Stránka 1 z 1

AVF přefukování turba

Napsal: 19 bře 2025, 14:53
od Majklovec
Jde o AVF. Od začátku je problém s přefukováním turba. Turbo jsem čistil (bylo čisté), lopatky chodí hladce. Je fungl nová baňka, nový N75, originální software, nový tandem. Prodloužení délky táhla přefuk neoodstraní, pouze se změní jeho doba nástupu. Test akčních členů - táhlo chodí hladce do obou max. poloh. Napojení baňky T kusem na vakuometr ukazuje, že s přidáváním plynu klesá podtlak (cca od -0,8 až po -0,2), ale na logu turbo stále přefukuje. Čidlo tlaku při volnoběhu ukazuje +- to, co ukazuje čidlo atmosférického tlaku. Turbo bez vůlí, olej nežere.
Byl tam nějaký chip, ale dělalo to i s ním. Nechal jsem nahrát originál software(kvůli STK - neprošel na emisích). Poté již prošel. Přefuk beze změny. Přefuk není jen peak, ale trvá i přes změnu podtlaku v baňce. Dělalo to i na původní originální baňku.
Aby turbo mělo plus mínus normální náběh, tak fouká (dle logu) 2,9 (střída N75 je na cca 95%). Když prodloužím táhlo, stáhnu přefuk na cca 2,6, ale nástup turba trvá 5 a více vteřin (padání do nouze pro nedosažená tlaku).
Opakuji, lopatky chodí hladce. Když napojím na vakuometr, tak u ž při 0,1-0,2 leze táhlo dost nahoru, při -0,5 je už v max. poloze. Jako by byla slabá pružina, ale baňka je přímo pro 96kw verzi. Ale dělalo to stejně i na původní originální baňku.

Je možné, že předchozí majitel tam dal nějaké větší turbo a chip na to nebyl uzpůsoben? Může větší turbo bez patřičné úpravy softu mít podobné projevy?

Re: Může tam být větší turbo?

Napsal: 19 bře 2025, 17:21
od tiguan2
Jaký tam je číslo turba? Hadice na pásku nebo ten jakoby bajonet se sponou?

Re: Může tam být větší turbo?

Napsal: 19 bře 2025, 17:31
od Majklovec
Je tam bajonet. Číslo nevím, jestli tam někde je, je natočené tak, aby nebylo vidět.

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 19 bře 2025, 21:56
od Vici
Ani jiné turbo by nemělo přefukovat. Mèlo by se chovat dle požadavku jednotky

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 06:07
od Majklovec
Tak kde mohu hledat chybu? Když při nastartovaném motoru sundávám a nandávám hadičku na baňku se regulace hladce a rychle nastavuje do obou krajních poloh. To samé v testu akčních členů při N75. Podtlakovým vakuometrem je ověřeno, že se podtlak u membrány mění. Turbo vyčištěno, regulace chodí hladce.
Když dám táhlo kratší, je přefuk větší, nástup Ok. Když táhlo prodloužím je přefuk o něco menší (předpětí membrány je cca 1mm), ale stále přes 0,5 a nástup tlaku několik vteřin. Horní graf je kratší táhlo, spodní prodloužené.
{35C28218-1063-494A-BE19-0E00D1648CB9}.png
{35C28218-1063-494A-BE19-0E00D1648CB9}.png (380.01 KiB) Zobrazeno 806 x

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 06:41
od Vici
a není to zapojené nějak jinak než má ?

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 06:49
od Majklovec
To snad ani nejde. N75 má jen dva vývody (třetí je se sítkem pro atm. tlak, který se u A4 nezapojuje. VAC je k tandemu a OUT je k baňce.
U předchozí originální baňky jsem si myslel, že je unavená pružina. Nabastlil jsem zaspodu k táhlu dodatečnou pružinu a podle logu to fugovalo mnohem lépe. Proto jsem koupil novo baňku. S tou je to ale stejné.
Při připojení regulace na podtlakovou pumpu to také funguje. Při - 0,2 se začíná táhlo zasouvat a při cca -0,6 až -0,7 je v max. poloze.

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 07:23
od venca.6
Zmeril bych realny tlak v sani budikem.

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 09:29
od Jarda S.
Majklovec píše: 20 bře 2025, 06:49 To snad ani nejde. N75 má jen dva vývody (třetí je se sítkem pro atm. tlak, který se u A4 nezapojuje. VAC je k tandemu a OUT je k baňce.
třetí se zapojuje, je na to vývod na vzduchovým filtru (noteeth)

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 09:33
od Vici
jo třetí je vlastně na odpuštění podtlaku. máš ho zacpaný ?

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 11:11
od Majklovec
Z výroby má na sobě plastovou čepičku se sítkem.
Do filtru se výstup ATM zapojuje třeba u passata. U Audi je to jinak (ač stejný motor).
Každopádně regulace podtlaku funguje - jak jsem psal odměřeno vakuometrem přes "T" kus zapojený před baňkou.
Podtlak funguje, regulace se natáčí, ale tlak v sání se měnit nechce. Ještě zkusím z passata přendat čidlo tlaku sání (ale mám pocit, že jsem to už v loni zkoušel se stejným výsledkem)

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 13:10
od Vici
a je to sítko na té čepičce určitě průchozí ?

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 13:18
od Majklovec
N75 jsem tam dával předevčírem fungl nový Pierburg. Ale profukoval jsem ho i na tom minulém (beze změny). Podtlak se při zatížení mění - měřeno vakuometrem. Když by odfuk (přesněji přífuk) nefungoval, podtlak by se neměnil.

Nemohl si přede mnou někdo pohrát s červíkem na turbu? Co by se jeho změnou nastavení v reálu změnilo?

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 13:24
od Vici
náběh, ale tak moc by to asi rozdrbat nešlo? a nebo někdo špatně složil regulaci, když případně babral v turbu ?

Re: AVF přefukování turba

Napsal: 20 bře 2025, 13:30
od Majklovec
Turbo jsem dělal sám. Je tam 11ti lopatkové, tam to nejde otočit jako u 9ti lopatkového. Regulace chodí volně, že bez baňky táhlo spadne hladce vlastní vahou. A dělalo to i před čištěním turba.