Stránka 1 z 2

Kouřivost

Napsal: 10 srp 2021, 13:19
od 28ondra53
Zdravím.Neprošel jsem na emisích. Jezdím pořád stejně a vždy jsem prošel. V březnu dělány rozvody. Hned po nich jsem jel k doktoru a asi po 10km začalo auto hulit a nešlo do tahu. Jelikož jsem neměl čas na nějaké zkoumání, tak jsem to odjel (80km). Byla to povypadlá vzduchová hadice, zřejmě po manipulaci u rozvodů. Technik na emisích radil ať naleji aditiva a pořádně to proženu. Má to význam? Nebo je potřeba ještě něco jiného udělat? Od rozvodů najeto asi 8000km. Jinak motor bez závad.Dík.

Napsal: 10 srp 2021, 18:16
od Marek77
Existuje celá řada aditiv do nafty, která uvolňují uhlíkové usazeniny ve spalovacích prostorách. Víceméně fungují všechny.

Já myslím, že by mohl zafungovat třeba i VIF ve velké koncentraci. Nalít do nafty a trochu prohnat.

Otázkou je, proč je ta kouřivost najednou vyšší. Hledal bych souvislosti s těmi rozvody. Osobně bych zkontroloval dynamický predvstřik diagnostikou, jestli je to správně nastavené. Znám mnoho šikovných, kteří při výměně rozvodů udělají značky fixem a dají nový řemen, aniž by použili přípravky a nastavili predvstřik. A pak to zlobí.

Napsal: 10 srp 2021, 18:28
od 28ondra53
Doplním, že ta kouřivost byla 12x větší než posledně.

Napsal: 10 srp 2021, 20:08
od Marek77
Což by znamenalo, že za autem není vidět.

Jde o to, jestli není nějaká tryska špatná. Pak chemie málokdy pomůže.

Napsal: 10 srp 2021, 20:34
od 28ondra53
Právě že to nekouří. Já na to nešlapu jako na STA. Jezdím volně. Mám Vag ale moc s ním neumím. Na jaké adrese zjistím ten předvstřik?

Napsal: 10 srp 2021, 21:04
od MirekX
napiš hodnotu kouřivosti dřív a teď

Napsal: 11 srp 2021, 08:05
od 28ondra53
Hodnota kouřivosti dříve:0,18
nyní:2,21

Napsal: 11 srp 2021, 12:21
od 28ondra53
přikládám tdi grafObrázek

Napsal: 11 srp 2021, 13:13
od standa123
předvstřik je ok.

zkontroluj všechny tlakové hadice znovu a pořádně....

Napsal: 11 srp 2021, 14:22
od turbo kamna power
To budou jen úsady v ve výfuku, hlavně v katalyzátoru po tom, co jsi jel takovou trasu s kouřícím autem. Takže za mě rada technika z SME není od věci, dal bych aditivum a pořádně to protáhl, ale opravdu pořádně, nejlépe táhlý kopec a na plný plyn podržet třeba na trojku motor v 5000ot. několik sekund. Opakovat, dokud nebude vidět žádný kouř v zrcátku :)

Napsal: 11 srp 2021, 15:09
od Marek77
Otáčky nejsou důležité. Důležité je zatížení motoru, čili otáčky klidně dva a půl, tři tisíce, ale plnej ceres a stát na tom. Dokud z toho půjde kouř, honit.

Napsal: 11 srp 2021, 15:33
od turbo kamna power
Akorát, že vůbec :)

Největší "vymetení" se děje někde mezi 4500-5000ot. kdy se nejvíce otevře regulace na turbu a výfukové plyny proudí nejvyšší rychlostí ;)
Ve 2500 ot. se opravdu nic neprotáhne, z motoru jde poloviční objem spalin oproti 5000 ot. což je úplně o ničem...

Napsal: 11 srp 2021, 17:28
od Marek77
Tohle nebudu komentovat.....

Každopádně shoda panuje v názoru, že je třeba motor zbavit sazí.

Napsal: 11 srp 2021, 17:41
od Tomas.cz
28ondra53 píše:Hodnota kouřivosti dříve:0,18
nyní:2,21
Teda nic ve zlém, ale obě hodnoty mi na rotačku přijdou "divné" 0,18 je nic oproti limitu tohoto motoru, ale budiž a 2,21 to musí čudit, což při volné akceleraci bez zátěže, nevím nevím co by s motorem muselo být.

Napsal: 11 srp 2021, 18:33
od Marek77
0,18 je hodnota pro motor s DPF, ne pro rotačku Euro3. To mě zarazilo hned.