octavia II scout,vibrace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

octavia II scout,vibrace

Příspěvek od z.zehnalek »

Snad někomu pomůže pár postřehů s vibracemi.Octavia II scout
Vibrovalo jako by po roletě a trkalo do stran při akceleraci a deceleraci.
Nepomohlo ani vyměnit silentbloky na motoru, reakční vzpěru, vyměnil jsem i pravou polosu a pak i levou, tu jsem však odmítnul, protože nic se podle mne nezlepšilo. Auto prostě škubalo. Výměna přední hardyspojky pomohla, ale zadní jsem už měl vyměněnou před časem kvůli nadměrnému bouchání kardanu. Vyměňte obě. Auto už nehoupe, nevibruje.
Jen jsem zatím neodstranil závadu, že když deceruji a akceleruji prudce, auto se zatřepe mírně jen do stran,ne do volantu. Jinak v pohodě. Jsou to tedy dva projevy, které jsem přisuzoval jedné závadě.
Závěr...musím vyměnit vniřní kloub, který když jsem zkoušel s celou novou poloosou, tak auto třepalo z důvodu přední hardyny a já odmítnul prozatímní výměnu celé levé poloosy, protože jsem nedokázal rozlišit projevy kloub u poloosy a hardyny. Dnes po půlročním bádání jsem došel k závěru, že když je auto naložené lidmi, stačí spolujezdec, změní se úhel vnitřního kloubu poloosy a auto se do stran chvěje méně. V zatáčkách je klid, do volantu nic neklepe, tak tedy vnitřní kloub nevyměněné polosy, který ale zvláštní vůli nemá, ale má ujeto 220 000 km.
No a když jdu zpět po historii oprav a faktůrách za opravy jsem si všimnul, že mi v BOSCH Jeseník po výměně turba účtovali nápravu dem+mont, chybí cena za geometrii.
Uvědomuji si, že jsem najel v průběhu roku při vyhýbání levým i pravým kolem na obrubník, ale kola křivá nejsou. Snad je ovlivněna geometrie.
Tedy jedu na geometrii, což by mohlo přispět k vyřešení problému. Auto už dnes jede krásně a jen mírně vibruje do stran když mu vrznu, tedy vyměním vnitřní kloub a udělám geo. Dám vědět
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: octavia II scout,vibrace

Příspěvek od z.zehnalek »

z.zehnalek píše:Snad někomu pomůže pár postřehů s vibracemi.Octavia II scout
Vibrovalo jako by po roletě a trkalo do stran při akceleraci a deceleraci.
Nepomohlo ani vyměnit silentbloky na motoru, reakční vzpěru, vyměnil jsem i pravou polosu a pak i levou, tu jsem však odmítnul, protože nic se podle mne nezlepšilo. Auto prostě škubalo. Výměna přední hardyspojky pomohla, ale zadní jsem už měl vyměněnou před časem kvůli nadměrnému bouchání kardanu. Vyměňte obě. Auto už nehoupe, nevibruje.
Jen jsem zatím neodstranil závadu, že když deceruji a akceleruji prudce, auto se zatřepe mírně jen do stran,ne do volantu. Jinak v pohodě. Jsou to tedy dva projevy, které jsem přisuzoval jedné závadě.
Závěr...musím vyměnit vniřní kloub, který když jsem zkoušel s celou novou poloosou, tak auto třepalo z důvodu přední hardyny a já odmítnul prozatímní výměnu celé levé poloosy, protože jsem nedokázal rozlišit projevy kloub u poloosy a hardyny. Dnes po půlročním bádání jsem došel k závěru, že když je auto naložené lidmi, stačí spolujezdec, změní se úhel vnitřního kloubu poloosy a auto se do stran chvěje méně. V zatáčkách je klid, do volantu nic neklepe, tak tedy vnitřní kloub nevyměněné polosy, který ale zvláštní vůli nemá, ale má ujeto 220 000 km.
No a když jdu zpět po historii oprav a faktůrách za opravy jsem si všimnul, že mi v BOSCH Jeseník po výměně turba účtovali nápravu dem+mont, chybí cena za geometrii.
Uvědomuji si, že jsem najel v průběhu roku při vyhýbání levým i pravým kolem na obrubník, ale kola křivá nejsou. Snad je ovlivněna geometrie.
Tedy jedu na geometrii, což by mohlo přispět k vyřešení problému. Auto už dnes jede krásně a jen mírně vibruje do stran když mu vrznu, tedy vyměním vnitřní kloub a udělám geo. Dám vědět
Tak že jsem zase o kousek dále. Výměna vnitřního kloubu levé přední poloosy uklidnila jízdu a už netřepe do stran, ale při výměně přední hardyspojky si mechanik všimnul ,že je prasklé futro v kardanu s prachovkou. Auto sice trošinku chvěje a to ve všech rychlostech, ale myslím si, že vyčvachtaná hardyspojka toto futro roztrhla a je tedy nesouosost na kardanu s trnem na hřídeli převodovky. Upozorňoval na to Huml, ale po výměně všeho, až na to futro je auto o 90% lepší. Na futro mne upozornil mechanik až po výměně hardyny a ukázal mi fotku, což už bylo pozdě. No jo, jenže to futro stojí skoro 1200 kč a teď jsou servisy přeplněné a tak budu čekat na termín. Váhám zda vyměnit obě, i pod zadní hardynou. Máte někdo s touto závadou zkušenost?
Naposledy upravil(a) z.zehnalek dne 16 dub 2021, 12:27, celkem upraveno 1 x.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: octavia II scout,vibrace

Příspěvek od z.zehnalek »

z.zehnalek píše:
z.zehnalek píše:Snad někomu pomůže pár postřehů s vibracemi.Octavia II scout
Vibrovalo jako by po roletě a trkalo do stran při akceleraci a deceleraci.
Nepomohlo ani vyměnit silentbloky na motoru, reakční vzpěru, vyměnil jsem i pravou polosu a pak i levou, tu jsem však odmítnul, protože nic se podle mne nezlepšilo. Auto prostě škubalo. Výměna přední hardyspojky pomohla, ale zadní jsem už měl vyměněnou před časem kvůli nadměrnému bouchání kardanu. Vyměňte obě. Auto už nehoupe, nevibruje.
Jen jsem zatím neodstranil závadu, že když deceruji a akceleruji prudce, auto se zatřepe mírně jen do stran,ne do volantu. Jinak v pohodě. Jsou to tedy dva projevy, které jsem přisuzoval jedné závadě.
Závěr...musím vyměnit vniřní kloub, který když jsem zkoušel s celou novou poloosou, tak auto třepalo z důvodu přední hardyny a já odmítnul prozatímní výměnu celé levé poloosy, protože jsem nedokázal rozlišit projevy kloub u poloosy a hardyny. Dnes po půlročním bádání jsem došel k závěru, že když je auto naložené lidmi, stačí spolujezdec, změní se úhel vnitřního kloubu poloosy a auto se do stran chvěje méně. V zatáčkách je klid, do volantu nic neklepe, tak tedy vnitřní kloub nevyměněné polosy, který ale zvláštní vůli nemá, ale má ujeto 220 000 km.
No a když jdu zpět po historii oprav a faktůrách za opravy jsem si všimnul, že mi v BOSCH Jeseník po výměně turba účtovali nápravu dem+mont, chybí cena za geometrii.
Uvědomuji si, že jsem najel v průběhu roku při vyhýbání levým i pravým kolem na obrubník, ale kola křivá nejsou. Snad je ovlivněna geometrie.
Tedy jedu na geometrii, což by mohlo přispět k vyřešení problému. Auto už dnes jede krásně a jen mírně vibruje do stran když mu vrznu, tedy vyměním vnitřní kloub a udělám geo. Dám vědět
Tak že jsem zase o kousek dále. Výměna vnitřního kloubu levé přední poloosy uklidnila jízdu a už netřepe do stran, ale při výměně přední hardyspojky si mechanik všimnul ,že je prasklé futro v kardanu s prachovkou. Auto sice trošinku chvěje a to ve všech rychlostech, ale myslím si, že vyčvachtaná hardyspojka toto futro roztrhla a je tedy nesouosost na kardanu s trnem na hřídeli převodovky. Upozorňoval na to Huml, ale po výměně všeho, až na to futro je auto o 90% lepší. Na futro mne upozornil mechanik až po výměně hardyny a ukázal mi fotku, což už bylo pozdě. No jo, jenže to futro stojí skoro 1200 kč a teď jsou servisy přeplněné a tak budu čekat na termín. Váhám zda vyměnit obě, i pod zadní hardynou. Máte někdo s touto závadou zkušenost?


Slíbil jsem že dám vědět : po výměně pouzdra / silentbloku/ v kardanu v jeho přední části pod přední hardy spojkou,kde byl teflon prasklý a oválná díra spolu s tím neumožňovala souosost kardanu a výstupní hřídele z převodovky došlo k odstranění vibrací. Auto jede tak jak má.Asi se musí po výměně přední hardy spojky zkontrolovat tento silentblok a případně vyměnit.Pokud je hardyna volná,tento se vytluče a třeba praskne.,jako v mém případě.Kontrolujte i zadní pozdro kardanu. Vše je OK
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

vibrace nejsou

Příspěvek od z.zehnalek »

Po výměně poloos a nebo jejich vnitřních kloubů se nenechtě ukolébat jejich kvalitou.Až po výměně vnitřního kloubu repasované poloosy je opravdový požitek z jízdy.Vnitřní kloub ale podle mechanika neměl žádnou vůli,ale trval jsem na výměně,protože mi to evokovala skutečnost,že vibrace při zatížení auta druhou osobou byla menší.Podle mne se změnil úhel lomení pravé poloosy a když osoba vystoupila,byly hřídele lomeny jina,usoudil jsem ,že se jedná o pravý vnitřní kloub.Ani nevíte jak mi odlehlo po dlouho trvajícím hledání bez stoprocentního výsledku.Nyní je tam kloub za 3.500,výrobce neznám,ale je to v počádku a já si vychutnávám hladkou jízdu v tahu i deceleraci.
Taková kravina a já si preventivně repasoval podvozek a ještě o to je to horší,že nově koupenými díly,které byly zmetky,kterým jsem věřil a mechanikům jsem říkal,že tam je nová poloosa,tak ať tam chybu nehledají.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace nejsou

Příspěvek od z.zehnalek »

Zbytkové vibrace : Po odstranění všech závad jsem přezul na LETNÍ a ouha.Vibrace .ale jen minimální najednou vypluly při jízdě na povrch.Co tedy ,zajel jsem na Huntera.Nedováženost kol byla od 15-35 gramů.No a to byly vyvažovány v létě.Dvě kola eliminovány-posunutí na disku a Hunter ukázal rozložení kol.No a co víc si přát? Menší cenu a nekupovat příště pneumatiky na internetu,ikdyž DUNLOP.Mají výrobní tolerance na hraně a spíš jsou to zmetky.
Kola popřehazena dle Huntera,dovážena a teď i na letních gumách jako po másle.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Napsal jsi to bezvadně a zato díky. Shrnuto a podtrženo, scout je jen pozlátko s kterým je dobré tak jet do kina místo do terénu..Nesmělo by mi to do baráku , protože nemám rád kompromisy. Buď osobní auto nebo terénní auto, něco mezi tím je vždy k prdu... :)
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3661
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Co má s těma závadama společnýho, že je to Scout? To si stejně dobře můžeš užít i na čistokrevným teréňáku.

Jinak zehnalek díky za podělení se s patáliema. Většina lidí se spíš takhle nepochlubí. ;)
Oct asv 2000, DieselPower
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Jakákoliv čtyřkolka je zdroj problémů a komfortně jiná než oproti přednímu náhonu. Poloosy více vyvěšené, čím větší výkon a rozjezdy v rejdu, u tohohle auta navíc blbě řešený provedení kardanu. Soused ho měl novýho a do 300tis neřešil kromě prohnilého chladiče ve 240tis nic. Pak ho dal po 5 létech podřízeným na dojezdění a koupil Superba 2 4x4. Taky 5 let a 300tis ok. Teď má Hilluxe a bydlí jinde tak nevím jestli ho trápí. Já 4x4 OII měl, podvozek stejný jako Scout a jako univerzální auto dobrý. Projeli jsme Evropu, lesy, louky, hory. Krátký rozvor, dostatečně vysoký a ujeli jsme všude. Neškrtl spodkem ani když jsme sjížděli u Příbrami z dálnice kvůli 5km koloně přes pangejt na souběžnou s ostatníma SUVčkama.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Pája 19 píše:Co má s těma závadama společnýho, že je to Scout? To si stejně dobře můžeš užít i na čistokrevným teréňáku.

Jinak zehnalek díky za podělení se s patáliema. Většina lidí se spíš takhle nepochlubí. ;)
No co s tím má společného,že je to Scout? Moc.
Myslím,že někdo si neuvědomí,že Scout má navíc mnoho převodů,kardan a další poloosy na zadní nápravě.Vibroval i kardan,...proto píšu Scout.Mohl jsem napsat 4x4,nebo jsem mohl napsat Octavia čtyřkolka,ale kdybych napsal jen Octavia II,málokdo,respektive nikdo by nevěděl,že jsem řešil i kardan,jeho dvě hardyspojky a jeho vnitřní pouzdro.Všechny tyto závady se dařilo potlačit.
No a jak jsem psal,po vytažení pneumatik ze sklepa ....OUHA,zase vibruje na letních.Trochu zapřemýšlet a na Huntera.
Mám tady hodně SZ a dotazů jak jsem pokročil.
Řeknu vám,že ani značkový servis nevěděl co s tím,mechanici by vyměňovali spojky a zadní poloosy,satelity v diferenciálu,prý naražené.Prý dokonce koupit nové vstřiky a odstranit čip tunink,jak tady někdo psal s tou podfukovací agendou.
.Moc lidí nezná problém vibrací a tyto však potkají i běžného řidiče,který už skoro vzdal naději na úspěch bez vibrací.A přitom cca 1700 kč mi rozšklebilo úsměv a jedu jako pán.
Ano,opravoval jsem,vyhazoval peníze,ale nebyla to spojka,nekupoval jsem drahý kardan,či převodovku,nebo Haldex,jak mi bylo navrhováno.Auto mám v čáti pohonu náprav zrenovováno a i tak je dobře,že je tuhé.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

No a ktomu Hunterovi...snad to někomu pomůže.Už jsem auto chtěl prodat. Už jsem rezignoval jako někteří z tohoto fora.
Hledal jsem tady a nikdo,podotýkám nikdo neměl takové zmíněné rady a nikdo ani po odstranění nenapsal jak se mu to podařilo.
Byly rady ,které jsem už z počátku zavrhl a jel jsem si podle svého rozumu.Některé jen přispěli k částečnému zklidnění a postupné renovaci hnacího systému ,ale cítím potřebu některé diskutující zorientovat i tímto směrem.Poměrně za pát korun,bez cenově ruinujících oprav zkustě přečíst toto: ttps://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-casto-pod ... cne-128939
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Měl by jsi zjistit z které oblasti Bimbo pochází a odstěhovat se tam. Tam kam koukneš, tak jakýkoliv koncern tam najíždí 400000-500000 km bez jakékoliv opravy a jezdí na L/L , čtyřkolky vyhrávají terénní závody a speciálové z japonska jsou pořád v servisu. Jo, protekce u koncernu je k nezaplacení... (LOL)
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

]
jericho-3 píše:Měl by jsi zjistit z které oblasti Bimbo pochází a odstěhovat se tam. Tam kam koukneš, tak jakýkoliv koncern tam najíždí 400000-500000 km bez jakékoliv opravy a jezdí na L/L , čtyřkolky vyhrávají terénní závody a speciálové z japonska jsou pořád v servisu. Jo, protekce u koncernu je k nezaplacení... (LOL)
Člověče lidi co to mají od nova a nebo znají minulost auta, případně ho koupili mladé a s nájezdem do 150tis, mají i těch 400+ a kromě pár věcí typu spojka, náprava, kompresor, nějaký vymezení předlohy, fouklý vstřiky, pár vaček nebo spíš samotných hyder při včasným podchycení. Ti co mají CR vůbec nic. Pár snímačů dif. tlaku a egr. U těch PD, komu šla ojnice ven, tak to bylo asi vždy německý auto s longlifem z operativního leasingu. Asi tomu ta kombinace dálnice, otáčky a longlife nesvědčí. Trojkový octavky jen jezdí. Zato dva kolegové, jeden má léta cx7 druhý pár měsíců na operák Mazdu 6. První to auto miluje i přes 200 tis co ho to stálo na všem možným a to s tím skoro nejezdí. Druhý s 6 má každou chvíli náhradní auto.
Naposledy upravil(a) Biimbo dne 14 kvě 2021, 12:46, celkem upraveno 1 x.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Tak to je zase příspěvek.Nejsem hlupák a v současné době mám onoho Scouta a jsem spokojen.Neboj se měl jsem už asi 35 aut a byly i lepší,ale v mém věku už asi měnit nebudu,maximálně za Mercedes.Tak tam asi vačky a ojnice neskáčí z motoru jako u Škodovek (LOL)
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já se musím smát, co jsou dnes běžné závady..Spojka, náprava, kompresor převodovka , vstřiky ,pár vaček plus hydra, když se to povede..No pak jen sem tam ojnice, a pak už drobnosti. Jak se vůbec odvažuješ o něčem trvdit, že s tím najeli půl mega? U mě když někdo najede půl mega, tak na motoru max. těsnění pod hlavou, oprava spojky a sem tam vůle na nápravě..Jinak to co ty popisuješ je SO a je o tom celé forum. Mě to osobně nevadí, protože mám vadu v tom, že moje všechna auta jen jezdila a když jsem je opravoval, tak jsem chtěl něco vylepšit nebo jsem něco svojí vinou zkurvil.. Toho se prostě člověk nezbaví. Jinak na jakémkoliv motoru můžeš najet třeba 2 mega, když jej budeš neustále opravovat... :)
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Asi seš opravdu z jinýho světa když ti přijde divný měnit po 300tis tlumiče, silentbloky nebo sem tam čep, kompresor moderní doby. S tebou se nemá cenu bavit, ty seš jak můj 80letej dědek. On má ve všem pravdu jen už spoustu věcí zapomněl a spoustu zase nezná. By mě zajímalo jaký vozový park co najíždí bez sáhnutí půl mega servisuješ? Ale založ nové vlákno v diskuzi, at to zbytečně nezabordeluješ tady jako to máš ve zvyku.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“