Nastavovač vačky 2.0 Tdi, CUNA

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Nastavovač vačky 2.0 Tdi, CUNA

Příspěvek od Traker »

Zdravím. Potřeboval bych zda někdo neví jestli se to dá rozebrat či ne. Měnil jsem si v něm regulační olejový ventil a při dotahovani jsem si pohnul s vačkou. Výfukova seděla krásně na přípravek, ale sací když jsem kouknul přes okénko víka ventilu, tak neseděla na kolík. Povolil jsem znovu regulační ventil a váčku jsem dal na kolik a ventil dotáhnul. Je to takhle správně?? Dostávám od jednoho škodovkáře argument, že ty dvě ozubený kola v nastavovači jsou lisovana na vačkach za tepla a nelze to seřídit. Jak tam drží to kolo kde je ventil? Je to jenom na kuželu? Nemáte někdo foto prosím??? Viz pár fotek
Přílohy
IMG20250224112942.jpg
IMG20250224112942.jpg (3.31 MiB) Zobrazeno 698 x
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 547
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Odpovědi: 0
Bydliště: //Mordor

Re: Nastavovač vačky 2.0 Tdi, CUNA

Příspěvek od MarfyE34 »

Počkej vačky jsou napevno v hliníkovém bloku to vím , ale mezi sebou nejsou napevno ozubeným převodem. Alespoň né u motoru CUNA , tam zadní vačku žene rozvodový řemen a z pravé strany motoru je ozubené kolo na vačce které přes ten nastavovací segment pohání druhou přední vačkovou hřídel. Tudíž vačky oproti sobě nejsou na pevném převodu jako třeba u motoru CUPA. Viz fota :

Hele nezlobil ti taky volnoběh ? Nebo jsi měl problém s dlouhým startem motoru ? Že měníš ten regulační ventil.
Přílohy
780109250v.png
780109250v.png (178.75 KiB) Zobrazeno 445 x
afc.png
afc.png (1.14 MiB) Zobrazeno 445 x
nastavovač.png
nastavovač.png (2.23 MiB) Zobrazeno 445 x
cgngfn.png
cgngfn.png (1.56 MiB) Zobrazeno 445 x
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý" (LOL)
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“