Stránka 1 z 1
Schéma dobíjení T4
Napsal: 30 bře 2021, 14:19
od Hošík
Chlapi nevyzná se prosím někdo v dobíjení u T4 rok 2000 nebo nemá schéma? Kontrolka dobíjení stále svítí a na altík nejde budící proud. Pokud buzení odpojím z altíku kontrolka zhasne. Alternátor začne dobíjet až když ho nabudím z baterie. Kabel je až do pojistkovky v pořádku, vede na pozici F3. Když jsem propípal zapojení pojistkovky tak je tato pozice propojená s A2/1, která je nezapojená a U2/12 ze které jde slabý kabel asi pro budíky. Nemá prosím někdo schéma nebo neví čím by to mohlo být? Je to 2.5 TD 65 KW.
Napsal: 31 bře 2021, 11:37
od hansdob
Nad 1998. Z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Modrej z z pojistkovnice 14P pin 12 na Budiky pin 12
Do 1998 z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Bílý z pojistkovnice 14P pin 12 na pin 16 na Budiky
Napsal: 31 bře 2021, 19:24
od Hošík
Děkuji. Proměřil jsem kabely a na volnoběh u budíku i všude jinde je 0,6 voltu. U necelého tisíce otáček naskočí buzení, altík se hned chytne a jede skoro 14,5 V. Tipuju to na nějakou zradu v budikách.
Napsal: 01 dub 2021, 08:23
od Pája 19
Není to buzený přes kontrolku? A není v ní prasklá žárovka?
Napsal: 01 dub 2021, 08:42
od Pepíček
Není to závada ale vlastnost. Dělal mi to G2 GTD a i T4 2.4D a spoustě ostatním majitelům těhle starších aut. Vůbec to neřeš. Po startu trochu přidej plyn ať se chytne nabíjení.
Napsal: 01 dub 2021, 08:43
od Hošík
Pája 19 píše:Není to buzený přes kontrolku? A není v ní prasklá žárovka?
Není, kontrolka funguje.
Napsal: 25 čer 2021, 16:05
od Hošík
hansdob píše:Nad 1998. Z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Modrej z z pojistkovnice 14P pin 12 na Budiky pin 12
Do 1998 z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Bílý z pojistkovnice 14P pin 12 na pin 16 na Budiky
Nevíš ještě prosím který drát je přívodní napětí pro kontrolku v budíkách?
Někdy se chytne při 1500 ot. a někdy až při 4000

Napsal: 26 čer 2021, 10:19
od jericho-3
Pepíček píše:Není to závada ale vlastnost. Dělal mi to G2 GTD a i T4 2.4D a spoustě ostatním majitelům těhle starších aut. Vůbec to neřeš. Po startu trochu přidej plyn ať se chytne nabíjení.
Ano, máčkne se na plyn a už j slyšet jiný zvuk jak alternátor dobíjí. Mám místo zapalovače strčený digi měřák napětí a přesně vím, kolik má baterka a kolik to dobíjí/13,8 V /..Problém může nastat v případě, když do auta sedne loudal a pojede kousek od volnoběhu a rozsvítí si. Mě to vyhovuje..

Napsal: 26 čer 2021, 11:33
od Pepíček
Mě to taky poprvý vyděsilo, protože jsem se coural do práce a svítil a dožhavoval několik km a pak jsem sotva nastartoval(byla slabší baterie). Pak už jsem si na to dal pozor a všechno bylo v cajku.