Stránka 1 z 1

1Z 66kW - úprava řízení motoru

Napsal: 04 bře 2021, 10:22
od Kenapuc
Ahoj.

Mám Golf III s legendární 66-kou. V době své největší slávy se na sprintu mohl rovnat se 102kw jettou nebo 110kw leony, pak se rozstříklo turbo (odpojená regulace) a bylo vymalováno.

Teď řeším hlavně dvě věci:

1) Turbo

1.A) Pouze Turbo z něčeho jiného:
Co všechno má turbo s obtokem, které by mohlo jít použít na podtlakovou regulaci 1Z? Údajně by snad mělo být použitelné turbo z BMW E46 330d, pokud seženu nějakého kouzelníka co mi udělá svody /redukci. Je to reálné? Případně z něčeho jiného?

2.B) Přestavba na turbo s variabilní geometrií lopatek:
Druhá varianta by byla udělat přestavbu na turbo z ASZ/ARL nebo něčeho jiného co má "naklápění lopatek". Jediná "rozumná" varianta jak to udělat mě napadá: sehnat řídící jednotku z AFN, motorovou kabeláž z AFN, N75 ventil z AFN.
Jak by se na to tvářil IMO a budíky? Někdo mi říkal že se ještě liší čidla na motoru mezi 1Z/AFN, je to tak? Nebo existuje jednodušší varianta?

2) "Chipovatelná" ECU

Bohužel má 1Z idiotskou jednotku, která nejde přepisovat přes OBD a je potřeba pájet paměť a upravovat mapy přes externí programátor. Jak je na tom jednotka z AHU nebo AFN? Tam je potřeba taky pájet?
Dá se případně použít jednotka z něčeho jiného, aby to v G3 chodilo?

Prakticky by mi nevadilo když by se musel použít spodek motoru z něčeho jiného, ale aby na to sedla 1Z/AHU/AFN hlava.

Napsal: 04 bře 2021, 14:38
od cacinek
Nechat postavit turbo do obalu z afn. Bude potreba priruba na vyfuk. Vsechno ostatni bude sedet. Doplnit zasobnik podtlaku, prehodit n75, zapojit podtlaky. K tomu dat jednotku afn, naucit immo a jedes. Uz jsem to resil nekolikrat.

Napsal: 04 bře 2021, 14:42
od Jarda S.
1z hlava ti nesedne na modernější tdi :(
turbo jsem viděl článek že zastavovali do g3 gt2052 (noteeth) jednotku by jsi vyřešil přes redukci na přepisovatelnou ale byla by to hrozná práce nebo cena za ní (LOL)

Napsal: 04 bře 2021, 14:45
od cacinek
Jednodussi reseni je, predelat to na afn, na pohled to bude vypadat naprosto seriove.

Napsal: 04 bře 2021, 17:02
od Pája 19
AFN je flashovací?

Napsal: 04 bře 2021, 17:07
od cacinek
Afn neni flashovaci, ale nebude to prece ladit 30x

Napsal: 09 bře 2021, 10:22
od Kenapuc
Takže přestavba na AFN řízení motoru bude nakonec opravdu nejjednodušší řešení. HW může zůstat stejný (kromě turba a N75 samozřejmě), nebo jsou někde jiná čidla?

Jarda S: 1Z/AHU/AFN a všechny novější TDI by měly mít stejný rozměr válců pokud vím, co konkrétně je tam jinak? Jinak umístěné mazání? Jinak umístěné šrouby?

cacinek: Nemám v plánu tam hodit staženej soft a jít od toho. Chci si to naladit tak, aby mi to vyhovovalo, takže předpokládám, že paměť budu klidně i 30x přepisovat, než se to bude chovat podle představ.

Elektrika z něčeho novějšího (třeba Octavia 1) by tam dát nešla bez nějakých velkých zásahů? Tam už by měla být přepisovatelná jednotka pokud se nepletu.

Napsal: 09 bře 2021, 10:42
od Jarda S.
tipuju že jsou jinak kanály, odtokový má určitě jiný tvar (hm)

Napsal: 09 bře 2021, 18:33
od peter l
Najjednoduchsie je prerobit na podtlak,turbo s zvodami z passat/audi 96kw VA,k nemu vstreky a ked to ma alu rj ta sa da prerobit na podtlak a napajkovat patice... A uz len ladit
Spodok motora neries...aj kebyze 1Z vydrzi toho vela...su to ese poctive tdicka....nezabudni na spojku.

Napsal: 10 bře 2021, 21:44
od Ladas
Já 1z postavil na AFN z B5 a bylo to nejjednodušší řešení jednotka u pojistkovky a jen se zapojilo a bylo

Napsal: 10 bře 2021, 22:27
od Tomas.cz
Předpokládám, že G3 TDi měly vždy snímač tlaku v sání integrovaný v jednotce motoru? Aby nebyl nějaký rozdíl zde.

Napsal: 11 bře 2021, 11:16
od Kenapuc
Ano, snímač tlaku je v jednotce. Válí se mi na dílně dva intercoolery se snímačem a jeden další snímač tlaku navíc, takže to by byl ten nejmenší problém.

Napsal: 11 bře 2021, 21:28
od Ladas
Tak udělej co jsem napsal navíc můžeš používat bosch váhu a případně větší průměr saní do turba a i do hlavy ale to už pak budeš shánět i ladiče co dokáže udělat dobrý sw ke všemu je to lego ale dá se udělat hodně...

Napsal: 13 bře 2021, 20:21
od Tom89
Kenapuc píše:Ano, snímač tlaku je v jednotce. Válí se mi na dílně dva intercoolery se snímačem a jeden další snímač tlaku navíc, takže to by byl ten nejmenší problém.
..mam to samé v Sharanu a dlouho sem googlu a našel sem předělávku na"nový" snímač tlaku v sání..