Stránka 1 z 1

Mazda B2500 Fighter

Napsal: 28 zář 2020, 19:44
od amg124
Má s tímhle autem někdo zkušenosti? Udělal jsem si radost a pořídil si to. Rok 2000, motor 2,5TD. Prodávající mi sdělil, že to žere jako kráva, ale já spočítal spotřebu od plný do plný 8,5l/100km. Taky mi tvrdil, že to víc jak 110 nejede a já s tím mazal po dálnici 130 a šla by dál. Jaké s tím máte zkušenosti vy? Jak jste spokojení. Je něco na co si dát vyloženě pozor?

Napsal: 29 zář 2020, 11:24
od Kubi
Zdravím, nemám B 2500, ale len k tej spotrebe. Mám Kia Sportage 1 generacie, zdvihnute, zahradka na streche, pneu T3 plus dajake blbosti ako lana, reťaze take veci v kufri a spotreba 10l na 100km uplne normal, takže Vašich 8,5 je myslím úplne v pohode. Neviem čo čakal predchádzajúci majiteľ.

Napsal: 29 zář 2020, 19:53
od amg124
Prodávající mi tvrdil, že to bere 12 litrů, to mě překvapilo, protože jsem počítal tak s 10, a nakonec to žere ještě míň, až je to podezřelé ;-)

Napsal: 29 zář 2020, 20:01
od Jarda S.
to je i o stylu jízdy (hm)

Napsal: 29 zář 2020, 20:07
od amg124
Jarda S. píše:to je i o stylu jízdy (hm)
To určitě , ale cestou domů jsem ho fakt nešetřil :-) ale je pravda, že to měli ve stavební firmě, tak možná jezdili pořád naložený, já jel prázdný.
Navíc teď jsem z toho sundal hardtop, překvapilo mě jak je to těžký, tak snad se dostanu ještě o kousek dolů.
Jinak co se týká pocitů z jízdy tak jsem více než spokojený.

Napsal: 29 zář 2020, 20:42
od Kubi
Myslim že hardtop spotrebu zlepšuje, aerodynamika......Niekde som videl video jak sa víry vzduch za kabínou v korbe, hmotnostná úspora bude menej ako nárast aerodynamického odporu.
A čo je tiež zaujímavé, že u mňa zaťaženie nemá veľký vplyv na spotrebu, furt to žere jak tank :) Aspoň že to žere friťak reznutý naftou....

Napsal: 29 zář 2020, 20:48
od amg124
No uvidím, něco na tom aerodynamickém odporu asi bude, ale to auto bez toho vypadá líp. Navíc ve střeše byla díra a teklo tam, takže nejdřív to stejně musím opravit.
Co mě ale překvapilo, byla ta jeho váha. Měl jsem něco takového v ruce poprvé, a myslel jsem si, že to zvládne jeden člověk sundat i nandat. A on to je omyl. Sundal jsem to jen tak tak, sotva jsem to rudlem zaparkoval do stodoly. Nasazení zpět určitě nezvládnu. Sice to nemám ani v plánu v nejbližší době, spíš se chystám pořídit si víko a nějaký pěkný rám.

Napsal: 15 říj 2020, 12:11
od amg124
Tak ta moje Mazda má první není :-( nebo spíš dvě.

Jak se ochlazuje, zjistil jsem, že to má špatné starty. No nic, říkám si, koupím žhavičky a dám nové. Dnes ráno před odpolední skočím do auta, že si je vyzvednu a před směnou je stihnu ještě vyměnit.
Takže vyrazím od baráku, v první zatáčce přibrzdím a šup ho, pedál spadl na podlahu a auto nebrzdí. V tomhle počasí jsem nikde nic neviděl, že by něco prasklo, teklo, ale brzdovka ubyla na dno nádržky. Tak jsem to rovnou nechal v servisu ve vedlejší vesnici ať na to koukne.

No zamrzí to, ale radost mi to zatím ještě nekazí.

Napsal: 15 říj 2020, 18:05
od amg124
Tak jen info. Mazda už je ok, byli uhnilé brzdové trubky.

Napsal: 19 lis 2020, 08:11
od amg124
Nevím kam dát své otázky jestli do "asijských vozů" nebo k "Fordu" tak se zeptám radši přímo tady.
Mám dvě otázky.
1) větrák topení. Při studeném autě začne foukat až po několika minutách. A to celkem pomalu. Při přijíždění zatáčkou se na okamžik roztočí naplno. Kontroloval jsem dráty, když s nimi hýbu kolísají otáčky, přijde mi že studeňák je, ale přímo ve ventilátoru.
Co s tím? Dá se to nějak rozebrat, opravit? Popřípadě kdybych chtěl větrák vyměnit s jakým autem je zaměnitelný, kdybych koukal po něčem starším?
2) turbo. Při studeném motoru, když ho pošlu do otáček zapíská nebo spíš zavrže turbo. Při teplém nic slyšet není. Samozřejmě, že studený nevytáčím, ale má otázka je, jestli se s tím dá něco dělat, třeba i jako prevence, abych předešel tomu, aby mi to odešlo úplně.

Napsal: 20 lis 2020, 08:39
od roman1648
Větrák se dá někdy opravit, nebo si prostě sežeň jinej...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... rbocharger

Turbo pokud funguje bych asi neřešil nebo opět sehnat jiný, na ebay otázka asi 5000, montoval jsem tato levná turba na Isuzu Trooper 3.0Dti ( Opel),Ford Ranger,Nissan terrano atd a fungují...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... r&_sacat=0

Napsal: 20 lis 2020, 09:05
od amg124
roman1648 píše:Větrák se dá někdy opravit, nebo si prostě sežeň jinej...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... rbocharger

Turbo pokud funguje bych asi neřešil nebo opět sehnat jiný, na ebay otázka asi 5000, montoval jsem tato levná turba na Isuzu Trooper 3.0Dti ( Opel),Ford Ranger,Nissan terrano atd a fungují...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... r&_sacat=0
Děkuji. Turbo zatím řešit nebudu, pořád mám kam sypat zlaťáky, tak tohle počká.
Větrák bych raději zkusil opravit, jen dostat do ruky ten správný grif, abych povolil ten třetí šroubek u podlahy :D

Napsal: 29 lis 2020, 16:47
od amg124
Tak jen pro info. Dneska se mi konečně povedlo povolit třetí šroubek větráku. Pro mechaniky asi žádný problém, ale pro někoho kdo nemá moc cvik a správné nářadí je to oříšek. Ale dnes vše zadařilo, větrák ven, rozebrat, vyčistit, prostříkat kontaktolem a promazat osu. Složit a zase namontovat a zatím to vypadá, že funguje jak má.

Napsal: 29 lis 2020, 16:48
od amg124
Tak jen pro info. Dneska se mi konečně povedlo povolit třetí šroubek větráku. Pro mechaniky asi žádný problém, ale pro někoho kdo nemá moc cvik a správné nářadí je to oříšek. Ale dnes vše zadařilo, větrák ven, rozebrat, vyčistit, prostříkat kontaktolem a promazat osu. Složit a zase namontovat a zatím to vypadá, že funguje jak má.