Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)
Napsal: 23 srp 2024, 09:56
Dobrý den a ahoj,
gradující problémy při emisích a docházející nápady mě dohnaly k tomu tu založit nové téma, třeba mě to někam posune
Je mi jasné, že auto už je trochu stařec, ale protože je v dobrém stavu, mě celkově vyhovuje a su spíš takový ten udržovač než vyhazovač, tak bych rád aby ještě nějakou dobu sloužilo.
Problém - emise. Poslední tři měření - skoro vždy opakovačka, naposledy to prošlo opravdu jen o facku.
Auto má najeto cca 280 tkm, z toho já 140tkm - u mě pravidelně servisované (náplně, filtry....), rozvody měněné, nafta se aditivuje VIFem (beru naftu jen u eurooilu). Na SDi jede slušně, potvrzeno z více stran, co s tím jeli a měli zkušenost s těmito lenochy - spotřeba do 5l. Auto jezdí cca 40% dálky, 60% pojížďky do práce 10 km a zpět. Vždy, když je možnost tak auto řádně protáhnu, obecně jezdím spíše ""sportovněji"" (vzhledem k motoru opravdu dvoje uvozovky
). Není problém jej vytočit do "červených". Na diagnostice nic, korekce vstřiků kolem +0,2 do -0,2. Vstřikovací dávka na spodní hranici při volnoběhu, předvstřik OK, teplota paliva OK. Pocitově jde motor rovnoměrně, pěkně do "kulata". Vyčištěné sání, vyčištěný a funkční EGR (nemám důvod jej zaslepovat, teplotní management motoru s ním počítá, nebudu přechytračovat motoráře z VW, ač si o této součástce myslím svoje). Veškeré rady technika na emisích bylo řádně to projet (což je tak nějak automatické), když jsem měl to s ním trochu probrat, tak mě uzemnil tím, že on emise měři, ale zas tak motorům nerozumí (????), tož OK, díky, nashle.
Před šesti lety výměna katu za nějakou druhovýrobu JMJ, původní se zacpal, 4 roky jsem jej měl vykuchaný (to byly emise OK - to mě dovádí už do šílených teorií viz níže), pak se rozpadnul i plášť, tak šel... . Za těch 6 let se emise zhoršují:
- zacpává se ten druhovýrobní kat a hromadí se v něm saze? jedna z úvah
- při normálním provozu žádná dýmovnice není, při prldkém rozjezdu a vytočení do maxima zakouří, ale když tak pokračuju dál, tak už buď minimálně, nebo vůbec.
Emise mě čekají za cca rok, tak je dost času koumat, ale už mě opravdu napadají jen 3 věci (tak ono toho tam taky víc není
):
- vstřikovače - už špatně práší, velké kapky - kouř.
- čerpadlo ?
- a něco co dělat nechci (to je ta šílená teorie)- místo katu jen taková ta atrapa s trubkou, ať mají výfukové plyny co nejmenší odpor
Díky za jakoukoliv radu (krom hoď to do kopřiv/PARTru apod
).

gradující problémy při emisích a docházející nápady mě dohnaly k tomu tu založit nové téma, třeba mě to někam posune
Je mi jasné, že auto už je trochu stařec, ale protože je v dobrém stavu, mě celkově vyhovuje a su spíš takový ten udržovač než vyhazovač, tak bych rád aby ještě nějakou dobu sloužilo.
Problém - emise. Poslední tři měření - skoro vždy opakovačka, naposledy to prošlo opravdu jen o facku.
Auto má najeto cca 280 tkm, z toho já 140tkm - u mě pravidelně servisované (náplně, filtry....), rozvody měněné, nafta se aditivuje VIFem (beru naftu jen u eurooilu). Na SDi jede slušně, potvrzeno z více stran, co s tím jeli a měli zkušenost s těmito lenochy - spotřeba do 5l. Auto jezdí cca 40% dálky, 60% pojížďky do práce 10 km a zpět. Vždy, když je možnost tak auto řádně protáhnu, obecně jezdím spíše ""sportovněji"" (vzhledem k motoru opravdu dvoje uvozovky
Před šesti lety výměna katu za nějakou druhovýrobu JMJ, původní se zacpal, 4 roky jsem jej měl vykuchaný (to byly emise OK - to mě dovádí už do šílených teorií viz níže), pak se rozpadnul i plášť, tak šel... . Za těch 6 let se emise zhoršují:
- zacpává se ten druhovýrobní kat a hromadí se v něm saze? jedna z úvah
- při normálním provozu žádná dýmovnice není, při prldkém rozjezdu a vytočení do maxima zakouří, ale když tak pokračuju dál, tak už buď minimálně, nebo vůbec.
Emise mě čekají za cca rok, tak je dost času koumat, ale už mě opravdu napadají jen 3 věci (tak ono toho tam taky víc není
- vstřikovače - už špatně práší, velké kapky - kouř.
- čerpadlo ?
- a něco co dělat nechci (to je ta šílená teorie)- místo katu jen taková ta atrapa s trubkou, ať mají výfukové plyny co nejmenší odpor
Díky za jakoukoliv radu (krom hoď to do kopřiv/PARTru apod