Chiptuning O3 2015 2.0 CUNA 135 kW

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Electrode
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 13 kvě 2021, 07:16

Chiptuning O3 2015 2.0 CUNA 135 kW

Příspěvek od Electrode »

Zdravím,

pokud se to již řešilo, prosím o nasměrování - nenašel jsem doposud, co mě zajímá.

Uvažuji o úpravě DSG kvůli podtáčení, tam je mi to asi jasné. Současně bych rád nechal udělat chip motoru, ale mám obavy o životnost převodovky/spojky, tak potřebuji vysvětlit, co jsem pochopil špatně, nebo zkrátka, kdyby mi někdo vhodně argumentoval proti číslům, co jsem dohledal.

1) Uvedený motor má max. točivý moment 380 Nm. Po úpravě většina firem uvádí cca kolem 450 Nm. Maximální (doporučená?) hodnota uváděná pro převodovku DQ250 se však uvádí 400 Nm. Proč úpravci ladí na vyšší hodnotu? Jsou tam tak vělké tolerance? Nebo těch 400 Nm je spíš doporučení a nikoliv dogma? Všichni uvádí záruku ŘJ/motoru, ale to mi přijde čistě jako marketing, protože co by se tam mohlo pokazit. Je to však bezpečné vzhledem k životnosti spojek/převodovky? Pojďme to vzít nějak normálně, běžná jízda, ale u předjíždění, nájezdů na dálnici a jiných situacích podobného druhu to tam vždycky pošlete a ty hodnoty přes 400 Nm jsou pak v širším pásmu otáček.

2) Tyto motory mají známou "vlastnost" nebo "neduhu", že žerou olej. Někdo doleje 0,5 litru za 15000 km, někdo víc, já mám třeba 1 litr na 3500 km. Žere to víc oleje, když jezdím sportovně. Dá se tedy předpokládat, že po chipu a stejném sportovním stylu jízdy bude spotřeba oleje ještě vyšší. Nebo někdo vyloženě pro tento motor objektivně zvýšení výkonu nedoporučí, vzhledem k životnosti dotčených dílů?

Díky za rady, postřehy, komentáře.

Ele
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 176
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Chiptuning O3 2015 2.0 CUNA 135 kW

Příspěvek od rado.h »

Reagujem ako laik, fanúšik automobilov a mal som už niekoľko (jazdených) áut.
Chiptuning motora alebo aj prevodovky je vždy o tom ako sa urobí a o tom ako je potom automobil používaný. Chiptunig zásadným spôsobom nezmení životnosť motora alebo prevodovky ale treba osloviť skúsených úpravcov, ktorí vedia, že to čo urobia je v poriadku, je to overené časom..."zničiť" motor sa dá aj bez chipu o tom netreba ani diskutovať.
To že tieto motory majú vyššiu spotrebu oleja...áno je to pomerne často spomínaná téma, môj má spotrebu asi 2dcl na 12.tis- čo je nič, moje auto mám od nového, nemám chip ani žiadnu úpravu, ale viem ho popreháňať. Ale v rámci zdravého rozumu v normálnej premávke...
Spotreba oleja 1l na 3.500 je ale veľmi vysoká a svedčí o tom, že ten motor už má asi niečo za sebou...neviem kade ti to berie, krúžky, turbo...ktovie ako je na tom DPF. Niekedy práve po úprave veci čo sú na limite sa odporučia v krátkom čase a potom sa nadáva na zlý čip.
Všetky autá predtým (koncern) som mal upravené chipom a nikdy som nemal žiadny problém, ktorí by som tomu pripisoval. Určite by som sa toho nebál, ale ak sa bude používať vyšší výkon motora intenzívnejšie, určite sa to skôr alebo neskôr prejaví...nie je tomu prispôsobená prevodovka, poloosi, nápravy, brzdy, tuhosť karosérie, odolnosť DPF a turba voči vyšším teplotám...všetko má svoju životnosť a zvýšené namáhanie ju skracuje.
Ale ak jazdíš normálne a chceš mať rezervu výkonu, ktorú použiješ na predchádzanie, smelo do toho.
Len skús to auto popreháňať aj na seriovom výkone a uvidíš, že sa veľmi rýchlo dostaneš na limit čo sa týka chladenia motora, dsg prevodovky a brzd...preto som ja k tomu nepristúpil a ani nemám dôvod, myslím že to ide dosť dobre aj vo fabrickom setupe (okrem teda logiky radenia dsg). Inak čo mi tvrdili úpravcovia, tak prevodovka bez problémov vydrží tých 450nm, Profituning tvrdia že aj cez 500nm, k tomu sa neviem vyjadriť.
No už som sa akosi rozpísal, veľa šťastia prajem.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“