A4 B6 1,9TDI quattro chrastění

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Majklovec
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 14 led 2020, 16:26
Bydliště: 1234567

A4 B6 1,9TDI quattro chrastění

Příspěvek od Majklovec »

A4 B6 1,9TDI quattro mi silně chrastí mezi 1600-2400 otáčkami, když je motor více v tahu (více jak půl plynu). Čím více plynu a čím nižší otáčky, tím hlasitější chrastění. Zvuk je velmi podobný jako když chrastí kus tentého plechu případně bych to také přirovnal ke chrastění nějaké větší podložky. Typicky - jedu udržovací rychlostí (nejvíce na 5q-6q) a chci zrychlit. Přišlápnu trochu plyn (otáčky kolem 2000) a hned to v tom začne chrastit. Nad 2400 ani při plném plynu nic nechrastí.
Myslel jsem, že by to mohla být dvouhmota, ale nesedí mi na ní to, že krom chrastění žádné jiné projevy. Žádné nepravidelnosti v chodu motoru, při prokluzu spojky při rozjezdu, žádné vibrace. I s károu na kouli se mohu s citem rozjet na 2q bez kopání spojky, cukání, vibrací. Korekce volnoběhu (sk. 17) kolem nuly všechny válce, sk.23 všechna pole do 10ms)
Určitě to není žádný volný předmět (výfuk, tepelný štít apod.). Chrastí při jakémkoli kvaltu.
Ještě jeden projev - při rozjezdu, když přeřazuji z 1q při otáčkách do 2000 a pustím plyn, tak při rychlém poklesu otáček to zaduní/zachrochtá (ale to tipuji na turbo). Když nechám 1q vytočit nad 2000 a pustím plyn, tak už to neudělá.

Na 90% to jde od spojky. Pokud by to nebyla dvohmota, co jiného by tam mohlo chrastit?
Naposledy upravil(a) šulda dne 25 bře 2024, 16:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Majklovec
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 14 led 2020, 16:26
Bydliště: 1234567

Re: A4 B6 1,9TDI quattro chrastění (vyřešeno)

Příspěvek od Majklovec »

Vyřešeno.
Nevím jak to, ale výměna baňky regulace turba (původní byla se slabší pružinou pro jinou motorizaci) to chrastění odstranila.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“