Stránka 1 z 1

N75 bzukot (video), táhlo na turbu se nehne

Napsal: 23 pro 2020, 15:41
od Wencour
Tak jsem s turbem postoupil. Vyměnil jsem podtlakové hadice. Jsou správně, šel jsem hadici po hadici a potom to zkontroloval podle schématu. Po nastartování se táhlo na regulaci ani nepohne. Zkoušel jsem udělat podtlak pusou a s táhlem jsem pohl, takže tam problém nejspíš nebude. Ale co mě překvapilo je, když jsem ucpal hadičku z podtlakový zásobky a výstup na turbo na ventilu N75 tak ventil divoce cvaká/bzučí.

Předpokládám, že to normální není a má nějak jen cvakat a tím pádem nedrží takový podtlak jaký je potřeba? Jsem takový laik samouk tak mě kdyžtak neukamenujte :D

https://youtu.be/-c_-OeSoMD4

Napsal: 23 pro 2020, 19:39
od Source
Rotačka či PD ? Daj dole hlavnú hadicu ktorá ide od vývevy do posilovača a z nej je odbočka na podtlaky, daj ju dole a vnutri ju budes mat podla mna upchatu, najlepsie novu hadicu ak ti odisla vyveva dostal sa ti tam bordel a upchalo sa to. Uz som takto vyriesil 3 auta ktoré po vymene vsetkeho nemali podtlak v systéme. (noteeth)

Napsal: 23 pro 2020, 20:11
od Wencour
Source píše:Rotačka či PD ? Daj dole hlavnú hadicu ktorá ide od vývevy do posilovača a z nej je odbočka na podtlaky, daj ju dole a vnutri ju budes mat podla mna upchatu, najlepsie novu hadicu ak ti odisla vyveva dostal sa ti tam bordel a upchalo sa to. Uz som takto vyriesil 3 auta ktoré po vymene vsetkeho nemali podtlak v systéme. (noteeth)
Díky moc za odpověď mrknu na to!

Je to PDčko, 96kw. Byl by v něčem rozdíl, kdyby to byla rotačka?

Všechny hadičky jsem dneska vyměnil, kromě tady té jedné zrovna :D nechtěl jsem na to radši sahat, když auto brzdí tak jak má, abych to náhodou nějak nedoje*al.

Každopádně, kudy jak by se tam dostal bordel aby ta hadice byla ucpaná?

A to, že ten ventil n75 bzučí jak nasranej sršeň, to je v pohodě? :o :?

Napsal: 23 pro 2020, 20:15
od ROMEK
ventil je ovladaný PWM reguláciou /čiže vibruje/ ale tipuju že u teba odišlo niečo mechanicky vnutri a preto bzučí. Skus ho vymenit

Napsal: 23 pro 2020, 22:49
od Wencour
ROMEK píše:ventil je ovladaný PWM reguláciou /čiže vibruje/ ale tipuju že u teba odišlo niečo mechanicky vnutri a preto bzučí. Skus ho vymenit
Je objednanej po novým roce to vyměním. Taky si myslím, že něco odešlo. Všiml jsem si, že ta “bílá čepička” toho ventilu je na jedné straně rezavá, takže předpokládám, že vevnitř odešlo těsnění nebo něco. No uvidíme co se změní a nezmění. Každopádně díky moc za odpověď! :)

Napsal: 07 led 2021, 13:46
od Wencour
Přátelé, potřebuju názor nápad cokoliv. N75 jsem vyměnil, táhlo na turbu se najednou hejbe, ale jinak bez výsledku. Auto jede pořád stejně, turbo začne tlačit pořád kolem 2200-2300 otáček, stejně jako předtím. Čekal jsem, že když se táhlo pohne, že by mohla být nějaká změna v chování, ale vůbec nic.
Turbo bylo čištěné, není to repas. Sázím na to, že prostě nedrží tlak a někde to mezi lopatkama uniká, dávaly se malé podložky.
Ale myslel jsem si, že by pohyb táhla něco změnil? Říkám blbost nebo co si o tom myslíte? :? :?

Napsal: 07 led 2021, 15:26
od Woko_O
Podožky budou ten problém

Napsal: 07 led 2021, 15:52
od Pája 19
Nebo ovládací věneček lopatek je opačně, nebo baňka netěsní, nebo slabej podtlak, nebo...

Napsal: 07 led 2021, 16:04
od Wencour
Pája 19 píše:Nebo ovládací věneček lopatek je opačně, nebo baňka netěsní, nebo slabej podtlak, nebo...
Jakože by se ty lopatky točily na druhou stranu? To by pak táhlo nezajelo vůbec, ne? Protože by se lopatky neměly kam pohnout? Nebo jak naopak?
Baňka je nová. Kdyby byl slabej podtlak auto by špatně brzdilo, nebo se mýlím?
Přiznávám se, že jsem uplnej lajk, znám hlavně to co jsme načetl. Takže se omlouvám za případně stupidní otázky :)

Napsal: 07 led 2021, 16:07
od Pája 19
Lopatky v turbu pak nemají správnou polohu a regulace nechodí v celým rozsahu. Pokud nevíš, že to jde otočit a nedáš si pozor, jak tam byl, tak se snadno spleteš. Někde tu je o tom téma.

Napsal: 07 led 2021, 17:09
od Wencour
Pája 19 píše:Lopatky v turbu pak nemají správnou polohu a regulace nechodí v celým rozsahu. Pokud nevíš, že to jde otočit a nedáš si pozor, jak tam byl, tak se snadno spleteš. Někde tu je o tom téma.
Aha, tak to jsem nevěděl. Čištění dělal mechanik. Dělá auta už 30 let, a hromadu turb dělal tak předpokládám, že to udělal správně. Ale samozřejmě splést se může každej. No říkal, že jak bylo turbo zakarbonovaný (nehejbaly se lopatky vůbec) tak se udělaly malý drážky do pouzdra asi od tří lopatek. Proto turbo lehce vypodložil, aby se lopatky mohly hejbat. Bohužel následek to asi má to, že turbo pomáhá tlačit až od těch cca 2200-2300 otáček, do té doby jak kdyby to auto něco za sebou táhlo...
Chtěl jsem zkusit, jestli někoho něco ještě nenapadne, ale vypadá to na to turbo. :( (wallbash)