minulosti museli nejdřív sehnat hydraulické nůžky..
nepropadat panice...