1Z 66kW - úprava řízení motoru
Napsal: 04 bře 2021, 10:22
Ahoj.
Mám Golf III s legendární 66-kou. V době své největší slávy se na sprintu mohl rovnat se 102kw jettou nebo 110kw leony, pak se rozstříklo turbo (odpojená regulace) a bylo vymalováno.
Teď řeším hlavně dvě věci:
1) Turbo
1.A) Pouze Turbo z něčeho jiného:
Co všechno má turbo s obtokem, které by mohlo jít použít na podtlakovou regulaci 1Z? Údajně by snad mělo být použitelné turbo z BMW E46 330d, pokud seženu nějakého kouzelníka co mi udělá svody /redukci. Je to reálné? Případně z něčeho jiného?
2.B) Přestavba na turbo s variabilní geometrií lopatek:
Druhá varianta by byla udělat přestavbu na turbo z ASZ/ARL nebo něčeho jiného co má "naklápění lopatek". Jediná "rozumná" varianta jak to udělat mě napadá: sehnat řídící jednotku z AFN, motorovou kabeláž z AFN, N75 ventil z AFN.
Jak by se na to tvářil IMO a budíky? Někdo mi říkal že se ještě liší čidla na motoru mezi 1Z/AFN, je to tak? Nebo existuje jednodušší varianta?
2) "Chipovatelná" ECU
Bohužel má 1Z idiotskou jednotku, která nejde přepisovat přes OBD a je potřeba pájet paměť a upravovat mapy přes externí programátor. Jak je na tom jednotka z AHU nebo AFN? Tam je potřeba taky pájet?
Dá se případně použít jednotka z něčeho jiného, aby to v G3 chodilo?
Prakticky by mi nevadilo když by se musel použít spodek motoru z něčeho jiného, ale aby na to sedla 1Z/AHU/AFN hlava.
Mám Golf III s legendární 66-kou. V době své největší slávy se na sprintu mohl rovnat se 102kw jettou nebo 110kw leony, pak se rozstříklo turbo (odpojená regulace) a bylo vymalováno.
Teď řeším hlavně dvě věci:
1) Turbo
1.A) Pouze Turbo z něčeho jiného:
Co všechno má turbo s obtokem, které by mohlo jít použít na podtlakovou regulaci 1Z? Údajně by snad mělo být použitelné turbo z BMW E46 330d, pokud seženu nějakého kouzelníka co mi udělá svody /redukci. Je to reálné? Případně z něčeho jiného?
2.B) Přestavba na turbo s variabilní geometrií lopatek:
Druhá varianta by byla udělat přestavbu na turbo z ASZ/ARL nebo něčeho jiného co má "naklápění lopatek". Jediná "rozumná" varianta jak to udělat mě napadá: sehnat řídící jednotku z AFN, motorovou kabeláž z AFN, N75 ventil z AFN.
Jak by se na to tvářil IMO a budíky? Někdo mi říkal že se ještě liší čidla na motoru mezi 1Z/AFN, je to tak? Nebo existuje jednodušší varianta?
2) "Chipovatelná" ECU
Bohužel má 1Z idiotskou jednotku, která nejde přepisovat přes OBD a je potřeba pájet paměť a upravovat mapy přes externí programátor. Jak je na tom jednotka z AHU nebo AFN? Tam je potřeba taky pájet?
Dá se případně použít jednotka z něčeho jiného, aby to v G3 chodilo?
Prakticky by mi nevadilo když by se musel použít spodek motoru z něčeho jiného, ale aby na to sedla 1Z/AHU/AFN hlava.