1.9tdi asv dusí motor.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9tdi asv dusí motor.
Zdravím,chcem sa opýtať,či sa niekto nestretol s podobným problémom ako ja pred 3 dňami..Mám octaviu 1.9tdi asv 2003.Po štarte cca 2 minuty som potreboval prudko akcelerovať z parkoviska keď ma púšťalo auto z hlavnej cesty (inak by som na problém ani len nedošiel) a ako zopínalo turbo cca pri 1700 otáčkach som totalne stratil výkon,.motorom začalo triasť ako by šiel na 3 valce,bielo sivý dym z výfuku a volnobeh nedržalo,po pusteni plynu akoby chcelo udusiť motor..Držal si odhadom cca 700 otáčok..Tak automaticky som pridal plyn že čo sa deje no otáčky horkoťažko vyleteli nad 1200 otačok..V strachu som motor zhasol či neskočili rozvody a volal mechanika.V servise skontrolovali rozvody (rozvody v poriadku,boli aj tak pred mesiacom menené)..Na moje počudovanie auto naštartovali a nejavilo žiadne chyby ani diagnostika nič neukázala takže predpokladám že to bude nejaka mechanicka závada..Jazdil som teda ďalší deň bez problému..Včera zase to iste,krátko po štarte som zase vychádzal z parkoviska a ten istý problém..Nedalo mi to tak som to skúsil zase po nákupe keď bol motor zohriaty..Za tepla to nespraví..A všímam si že reakcia na plyn je taká "tupá"..Ide ale lenivo..
Turbo je po repase nové cca pol roka..Tam je to oka,kontrolovali sa tlaky,proste všetko.Rozvody sú nové nabehane mám na tom cca 2 tis km..Váha vzduchu bola menená pred rokom a pol cca značka bosch..Napadá ma či to nebude čerpadlo alebo vstrek..Tankujem slovnaft + VIF..Auto ma najazdené 223tis km...
Ďakujem za rady..
Turbo je po repase nové cca pol roka..Tam je to oka,kontrolovali sa tlaky,proste všetko.Rozvody sú nové nabehane mám na tom cca 2 tis km..Váha vzduchu bola menená pred rokom a pol cca značka bosch..Napadá ma či to nebude čerpadlo alebo vstrek..Tankujem slovnaft + VIF..Auto ma najazdené 223tis km...
Ďakujem za rady..
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33505
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: 1.9tdi asv dusí motor.
[quote="theo"]Zdravím,chcem sa opýtať,či sa niekto nestretol s podobným problémom ako ja pred 3 dňami.zohriaty..
hledáš jehlu v kupce sena, tvůj problém se dá řešit jen cílenou diagnbostikou akčních členů ya na to asi nemáš vybavení
hledáš jehlu v kupce sena, tvůj problém se dá řešit jen cílenou diagnbostikou akčních členů ya na to asi nemáš vybavení
Vyzkoušej volnost klapky uzavření vzduchu po vypnutí motoru a zapamatuj si její polohy v krajních dorazech. Po spuštění studeného motoru potom zkontroluj, zda se klapka plně otevřela. Stává se to při zanešení EGRu nebo poruše v ovládání uzavírací klapky vzduchu /podtlakový ventil klapky, elektromagnetický ventil ovládání klapky nebo netěsná hadička mezi nimi/. Případně na nějakou zkušební dobu zafixuj klapku v otevřené poloze a sleduj, zda se bude problém vyskytovat. Přitom se o něco zhorší doběh motoru při jeho vypnutí.
Naposledy upravil(a) prka dne 20 bře 2021, 12:02, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33505
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Mě tohle dělá tak jednou dvakrát do roka. Zavzdušní se mi to nějak někde.
Nastartuju a když se chci po chvíli rozjet, začne blekotat. Stačí vydržet minutku nebo dvě a je to OK.
A startuje bez problémů i když to stojí dva tři dny. Prostě jen jednou za čas.
Nastartuju a když se chci po chvíli rozjet, začne blekotat. Stačí vydržet minutku nebo dvě a je to OK.
A startuje bez problémů i když to stojí dva tři dny. Prostě jen jednou za čas.

Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
Vysoký tlak oleje natlakuje ventilová zdvihátka, ty vyvěsí ventily a motor nemá kompresní tlaky, pak se chová +- jak je psáno.
Častěji se to stávalo u starší řady 1Z, AHU apod, tam byla jinak řešena redukce tlaku oleje, ale i zde bych to nevylučoval, zejména pokud se tento děj stává při studeném motoru, olej je hustý a má i tak větší tlak.
Častěji se to stávalo u starší řady 1Z, AHU apod, tam byla jinak řešena redukce tlaku oleje, ale i zde bych to nevylučoval, zejména pokud se tento děj stává při studeném motoru, olej je hustý a má i tak větší tlak.