1.9tdi asv dusí motor.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

1.9tdi asv dusí motor.

Příspěvek od theo »

Zdravím,chcem sa opýtať,či sa niekto nestretol s podobným problémom ako ja pred 3 dňami..Mám octaviu 1.9tdi asv 2003.Po štarte cca 2 minuty som potreboval prudko akcelerovať z parkoviska keď ma púšťalo auto z hlavnej cesty (inak by som na problém ani len nedošiel) a ako zopínalo turbo cca pri 1700 otáčkach som totalne stratil výkon,.motorom začalo triasť ako by šiel na 3 valce,bielo sivý dym z výfuku a volnobeh nedržalo,po pusteni plynu akoby chcelo udusiť motor..Držal si odhadom cca 700 otáčok..Tak automaticky som pridal plyn že čo sa deje no otáčky horkoťažko vyleteli nad 1200 otačok..V strachu som motor zhasol či neskočili rozvody a volal mechanika.V servise skontrolovali rozvody (rozvody v poriadku,boli aj tak pred mesiacom menené)..Na moje počudovanie auto naštartovali a nejavilo žiadne chyby ani diagnostika nič neukázala takže predpokladám že to bude nejaka mechanicka závada..Jazdil som teda ďalší deň bez problému..Včera zase to iste,krátko po štarte som zase vychádzal z parkoviska a ten istý problém..Nedalo mi to tak som to skúsil zase po nákupe keď bol motor zohriaty..Za tepla to nespraví..A všímam si že reakcia na plyn je taká "tupá"..Ide ale lenivo..

Turbo je po repase nové cca pol roka..Tam je to oka,kontrolovali sa tlaky,proste všetko.Rozvody sú nové nabehane mám na tom cca 2 tis km..Váha vzduchu bola menená pred rokom a pol cca značka bosch..Napadá ma či to nebude čerpadlo alebo vstrek..Tankujem slovnaft + VIF..Auto ma najazdené 223tis km...

Ďakujem za rady..
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: 1.9tdi asv dusí motor.

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="theo"]Zdravím,chcem sa opýtať,či sa niekto nestretol s podobným problémom ako ja pred 3 dňami.zohriaty..

hledáš jehlu v kupce sena, tvůj problém se dá řešit jen cílenou diagnbostikou akčních členů ya na to asi nemáš vybavení
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Mam vcds..
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Vyzkoušej volnost klapky uzavření vzduchu po vypnutí motoru a zapamatuj si její polohy v krajních dorazech. Po spuštění studeného motoru potom zkontroluj, zda se klapka plně otevřela. Stává se to při zanešení EGRu nebo poruše v ovládání uzavírací klapky vzduchu /podtlakový ventil klapky, elektromagnetický ventil ovládání klapky nebo netěsná hadička mezi nimi/. Případně na nějakou zkušební dobu zafixuj klapku v otevřené poloze a sleduj, zda se bude problém vyskytovat. Přitom se o něco zhorší doběh motoru při jeho vypnutí.
Naposledy upravil(a) prka dne 20 bře 2021, 12:02, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

theo píše:Mam vcds..
vcds ti zjistí bublinky v palivové soustavě???
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Egr nemám,mám náhradu egr ťahá čistý vzduch..
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

O bublinkách v nafte sa nič nepísalo...Pozrem to dnes ešte raz a uvidíme či sa niečo objaví.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3647
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nemáš vysokej tlak oleje?
Oct asv 2000, DieselPower
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 715
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Mě tohle dělá tak jednou dvakrát do roka. Zavzdušní se mi to nějak někde.
Nastartuju a když se chci po chvíli rozjet, začne blekotat. Stačí vydržet minutku nebo dvě a je to OK.
A startuje bez problémů i když to stojí dva tři dny. Prostě jen jednou za čas. :)
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Presne ako píšeš..Chvílku počkám a ide zas normalne..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14428
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Také bych to viděl na vysoký tlak oleje - vytlačená hydra.
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Hydrodvíhatka som nedávno menil sú nové..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14428
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To nemá vliv, ale tlak oleje tvoří pumpa + se redukuje / těleso oil. filtru /.
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Odpovědi: 1
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

A vie mi niekto vysvetliť čo sa stane v tom motore keď zhashne akoby skoro?? Čo stím má tlak oleja? Je tam akože velký tlak alebo maly??
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14428
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vysoký tlak oleje natlakuje ventilová zdvihátka, ty vyvěsí ventily a motor nemá kompresní tlaky, pak se chová +- jak je psáno.
Častěji se to stávalo u starší řady 1Z, AHU apod, tam byla jinak řešena redukce tlaku oleje, ale i zde bych to nevylučoval, zejména pokud se tento děj stává při studeném motoru, olej je hustý a má i tak větší tlak.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“