Cez appku na monitoring DPF som si všimol to, že mi veľmi rýchlo naskakuje hodnota "Odmeraná hmotnosť sadzí". Regenerácia sa spustí väčšinou okolo 20g tejto hodnoty čo je správne. Problém je v tom, že mám vypočítanú hodnotu sadzí nižšiu ako odmeranú. Napríklad vypočítana je 13g a odmeraná 18g. A keďže vypaľovanie DPF sa automaticky skončí pri vypočítanej hodnote 5g tak mi vlastne odmeraná hodnota nikdy nespadne na 0 ale ostane cca na 7g.
Ďalšia vec čo som si všimol, že mi strašne rýchlo pribúda hodnota Odmeraná hmotnosť sadzí. Prejdem 1km a a pribude asi 1 gram čo aj sedí tomu, že mi regeneruje cca každých 20km pretože pri 20g to zapína regeneráciu. Pri naštartovanom aute na neutrále hodnota vôbec nepribúda ani po desatinkách, no stačí že zaradím D a pohnem sa jemne na plyne dopredu a hneď skáče Odmeraná hmotnosť sadzi po desatinách. Stretol sa s tým už niekto ? Hodnota odmeraná hmotnosť sadzí mi stúpa aj vtedy ak idem dole kopcom bez plynu so zaradeným D stupňom. V neutrále nestúpa vôbec. Príde mi to čudne už len to, akokeby to bol skôr problém s niečím čo zaznamenáva kedy sa má spustiť regenerácia.Teploty pri regenerácii pri jazde na okrskách alebo dialnici sú okolo 550-620 stupňov, nižšie prikladám aj fotky z appky na DPF. Diferenčný tlak pri cca 2000 otáčkach pri regenerácii je okolo 150-200 hpa.
Aktuálne čakám na servis, no chcel som to prezistiť aj tu: nižšie posielam fotky počas regenerácie DPF.
Na prvej fotke je hore vypočítaná hodnota a nižšie je druhá foto s odmeranou hodnotou.. fotené v rovnakom čase
Vozidlo je: Passat B8 CRLB 110 kW 2015 bez adblue


Ďakujem