Stránka 1 z 2

zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 01 říj 2022, 17:37
od zero1724
Čau, má někdo zkušenost s výdrží suchých spojek? vydrží aspoň 150K? po r. 2013 mělo dojít nějakému vylepšení obložení lamel... Nemám zkušenost, teď jsem s tím někde parkoval do kopce a zdá se mi, že spojka slušně smrděla, tak jsem zvědavej co to tak snese (Octavie 1.6 tdi 81kw, r.v. 2016 DSG7). Jako upřímně oproti dsg6 v superbu vcelku nepříjemná změna...

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 02 říj 2022, 07:43
od Marek77
Brácha má Rapida 1,6 TDI 66 kW z roku 2013. Má najeto 285 tisíc na původní spojky a auto stále jezdí bez problémů. Ten vůz koupil od nás z firmy, kde s ním jezdil můj kolega biolog a ten tomu dával takovýho čouda, až se divím, že to vůbec ještě jezdí. Ale asi to paradoxně bylo správně. Originál oleje v převodovce i mechatronice, nikdo na to nikdy nesahal, to vím s naprostou jistotou.

Letos v létě s tím objel republiku s karavanem a předpokládal, že konečně už ty lamely oddělá, aby měl důvod je udělat. A nic, auto jezdí bez problémů dál.

Naprostá spokojenost.

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 02 říj 2022, 09:14
od zero1724
Zajímavé, tak moje Octavie v kombíku bude těžší než rapid, jsem na to zvědavý, všichni straší že to ve 100 tisíc zdechne a čeká mě výměna jak lamel tak dvouhmoty, která se s tím dělá, nic netaham jezdím normálně. Tuhle jsem při parkování s plným autem zacitil smrad jako ze spojky, ale 100% to nevím, protože právě regeneroval dpf a to je taky lahůdka...

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 02 říj 2022, 10:11
od Marek77
Lamely s s dvouhmotou na toho Rapida stojí sedmičku.

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 02 říj 2022, 10:58
od zero1724
To nevím kde kupuješ, ale i s velkoobchodní slevou jsem to sehnal od Luk za 16...

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 02 říj 2022, 17:37
od Marek77
Nevím, říkal brácha, má svoje zdroje. Já takový věci řešit nepotřebuju, mě stála spojka na Megane šestnáct stovek.

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 06 říj 2022, 12:21
od suri
menil som pri 360tis km spojku a zotrvák / tomu nič nebolo / , a piestiky na mechatronike- deravé manžety ...

ale menili sa bežne spojky aj po 30tis km , to sa nedá takto povedať

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 06 říj 2022, 17:15
od martinsidlo
Zaleží,jak a kde se s tím jezdí.

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 09 říj 2022, 10:33
od zero1724
Tak jako chápu, že spojku jde po 30k zničit i u manuálu, pokud s tím jezdíš po Praze každý den 3h v kolonách a popojíždíš jen pouštěním nohy z brzdy, kdy je furt spojka v tahu, nebo s tím taháš co nemáš, ale takhle jde zničit kde co... mně jde o výdrž, když máš rozum, i když občas mi přijde, že někdy to dsg po přeřazení nahoru nebo dolu nechává spojku slušně klouznout... víc než bys to dokázal v manuálu... někdo tvrdí, že přeřazení trvá snad jen 4 desetiny sekundy, ale to mi přijde blbost, zajímalo by mě jak dlouho v tom přeřazení klouže spojka než se kvalt opravdu chytne...

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 19 říj 2022, 22:08
od Bottled
Spojka u suchýho dsg v určité míře klouže pořád. Je to z toho důvodu, aby materiál spojky nezesklovatěl a byl stále “čerstvý”

Doporučuju dělat co 30tis km adaptaci spojek, nahrání softwaru na snížení tlaku v zásobníku kvuli praskani mechatronik, nechat to drobet ohřát před rychlou jízdou kvůli ložiskům a minerálnímu oleji, pak to možná ty 3kila bez zásahu ujede.

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 24 říj 2022, 11:05
od zero1724
mně se prostě zdá že tomu občas klouže spojka, ale může to být normální... Musím si asi na tu suchou spojku zvyknout srovnávám to s mokrou dsg6 třeba v Superbu... Tohle prostě řadí jinak. Jak vlastně poznat, že už jsou spojky v hajzlu? Bude to blbě řadit nebo klouzat v tahu? nebo to hodí nějakou chybu a padne do nouze? úplně netuším jak to poznat v automatu, když řazení neobsluhuju... u manuálu je to naprosto jasný...

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 24 říj 2022, 20:33
od misocko
zero1724 píše: 02 říj 2022, 09:14 Zajímavé, tak moje Octavie v kombíku bude těžší než rapid, jsem na to zvědavý, všichni straší že to ve 100 tisíc zdechne a čeká mě výměna jak lamel tak dvouhmoty, která se s tím dělá, nic netaham jezdím normálně. Tuhle jsem při parkování s plným autem zacitil smrad jako ze spojky, ale 100% to nevím, protože právě regeneroval dpf a to je taky lahůdka...
mam O3, 1,6TDI 81kW. 250k km. 7° samozrejme. Pri ťažšom cúvani je citiť smrad, ale obávam sa že tento efekt je tam normálny, len ho necitiš pri jazde vpred - smrad ide mimo kabiny. Občas tiež pociťujem že spojka akoby preklzala. A o tom rachote ako cela prevodovka radi, ani nehovorim - staci ist popri nejakom mure so stiahnutým oknom v čase keď radi - to je rachot že nechápem ako že sa to ešte nerozsypalo :-(

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 03 lis 2022, 13:56
od suri
buchanie pri radeni 2-3 je normal a robia to aj nove auta ... cuvam bezne z dvora dost casto a necitil som spojku nikdy ešte ...

tieto suche aspon maju aku taku logiku radenia , narozdiel od vsetkych ostatnych , ci uz DQ250/500/381 ... cim novsie tym horsie

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 03 lis 2022, 19:31
od zero1724
A kdy a jak tedy řešit spojku? Až hodí nouzi nebo bude klouzat spojka moc? Ono se to těžko pozná u toho automatu, když to furt řadí...

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Napsal: 09 lis 2022, 10:43
od suri
táto moja škubala z 1 do 2 , bolo na to aj technicke info oficialne na vymenu ...