Stránka 1 z 2

Vibracie 1.9 tdi arl

Napsal: 19 zář 2020, 16:55
od matooo
Zdravím Vás

Chlapi zdravím Vás dnes som si vymenil silent blok prevodovky (dog bone) reakciu vzperu
Dal som tam strongflex polyuretán keďže už ani lemforder dlho nevydržal (power flex stojí nezmysel :p)

Problém ktorý nastal sú extrémne vibracie v kabíne podľa mňa aj vonku počuť že auto šialene vibruje
Pri jazde úplná pohoda reakcie motora pri rozbiehani perfektne necítiť žiadne skubanie ani zvuky pôvodného už vybiteho uloženia

Montáž prebehla úplne bezproblemov všetko sadlo na pôvodné miesto ako malo žiadny zadrhel nenastal. Až na tie vibracie

Je to možné nejako vyriešiť? Alebo to je vlastnosť týchto polyuretanov...

Ďakujem

Napsal: 19 zář 2020, 17:00
od Tom.s
a jaký jsi dal mají různé tvrdosti, ale tohle je normální je to tvrdý a netlumí to jako guma

Napsal: 19 zář 2020, 20:31
od TomášTDI
Reakcni vzperu jsem mel taky strongflex a rychle letela doprdele :D asi spatna tvrdost a strasny vibrace do volantu no hnus

Napsal: 19 zář 2020, 22:39
od matooo
Tvrdosť 80ShA základný strongflex červený

Co sa tyka rozbehu konečne mám pocit že mám nový dvojhmotak a auto sa fakt rozbehne ani žiadne cukanie pri podradzovani.

Ale auto som naštartoval a interiér auta sa trasie ako keby som mal niečo s motorom 🤣

Mal som pocit ze som asi zle niečo prisruboval a motor je posunuty no toto sa nepotvrdilo

Chystám sa ešte teraz natom previesť a trosku to skúsit to ci je možné natom jazdiť vobec

Napsal: 20 zář 2020, 10:09
od TomášTDI
Zkus schvalne prehododit za origo a uvidis ten rozdil

Napsal: 20 zář 2020, 11:03
od Source
Ja som si spravil “hybrid” tiez to bolo moc tvrde tak jednu polovicu som dal strongflex a druhu origo gumu a pocit z auta super :D

Napsal: 20 zář 2020, 11:14
od matooo
presne to som dnes rano urobil, nahodil som tam jeden stary ktory som z auta povodne demontoval
samozrejme ziadne vibracie sa uz nekonali

v interieri nieje mozne vydrzat ked auto stoji na volnobeh kedze to niesu vibracie ale po nastartovani sa trepe cely interier auta obcas nejaka rana kov o kov rany boli citelne iba ked bol v aute strongflex
zistil som ze aj silentblok prevodovky pod filterboxom je podla vsetkeho vadny motor sa v nom hega sice je to vidiet iba na pohlad ked som lezal pod autom uz pri originalnej vzpere

otazka je ako to vyriesit rad by som pouzival ten strongflex ale bez tych vibracii pripadne alternativne riesenie samozrejme nie origo to vydrzi tak 2 roky a ta guma je nasracku
samozrejme reakcie pri rozbehu a pod su uplne niekde inde ako s polyuretanom

??? nejake rady

pomohlo by keby som pouzil aj silnetbloky motora s polyuretanu ? alebo by to len znasobilo vibracie?

dakujem

Napsal: 20 zář 2020, 12:16
od sky59
Mozte zacat pisat a opravit co sa da na "vibracie"? Vzdy ked otvorimforum tak ma dviha....

Napsal: 06 říj 2020, 21:24
od matooo
Source píše:Ja som si spravil “hybrid” tiez to bolo moc tvrde tak jednu polovicu som dal strongflex a druhu origo gumu a pocit z auta super :D
takze aby som doplnil update.
vymenil som silentblok prevodovky za novy povodny uz bol pekne vymackany

nasledne som vyskusal reakcnu vzperu opatovne no k nicomu to nebolo, este som vyskusal ako sa pise vyssie tzv hybrid zadna cast polyuretan a predok origo guma
- vibracie po nastartovani sa stratili a je s tym mozne jazdit aspon po meste no nieje to uplne to co som cakal :D

dnes som s tym siel mimo mesto 60km tam a 60km naspat a je to v podstate nejazditelna vec kedze v oblasti 1500-2200 sa prenasa do kabiny extremne dunenie a ide to na mozog
(LOL)

cize predpokladam ze objednam celu vzperu origo novu a kaslem nato (wallbash)

Napsal: 07 říj 2020, 05:24
od favo
Já ty polyuretany odvrtávám, prostě z nich odělám ementál. Funguje mi to takto už pár roků. Samozřejmě musíš nechat nějaký materiál mezi otvory, aby se to nerozpadlo.
Dostala se mi tato rada od kluka co staví závodní auta a funguje to.
Sice jsem to musel dělat na několikrát, než jsem našel ten správný počet děr, ale dá se to.
Jen netuším, jak dlouho asi ten polyuretanoementál vydrží.
Ovšem já mám pouze a jen polyuretanovou reakční vzpěru, zbytek je lemforder. Příště ale asi obětuji prachy a koupím originál.

Napsal: 07 říj 2020, 08:27
od standa123
já mám na vzpěřě powerflex a pohoda.....

Napsal: 07 říj 2020, 21:54
od senioring1
Odstraňuješ následok a nie príčinu vibrácií . Nechaj nastaviť motor niekoho kto tomu rozumie . Nečakaj však , že laickým zásahom do RJ získaš závodné auto s komfortom továrenského .

Napsal: 08 říj 2020, 07:13
od favo
Chceš říci, že kdyby měl své TDI ve 100% ním stavu, tak po nasazení tvrdých silentbloků mu auto vibrovat v žádném případě nebude ?

Napsal: 09 říj 2020, 08:01
od senioring1
[quote="favo"] Principialne najmenej vibrujú 8 ,10 a 12 valce , kde sú vibrácie potlačené samotnou konštrukciou motora . Pre potlačenie vibrácií prvého a druhého radu konštruktéri motorov už roky používajú vyvažovacie hriadele .
Vibrácie ktoré popisuje MATOO však nie sú bežné a na ich odstránenie nestačí zmena silentblokov . Odpoveď na Tvoju otázku je , že 4. valec TDI má prirodzenú vlastnosť vibrovať a jej potlačenie je úlohou siletblokov . Tvrdšie uloženie - zretelnejšie vibrácie a hluk .

Napsal: 09 říj 2020, 08:56
od favo
Však já to chápu, ale on tu řeší problém který mu vznikl až po použití tvrdých silentbloků. Dal tam tvrdý a začalo se třást celý auto, takže jeho jediný řešení je vrátit měkký silentbloky, nebo změkčit stávající tvrdý.