Stránka 1 z 2

Tourn - vibrace vozu

Napsal: 12 čer 2021, 18:19
od honzapower
Ahoj, mám VW Touran 2011 2,0TDI a při jízdě 130km/h se celé auto rozvibruje. Po přečtení několika fór jsem vyměnil komplet obě poloosy a všechny kotouče. Vibrace však přetrvávají. Může být vadné např. ložisko kola, nebo dvouhmota? Někdo nějaké zkušenosti?

Napsal: 12 čer 2021, 18:41
od Pepíček
Kola vyvážený? Boule na gumě není? Ložisko spíš hučí, než aby kvůli tomu vibrovalo celý auto. Čepy a silentbloky na přední nápravě OK? Někdy jebe celym autem i utrženej šusplech nebo špatně přišroubovenej nárazník. Zkontroluj to komplet všechno.

Napsal: 12 čer 2021, 18:43
od honzapower
Pneumatiky jsou nové a 2x převažované. Podvozek jsem "na oko" kontroloval a vše bez vůlí. Nárazník a plast pod motorem je taky ok.

Napsal: 12 čer 2021, 18:44
od Tomas.cz
Disky jsou také zkoušené za jiné, letní x zimní?

Napsal: 12 čer 2021, 18:45
od honzapower
Zkoušel jsem i jiná kola, to samé

Napsal: 12 čer 2021, 19:33
od Pepíček
Houpnout autem a pozorovat co na to tlumiče.

Napsal: 12 čer 2021, 19:35
od honzapower
Myslíš, že na místě bude znát, zda jsou špatné tlumiče? To by je spíš chtělo nechat otestovat ne? A myslíš, že by špatné tlumiče mohli rozvibrovat auto?

Napsal: 12 čer 2021, 19:48
od Pepíček
No já to dělám tak, že se u každeho tlumiče šikovně opřu o kastli(abych neudělal důlek) a silně stlačím. Musí to jít poměrně ztuha a kastle se musí po stlačení vrátit nahoru a pak jen mírně dolu nebo vůbec. Jak se kastle houpe dál, je to špatný. Nejdřív ale párkrát pohoupat aby byl tlumič fukční. Některý se musej jakoby rozhejbat. Po chvíli stání steče olej a tlumič se zase aktivuje pohybem.

Napsal: 12 čer 2021, 19:51
od honzapower
Tak toto jsem také zkoušel, auto se nehoupe, vrátí se na tlumičích nahoru. Už jsem fakt bezradný, nechce se mi za desetitisíce vše postupně měnit až narazím na to co je v háji. Co ta dvouhmota? Ta by to dělat nemohla? Jinak ale nijak nerachotí a spojka funguje normálně?

Napsal: 12 čer 2021, 19:54
od Tomas.cz
A ty vibrace jsou při jízdě pod kvaltem nebo i na neutrál?

Napsal: 12 čer 2021, 19:56
od honzapower
Pod kvaltem hodně, bez kvaltu také, ale ne tolik

Napsal: 12 čer 2021, 19:57
od Pepíček
Těžko říct, jestli dvouhmota ale to by ti vibrovalo i při stojícím autě na neutrál kolem těch 2000 otáček, nebo kolik to má při těch 130km/h. Nebo to hodit na hever, zařadit kvalt a sledovat.

Napsal: 12 čer 2021, 19:58
od honzapower
Zkusím to hodit na zvedák, ale díky za ochotu

Napsal: 12 čer 2021, 20:03
od Pepíček
Jasně neni zač, ale opatrně. Kdyby se projevily ty vibrace, tak ať ti to auto nespadne z heveru na budku.

Napsal: 13 čer 2021, 10:09
od z.zehnalek
Zajeď si na vyvážení kol Hunter. Já měl nová letní kola koupené z internetu a potom zimní koupené v pneuservisu a když jsem je prohazoval,abych vyloučil vliv kol ,tak to stále vibrovalo. Vrazil jsem do výměny součástí podvozku dost peněz a až na Hunteru se podařilo pneu podle návrhu vyvažovačky pootočit a odstranit vibrace. Podotýkám ,že pneu byly nové. Každá pneumatika má hustější a těžší vrstvy, které jsou přeloženy před vulkanizací a nejsou po obvodu vidět ani na roztočené obyčejné vyvažovačce.
Tady nejde jen o nevyváženost,ale i o různou tuhost pneumatiky po obvodu.Tužší místo na pneu ,kde jsou přeloženy konce,než se pneu zavulkanizuje dělá bordel.Čím tvrdší pneu,tím větší rázy.Já měl Dunlop a ty jsou tvrdé.Michelin je lepší. viz:
https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-c ... cne-128939