Sup 1 rozvody

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

CNCfun
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 09 bře 2021, 13:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Sup 1 rozvody

Příspěvek od CNCfun »

Dobrý den, opatřil jsem si supa 1 s motorem 1.9 TDI PD. Chlapík tvrdil, že rozvody byly vyměněny před prodejem. Od motoru jde slyšet válivý zvuk tak jsem kouknul na rozvody a všiml sem si, že napínák rozvodu je příliš napnutý. Nejsem expert na opravy ale ani tele, takže něco si dokážu opravit i sám. Moje otázka zní, můžu ten napínák povolit a nastavit si správné napnutí nebo musí rozvody opět na přípravky. Podle mě by to mělo být možné, synchronizace vačka / klika se nezmění a pár krát protočím motorem jestli je to ok. Pokud ne, prosím opravte mě.
Superb 1 TDI PD
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14426
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Klidně bych jí povolil, ale doporučil bych povolit a pak znova napnout na značku, ne jenom o trochu posunout.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ty tam máš hydr. dopínák nebo už to někdo předělal?
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud se jedná o novější verzi napínání, pak bych doporučil vyndat žhavicí svíčky, povolit kladku napínání a nastavit ji správně. Pak motorem několikrát volně otočit za šroub kliky, samozřejmě po směru otáčení, aby si vše sedlo, jak má, a znovu zkontroloval značky na kladce napínání.

Možná by pak bylo dobré za chodu zkontrolovat synchronizaci pomocí diagnostiky. Ale nastavení kladky by na to nemělo mít vliv. Leda by to bylo blbě už teď.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

osobně že by drobná odchylka v napnutí měla vliv na zvuk co je slyšet nevím nevím, u pedečka ukazatel na kladce tuším chodí ne? není pevný po utažení, a co píše marek skontrolovat synchronizaci a nejebal bych do toho
CNCfun
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 09 bře 2021, 13:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od CNCfun »

Mám novější verzi bez hydronapínaku.
Děkuji za rady, já jsem neřekl, že tenzvuk je následek přepnutí napínáku, ale na základě toho jsem zkontroloval rozvody.
Ten jazýček mám neustále tak 1 cm za značkou, takže je určitě to potřeba trochu povolit.
Superb 1 TDI PD
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20102
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To je už dost, na to tam ten jazýček je aby se to dávalo podle něj a ne jak kdo chce že (noteeth)
Já bych si tu kladku jen přidržel 6kou imbusem,povolil,trochu vrátil,utáhnul,nastartoval,zkontroloval a nazdar, jaký štráchy s tím...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="CNCfun"]Mám novější verzi bez hydronapínaku.

zkus ještě točit motorem čumět na tu packu ona umí někdy chodit u pedeček +- autobus
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14426
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Je fakt, že páčka by se měla kontrolovat v momentě nastavovací polohy rozvodů, jinak to není vypovídající.
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Zkontroluj to při studeném motoru a při zahřátém motoru ať víš na čem jsi.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tomas.cz píše:Je fakt, že páčka by se měla kontrolovat v momentě nastavovací polohy rozvodů, jinak to není vypovídající.
Přesně tak, když to natočíš a chcípneš, bude to jinde. Musí být právě vyrovnáno pnutí řemenu a proto je popsán přesný postup. Tak bych začal od momentu, kdy je motor postaven a má se napnout kladka. A nestojí to venku, ale v komprimované dílně..
Stejně mám raději starší provedení, protože hydraulický napínák je právě pro tyto případy a je to určitý hlídač. Samotná kladka často zatuhne a jde to "natvrdo"..
nepropadat panice...
CNCfun
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 09 bře 2021, 13:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od CNCfun »

Jako můžu vačku nastavit nejprve na značku 4Z a nastavit napínak. Ale můžu říct, že na kladku jsem koukal asi po 3 chcípnutích a kladka byla furt asi 1 cm přes.
Superb 1 TDI PD
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Zdar chlapi. Měnili jsme na superbu taky rozvody (1.9 TDI 96kW), všechno na přípravky a majitel po třech dnech tvrdí že mu to za studena hůř startuje, že to nemá výkon, že to žere víc a občas slyší divné zvuky.

Když kouknu přes VAG, tak ve skupině 4 poslední hodnota 0,0 a občas skočí 0,6. Spotřeba na volnoběh 0,6l. Ve skupině 13 (vstřiky) jsou hodnoty +/- 0,5. Když kouknu na hodnoty váhy a tlaku turba, tak to za jízdy oproti požadavku taky tak nějak sedí.

Co může být špatně? V jiném superbu s 96kW jsem neseděl tak nedokážu posoudit jak to jede nebo nejede, ale stojí si za tím že to předtím bylo živější a žralo to míň.

Jak jinak ještě ověřit že je všechno OK bez sundání čumáku? Nebo co by se případně mohlo teoreticky stát a nenapadlo mě to?
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20102
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No ono to s tím ani nemusí souviset,bohužel,někdy taková blbá shoda okolností a tys v tom měl poslední pazoury,majitel má jasno že za to můžeš ty...
Samozřejmě v dnešní době plný padělků a zmetků to chce rozvody omrknout, pak bych ale šel pod víko a kuknul na vačku,hydra
Ty auta mají najeto dneska milion a může se tam stát cokoliv...
Jestli to 3 dny jezdilo normálně
Napadá mě ještě spodní kolo na klice, měl jsi je povolené ? Dělal jsi gufero ?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14426
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jo, tyhle aktivátory závad, to je na infarkt....

Jenom pro zajímavost, měnil jsem na starším 1.9D PSA palivák, druhý den že to hůř startuje, tak přijel, filtr - krytka suchá i bajonet na hadici ok.
Jezdil dál s tímhle stavem, nakonec jsem po čase zjistil, že žhaviče skoro nežhaví / komůrka / a teče nafta z čerpadla :roll:

Možná bych v tomhle případě zkusil poladit synchronizaci na jinak než -0- / ta před tím stejně určitě nebyla / a koukat jaká volnoběžná spotřeba bude na palubáku, jestli těch 0.6l/hod není skoro hodně.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“