Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit - asi vyřešeno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit - asi vyřešeno
Kluci F2 63kw BXW....reším problém....ráno při prvním startu nechce chytit...až třeba na popáté...poté celý den pak už funguje parádně....
1. diagnostika absolutně nic a to i v měřených hodnotách....prošel jsem snad všechno
2. Palivové čerpadlo měněné za druhovýrobní (beze změny oproti originálu)
3. Nový palivový filtr MANN
4. Všechny čtyři vstřiky měněné na zkoušku za náhrady (beze změn proti originálům)
5. Na přání majitele vyměněno čidlo atmosférického tlaku/ teploty vzduchu
6. Palivový systém prohnaný BG K44 (majiteli přišlo, že pak to bylo ještě horší)
Jediné co jsem ještě neudělal je měření komprese + kontrola svíček (ty mají cca 30tis km) což budu dělat asi o víkendu
1. Co byste ještě zkusili, nebo zkuste mě někam navést a pak jaké jsou minimální kompresní tlaky u tohohle motoru? Nejlépe za studena, když to zlobí. Díky
1. diagnostika absolutně nic a to i v měřených hodnotách....prošel jsem snad všechno
2. Palivové čerpadlo měněné za druhovýrobní (beze změny oproti originálu)
3. Nový palivový filtr MANN
4. Všechny čtyři vstřiky měněné na zkoušku za náhrady (beze změn proti originálům)
5. Na přání majitele vyměněno čidlo atmosférického tlaku/ teploty vzduchu
6. Palivový systém prohnaný BG K44 (majiteli přišlo, že pak to bylo ještě horší)
Jediné co jsem ještě neudělal je měření komprese + kontrola svíček (ty mají cca 30tis km) což budu dělat asi o víkendu
1. Co byste ještě zkusili, nebo zkuste mě někam navést a pak jaké jsou minimální kompresní tlaky u tohohle motoru? Nejlépe za studena, když to zlobí. Díky
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 24 črc 2024, 09:58, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Tlak paliva při startu je jaký?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Nemám jak to zjistit
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Ty nemáš manometr na měření tlaku v pneu? Na liště je ventilek. Jak něco nechce chytit na poprvé, prvně jdu po tlaku paliva. To je základ.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Aha, tak to jsem netušil, že by se dal použít manometr na pneu.....tak to samozřejmě udělám
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Kluci nevíte utahovací moment svíček a minimální hodnoty kompresních tlaků? BXW díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Sviečky 30Nm.
Podľa DP kompresie nový motor 10 až 15bar, Minimálny tlak 7bar, Maximálny rozdiel medzi valcami 3bar.
Podľa DP kompresie nový motor 10 až 15bar, Minimálny tlak 7bar, Maximálny rozdiel medzi valcami 3bar.
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit
Jé a já to teď měl pod rukama a vyčetl jsem 25nM a auto už odjelo..... mám to ještě k sobě zavolat a přetáhnout to? Nicméně asi vím, jde je problém
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit - asi vyřešeno
Dobrý deň, kúpili sme auto Seat Ibiza 1.4 16V 2008 kód motora BXW, malo slúžiť ako presuvadlo. Každé auto ako obvykle keď sa kúpy auto, spravíme základný servis výmena oleja filtrov. Všetko ok. Bolo to v marci auto nebolo jazdené priateľka bola pn no akonáhle začala jazdiť o mesiac v apríli vonku už bývalo 10 a viac stupňov .. auto vždy každé ráno štartovalo na 3 pokus, prvé štartovanie chytilo odpálilo pobrblalo si auto a skapalo, druhý štart ani poriadne neodpalilo iba pretočilo motor. Na tretí krát auto na brnk naštartovalo potom som ho mohol 10 krát po sebe zhasnúť a znovu naštartovať, chytalo na prvý … tak že začneme to riešiť prvé sme vymenili sviečky nepomohlo a takto sme išli postupne snímač teploty a tlaku v saní vymenený, snímač otáčok kľukovky, vyčistena škrtiaca klapka vyčistené vstreky ultrazvukom dva krát, nič nepomohlo tak sme vošli kamerou cez sviečky do valcov a tie boli po nočnom státí mokré od oleja tak sme si mysleli že tam je nejaky nepomer palivo vzduch olej tak sme vymenili simeringy na ventiloch, po troch dňoch čo auto stálo auto naštartovalo na prvý krát za teploty okolo 22stupnov tak sme sa tešili že sme to vyriešili, no na druhý deň od toho ráno okolo 11 stupňov auto naštartovalo zas na 3 krát… zas boli skontrolované piesty ktoré boli suché… tak a znovu.. skúsili sme vymeniť škrtiacu klapku za jazdenu zanovnú škrtiacu klapku tak isto ešte vyčistenú a kalibrovanú cez VCDS .. nepomohlo. Tak sme sa pustili do riadiacej cez známeho ktorý sa tomu venuje aktualizoval soft riadačky na najnovší no nepomohlo . Vymieňali sme odvetravaci ventil bloku motora. Ventil N80 zablendovany jazdilo sa tak stym no žiadna zmena bol skontrolovaný z diagnostikou a tesnosť bola v poriadku toto všetko sa dialo v rozmedzí vonkajších teplôt od 8 do 28 stupňov .. auto sme odstavili a odcestovali sme na dovolenku v tom období bývali vysoké teploty cez 30 auto každý deň preparkovával priatelkin otec, auto štartovalo na prvý tak sme sa tešili že to prešlo hurá .. prišli sme domov priateľka začala jazdiť a zas sa to prejavilo že ráno po dlhšom státí auto štartovalo vždy ráno na 3 krát .. tak sme pokračovali znovu sme vymenili palivový filter a palivové čerpadlo tým štýlom odčerpanie všetkého benzínu a vyutieranie nádrže do sucha nahodili sme čerpadlo naliali čistý benzín 100 oktán no bez zmeny tak sme ráno skúsili odpojiť cidlo vody či sa zmení štart vtedy má riadačka signál teploty motora -25 no bez zmeny . Tak sme skúsili ešte vonkajší teplomer oklamať odporom že je vonku -2 no bez zmeny už to bolo okolo 20.10. 2024 no bez zmeny .. ďalej sme kúpili zanovnu riadačku z 1.4 16v BUD 59kw zo skody fábii 1 kód riadačky sedel len posledné dve písmena boly zmenené stotožnenie riadačku to začalo štartovať na druhý krát hovorim lepšie ja na tretí .. je pravda že začalo prituhovať ráno a bývalo okolo 4-9 stupňov .. tak že ešte vyskúšame tam nahrať pôvodný softvér z Ibizi a je jasne že sme vonkajší teplomer vrátili do pôvodného stavu, nakoniec začalo obdobie mrazov od nejakého decembra vždy ráno bolo okolo 0 stupňov auto štartovalo na prvý a cez deň nevyšla teplota vyššie ako 4 stupne auto na brnk hoc kedy naštartovalo či to bolo ráno večer po dlhom státí alebo štartovalo stále ako bol pod 4 stupne až postupne mame tu február 2.22025 a auto akonáhle je ráno pod 4 stupne naštartuje na prvý no odsatvy sa na parkovisku kde pracuje priateľka a keď odchádza poobede domov a je nad 5 a viac stupňov auto po 8 hodinovej prestávke naštartuje na druhý - tretí krát .. som zúfalí .. najhoršia kúpa v mojom živote pritom auto je dobre presúvadlo až na tie štarty ….
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit - asi vyřešeno
U mého případu to mělo rychlý konec....majitel to prodal do Áček a vzal tam Fabii 3........1,0 TSi 81kw a je nadšený
Paradoxně a to mi hlava nebere, jak jsem psal tu výměnu vstřiků, tak on si donesl svoje....nedělám si srandu ale z Ali Expresu koupil 4 vstřikovače za 1000Kč
já říkám, to nemá cenu ani montovat, to ani nenastartuje.....nekecám, auto normálně jezdilo, jen ten problém se starty byl stejný....ale jinak naprosto normálně fungovaly a vlastně se to prodalo s nimi - nevěřil bych. Nicméně Mato - to co mi tu radili všichni si udělal? To jest změřil si tlak paliva v teplotě kdy to zlobí? Já bohužel neměl tenkrát vhodný palivoměr a pak jsem usoudil dle té snížené komprese, že to bude tím a pak hned šlo auto do prodeje, takže už nebyla šance....ale po mích zkušenostech než něco hned kupovat, tak změřit natlakování palivové pumpy, zda není nějak přidřená/unavená a nedává málo...dnes už tím u benzíňáků začínám - tlak paliva a komprese....pokud VCDS neukazuje nic, čeho bych se chytil

Paradoxně a to mi hlava nebere, jak jsem psal tu výměnu vstřiků, tak on si donesl svoje....nedělám si srandu ale z Ali Expresu koupil 4 vstřikovače za 1000Kč

Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit - asi vyřešeno
Jen pro zasmání, měl jsem tu teď Ibizu 63kw a zase ten samý problém, řekl jsem že prostě nevím....déle stojí a nechce chytnout, pak hádavě chytne a pak maká celý den bez problémů....horší je, že něco lupe po přejetí nerovnosti od LP kola a já nemůžu přijít na to, co....tyčka stabilizátoru OK, uložení stablíku OK, spodní kulák OK, rejďák vnější i vnitřní v harmonice bez vůle....tlumič vyteklý není a při houpání na místě se mi zdá dobrý.....paradoxně jediné co jsem našel byla malinko natrhnutá manžeta vnějšího kineťáku ale na pravé straně 

Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Fabia 2 BXW 1,4 16V - nechce při prvním startu chytit - asi vyřešeno
Mlátí destičky ve třmenu.