Váha vzduchu HFM5 - napětí je v pořádku?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Váha vzduchu HFM5 - napětí je v pořádku?
Hľadal som no nenašiel som.Na výstupe váhy do rj teda pin 5 je na voľnobeh 2,30v.Pri zapnutom zapaľovaní 1v.Je to v poriadku?
Vďaka
Vďaka
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33920
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Váha vzduchu
marceli stále ondíš ve směru ztráta času, se nezajímej o napětí k ničemu, ale kolik má váha v měřených hodnotách egr máš off tak váha cca něco málo přes 500, ty máš hodnotu 900 to ti bude žrát a dokud nepochopíš budeš jen ondit a ondit oné 

- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - napětí je v pořádku?
Nevím jestli jsou někde další témata, ale bohužel tato otázka nemůže být ani zodpovězena.
Musíš napsat, o jaké auto se jedná (ideálně VIN číslo). Pak napiš, jaké číslo váhy vzduchu tam máš.
Záleží co je to za systém. Jsou váhy vzduchu, které dávají spojité napětí 0-5V. Pak jsou váhy, které mají digitální výstup (pulzní). A ty systémy nejsou kompatibilní a musí se každý měřit jinak.
Takže bych začal pořádným popisem, jinak se k ničemu nedobereš.
Musíš napsat, o jaké auto se jedná (ideálně VIN číslo). Pak napiš, jaké číslo váhy vzduchu tam máš.
Záleží co je to za systém. Jsou váhy vzduchu, které dávají spojité napětí 0-5V. Pak jsou váhy, které mají digitální výstup (pulzní). A ty systémy nejsou kompatibilní a musí se každý měřit jinak.
Takže bych začal pořádným popisem, jinak se k ničemu nedobereš.
Re: Váha vzduchu - napětí je v pořádku?
viewtopic.php?p=1296191#p1296191
Začíná řešit jeden problém v dalším tématu.
Začíná řešit jeden problém v dalším tématu.
Člověk se pořád učí.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33920
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Váha vzduchu - napětí je v pořádku?
[quote=reesha
marcel má takový problém, koupil starou koktu 66 kW referenční napětí váhy ti naměří pět, po startu 6 pak 5,4 nebo naposledy 5V, pak marcel mění baterky na multimetru a zas jiné hodnoty,
výstup z váhy na volnoběh má ale pořád 2,3 V což mu ukazuje na váze v řj motoru cca 900 spotřeba min 7 l a víc
váhu měnil nic, kabely řešil kde co a nic, poradil jsem mu upravit napětí z váhy na 1.5V potenciometrem 1000 ohm což udělá na váze víc jak 500 při egru off, potenciometr má tři piny střední a levý roste odpor 0-1000 střední a pravý klesá 1000-0 ohm, marcel zas vymyslel zajímavé zapojení levý pin na výstup z váhy, střední pin do řj motoru a pravý pin se podle něj musí ukostřit na baterce,
pokud mu chceš pomoct namaluj prosím schéma jak zapojit potenciometr a upravit výstup z váhy na 1,5V což ve vagu udělá něco přes 500 na volnoběh
možná je to divné řešení ale pokud musíš ukostřit potenciometr to už je na mě smrtící, lana v piči, luboš lakatoš v rakousku,
mám voyager 2,5 TD nové seřízené čerpadlo spotřeba skoro dvoutunového auta 8-11 upravil jsem potákem váhu, emise mám suprové maximálka 130 km/h což mi nevadí, ale spotřeba 6.8-8,5 l, vypnutím odporu dám zas nažrat motoru a valí, to jsem zatím nepotřeboval, tuhá zadní náprava, péra listová jak na nákladáku tak žádné závodění
marcel má takový problém, koupil starou koktu 66 kW referenční napětí váhy ti naměří pět, po startu 6 pak 5,4 nebo naposledy 5V, pak marcel mění baterky na multimetru a zas jiné hodnoty,
výstup z váhy na volnoběh má ale pořád 2,3 V což mu ukazuje na váze v řj motoru cca 900 spotřeba min 7 l a víc
váhu měnil nic, kabely řešil kde co a nic, poradil jsem mu upravit napětí z váhy na 1.5V potenciometrem 1000 ohm což udělá na váze víc jak 500 při egru off, potenciometr má tři piny střední a levý roste odpor 0-1000 střední a pravý klesá 1000-0 ohm, marcel zas vymyslel zajímavé zapojení levý pin na výstup z váhy, střední pin do řj motoru a pravý pin se podle něj musí ukostřit na baterce,

pokud mu chceš pomoct namaluj prosím schéma jak zapojit potenciometr a upravit výstup z váhy na 1,5V což ve vagu udělá něco přes 500 na volnoběh
možná je to divné řešení ale pokud musíš ukostřit potenciometr to už je na mě smrtící, lana v piči, luboš lakatoš v rakousku,
mám voyager 2,5 TD nové seřízené čerpadlo spotřeba skoro dvoutunového auta 8-11 upravil jsem potákem váhu, emise mám suprové maximálka 130 km/h což mi nevadí, ale spotřeba 6.8-8,5 l, vypnutím odporu dám zas nažrat motoru a valí, to jsem zatím nepotřeboval, tuhá zadní náprava, péra listová jak na nákladáku tak žádné závodění
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - napětí je v pořádku?
Rozhodl jsem se téma ponechat k edukaci. Vyhrabal jsem tyto staré skeny, které si myslím, jsou velmi hodnotné.
Pro Marcela je důležitý přepočet váhy typ 2 (tabulka - obrázek 7 - váha 0280218019) - tedy snímač s rozsahem do 480 kg/h.
Pro Marcela je důležitý přepočet váhy typ 2 (tabulka - obrázek 7 - váha 0280218019) - tedy snímač s rozsahem do 480 kg/h.

- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - napětí je v pořádku?
V posledních dvou obrázcích najdeš výpočet na množství vzduchu, které bys měl mít. Ze zkušenosti je to tak, že ty motory by měly mít něco okolo 420-440mg/zdvih vzduchu na volnoběh při vypnutém EGRu, příp. 250 mg/zdvih při aktivním EGRu.
Na str. 14 máš i výpočet pro volnoběh - vyšlo jim to dost vysoké (496 mg/zdvih), tak to rychle přepočtu na moje hodnoty:
Ber to jako orientační výpočet, ale takto by to mělo zhruba vycházet.
Nevím kde jste vzali 900 mg/zdvih na volnoběh (asi ve druhém tématu, které jsem nečetl).
Napětí 2.3V, jak píšeš, mi vychází na nějakých 55,7 kg/h, tedy po přepočtu podle uvedeného vzorečku na cca 516 mg/zdvih.
Což je sice více než bych čekal, ale téměř se to rovná tomu co jim vyšlo v tom časopise. Ale hlavně, je to na míle daleko od uvedených 900 mg/zdvih.
Takže pokud měří signál z váhy vzduchu na volnoběh, tak to za mě ukazuje celkem ok.
Nevím jestli má připojený nebo odpojený signálový drát co vede do jednotky.
Pokud odpojený, váha je ok. A je potřeba to proměřit po připojení.
Pokud je tento drát připojený a ukazuje to tyto hodnoty, tak podle mě ve svazku žádný odpor není a jednotka by měla ukazovat okolo 500 mg/zdvih.
Na str. 14 máš i výpočet pro volnoběh - vyšlo jim to dost vysoké (496 mg/zdvih), tak to rychle přepočtu na moje hodnoty:
Kód: Vybrat vše
Vzoreček kgh = mg_zdvih * nmot * i * 60 / (2 * 10^6), tak vyjde:
Volnoběh bez EGR: 430 * 900 * 4 * 60 / 2000000 = 46.44 kg/h (12.9 g/s)
... dle tabulky cca 2.15V
Volnoběh s EGR: 250 * 900 * 4 * 60 / 2000000 = 27 kg/h (7.5 g/s)
... dle tabulky cca 1.8V
Uvažovaných 900mg/zdvih na volnoběh (nevím kde se vzalo :?)
900 * 900 * 4 * 60 / 2000000 = 97.2 kg/h
... 2.76V
Nevím kde jste vzali 900 mg/zdvih na volnoběh (asi ve druhém tématu, které jsem nečetl).
Napětí 2.3V, jak píšeš, mi vychází na nějakých 55,7 kg/h, tedy po přepočtu podle uvedeného vzorečku na cca 516 mg/zdvih.
Což je sice více než bych čekal, ale téměř se to rovná tomu co jim vyšlo v tom časopise. Ale hlavně, je to na míle daleko od uvedených 900 mg/zdvih.
Takže pokud měří signál z váhy vzduchu na volnoběh, tak to za mě ukazuje celkem ok.
Nevím jestli má připojený nebo odpojený signálový drát co vede do jednotky.
Pokud odpojený, váha je ok. A je potřeba to proměřit po připojení.
Pokud je tento drát připojený a ukazuje to tyto hodnoty, tak podle mě ve svazku žádný odpor není a jednotka by měla ukazovat okolo 500 mg/zdvih.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33920
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Váha vzduchu - napětí je v pořádku?
[quote=reesha
Nevím kde jste vzali 900 mg/zdvih na volnoběh (asi ve druhém tématu, které jsem nečetl).
Napětí 2.3V, jak píšeš, mi vychází na nějakých 55,7 kg/h, tedy po přepočtu podle uvedeného vzorečku na cca 516 mg/zdvih
těch 900 má marcel v jiném duplicitním tématu měřil v řj delphi
9OO na volnoběh je hloupost, měl jsem tu auto naměřil jsem váhu 1,55 V na volnoběh marcel má 2,3V a 9OO
tvoje odpověd je vyčerpávající ale pro marcela nic neříkající, on má jiný svět, máš 2,3V potřebuješ srazit na 1,5 vemeš poták připojíš levý prostřední do serie zatočíš doprava až naměříš 1,5, marcelovi to tak nejde ten připojí potenciometr napětí mu to nesrazí až připojí kostru na pravý pin kde padá 1000 ohm na nulu tak mu to srazí a auto nejede, bude ti zakládat další témata, udávat výsledky měření, bádat, bude to řešit, ale ten efekt snížení spotřeby bude furt 0 od nuly pošla, základy fyziky hned nikomu do hlavy nenaleješ musí chtít
Nevím kde jste vzali 900 mg/zdvih na volnoběh (asi ve druhém tématu, které jsem nečetl).
Napětí 2.3V, jak píšeš, mi vychází na nějakých 55,7 kg/h, tedy po přepočtu podle uvedeného vzorečku na cca 516 mg/zdvih
těch 900 má marcel v jiném duplicitním tématu měřil v řj delphi
9OO na volnoběh je hloupost, měl jsem tu auto naměřil jsem váhu 1,55 V na volnoběh marcel má 2,3V a 9OO
tvoje odpověd je vyčerpávající ale pro marcela nic neříkající, on má jiný svět, máš 2,3V potřebuješ srazit na 1,5 vemeš poták připojíš levý prostřední do serie zatočíš doprava až naměříš 1,5, marcelovi to tak nejde ten připojí potenciometr napětí mu to nesrazí až připojí kostru na pravý pin kde padá 1000 ohm na nulu tak mu to srazí a auto nejede, bude ti zakládat další témata, udávat výsledky měření, bádat, bude to řešit, ale ten efekt snížení spotřeby bude furt 0 od nuly pošla, základy fyziky hned nikomu do hlavy nenaleješ musí chtít
