Kde je problém Eberspächer d3wz
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kde je problém Eberspächer d3wz
Nazdar Lidi,
mám problém. Koupil jsem na inzerát nezávislé topení Eberspächer d3wz.(od člena tohoto fóra-zatím nebudu jmenovat)
Chci jej namontovat do staré audi C3. Na internetu jsem si našel zapojení.
Propojil jsem kontakty dle plánku 1,6,7 na plus a podávací čerpadlo na kotakt 4,na konektor 2a druhý kontakt čerpadla jsem připojil zem. Topení však ani nehlesne.Podávací čerpadlo funguje(když jej natvrdo propojim na baterce tak cvakne) ale když je připojené na topení tak nic.
Topení je asi z roku 2002. Žavíci svíčka je dobrá! Co je špatně?
Mám pocit jako by byla špatná ŘJ.
Asi jsem naletěl?
Nemáte někdo řídící jednotku pro toto topení?
Dík RichardK.
mám problém. Koupil jsem na inzerát nezávislé topení Eberspächer d3wz.(od člena tohoto fóra-zatím nebudu jmenovat)
Chci jej namontovat do staré audi C3. Na internetu jsem si našel zapojení.
Propojil jsem kontakty dle plánku 1,6,7 na plus a podávací čerpadlo na kotakt 4,na konektor 2a druhý kontakt čerpadla jsem připojil zem. Topení však ani nehlesne.Podávací čerpadlo funguje(když jej natvrdo propojim na baterce tak cvakne) ale když je připojené na topení tak nic.
Topení je asi z roku 2002. Žavíci svíčka je dobrá! Co je špatně?
Mám pocit jako by byla špatná ŘJ.
Asi jsem naletěl?
Nemáte někdo řídící jednotku pro toto topení?
Dík RichardK.
Passat B2 Syncro 1,9TDI
Především mi to moc nesedí dohromady.
Topení s výkonem 3kW se vyráběla do prvních modelů Sharanů, tedy do roku 2000. Modely II měly topení D5W s výkonem 5kW (teprve tato topení měla řídicí jednotku).
Jinak si myslím, že máš spíš chybu v zapojení, protože bufíky jsou velice málo poruchové záležitosti.
Topení s výkonem 3kW se vyráběla do prvních modelů Sharanů, tedy do roku 2000. Modely II měly topení D5W s výkonem 5kW (teprve tato topení měla řídicí jednotku).
Jinak si myslím, že máš spíš chybu v zapojení, protože bufíky jsou velice málo poruchové záležitosti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak řídící jednotka u D3WZ je také, jenom se nedá diagnostikovat přes VAG, ale pouze v servisu na bufíky. Pokud si připojil všechny dráty správně a bufík nejede, je opravdu chyba asi v řídící jednotce. To ti ale řeknou v servise, kde tyto bufíky opravují. Na stránkách výrobce si najdi nejbližšího servisáka a ten Ti řekne přesně co a jak. Ještě to může dělat žhavící svíčka. Mě i když žhavila, po připojení k baterce, tak byla špatná a v bufíku prostě nefungovala. Po výměně bufík začal pracovat. I když já to měl s bufíky složité. Sehnal jsem až čtvrtý funkční. Ale měl jsem štěstí, ty nefunkční jsem vždy vrátil původním majitelům.
Tak to jsi měl asi víc štěstí než já.
Čerpadlo se připojuje mezi 3a4 jen u starších verzí myslím že je to dáno rokem. U T4 asi do roku 1999. viz. německé stránky SGA.
S tou svíčkou to zkusím.
Po zapojení mi však výstup pro čerpadlo nepulzuje drží stabilních 8,5V a ani ventilátor se nerostočí.
Zkoušel jsem to i osciloskopem,takže bude asi chyba v té destičce.
Možná dělám něco špatně?
Dík za rady.
Richard K.

Čerpadlo se připojuje mezi 3a4 jen u starších verzí myslím že je to dáno rokem. U T4 asi do roku 1999. viz. německé stránky SGA.
S tou svíčkou to zkusím.
Po zapojení mi však výstup pro čerpadlo nepulzuje drží stabilních 8,5V a ani ventilátor se nerostočí.
Zkoušel jsem to i osciloskopem,takže bude asi chyba v té destičce.
Možná dělám něco špatně?
Dík za rady.
Richard K.
Passat B2 Syncro 1,9TDI
Mám podobný problém u Sharana II r.v.2001.Topení přestalo fungovat.Vyměnil jsem vadnou žhavící svíčku a přišel na to,že mi do topení nejde nafta.Čerpadlo na baterii pulzuje,ale po připojení k topení nic nedělá.Je mi divný,že jsem na něm také naměřil 8,5 V trvale.Ještě to zkusím změřit na vývodech 3 a 4 u topení.Nevím přesně typ topení (tedy jestli 3W nebo 5W),ale je to Eberspracher.Nemáte někdo schéma toho topení,nebo alespoň popis pinů na jeho konektoru,ať vím co měřím.
Díky.
Díky.
Pánové, zatím Vám mohu poskytnout toto a přílohy. Až najdu něco dalšího také to přidám.
PODMÍNKY
- venkovní teplota nižší než 5-8°C (u starého modelu)
- venkovní teplota nižší než 10-12°C (u nového modelu)
- teplota chladicí kapalina nedosáhla 85-90°C
- nádrž minimálně nad rezervou
--------------------------------------------------------------------------------
TYPY
Staré modely (1995-04/2000) bez manuálního ovládání - Eberspächer D3W s výkonem 3kW
Staré modely (1995-04/2000) s manuálním ovládáním - Eberspächer D4W-S s výkonem 4kW
Nové modely (04/2000 -> ) Eberspächer D5W-Z nebo D5W-S
--------------------------------------------------------------------------------
K ČEMU TO JE?
Dnešní TDI motory jsou velmi efektní.Velkou část vynaložené energie přemění na kinetickou a jen malou část na tepelnou energii.
Takže jim trvá déle než dosáhnou provozní teploty.
Také je to vhodné k vytápění vnitřního prostoru vozu,zejména u větších aut (Sharan,Galaxy,Alhambra), proto se u těchto aut zabudovávalo přídavné topení.
Aby se studená vodu při nízké venkovní teplotě rychleji ohřála a vnitřek i motor auta byl rychleji teplý (tím se sníží i vnitřní tření motoru)
a sníží se spotřeba.
--------------------------------------------------------------------------------
PRINCIP
Topení pracuje plně automaticky,řidič to zpozoruje jen zvukem připomínající "turbínu"
Asi do 3 minut po nastartování vozidla při nízkých teplotách začne žhavicí svíčka uvnitř topení žhavit a rozbíhá se spalovací dmychadlo.
po cca 80 sekundách naběhne podávací čerpadlo a topení začíná pracovat.Po asi 130 sekundách začne vzrůstat teplota a spalovací dmychadlo se začíná rozjíždět do maximálních otáček,poté zažehne žhavicí svíčka.
Když se to nezdaří celý cyklus se opakuje.
Při dosažení teploty vody na cca 85°C se vypne podávací čerpadlo,po 20 sekundách se vypne žhavicí svíčka,aby topení vychladlo a spalovací dmychadlo běží ještě asi 2,5minuty než se celé topení vypne.
--------------------------------------------------------------------------------
CHYBY
Silný kouř - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo běží
příčina : z karbonizovaný sensor žhavení u žhavicí svíčky
Nestartuje (žádný kouř) - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo běží,po krátké době opětovný pokus o start
příčina : špatná žhavicí svíčka (z karbonizovaná "síťka")
Startuje (žádný kouř) - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo běží,vypnutí po krátké době
příčina : poškozený sensor žhavení nebo vodní čerpadlo
Nestartuje - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo neběží
příčina : špatný kontakt na dávkovacím čerpadle, motor dmychadla má těžký chod, kontrola chyb pomocí VAG-COM
--------------------------------------------------------------------------------
DÍLY
Modely 1995-2004 používají kovovou žhavicí svíčku (BOSCH - 25 1864 01 10 00)
Modely 2004-2005 používají keramickou žhavicí svíčku (BOSCH - 25 2106 01 10 00 / VW 7M3 963 319 A )
Obě svíčky by měly být navzájem stejné jen s jinými vlastnostmi.
Ochranná síťka (pro model D5W) - (BOSCH 25 2121 99 01 13 / VW 7D0 898 885 B )
Těsnění - (BOSCH 20 1820 99 00 01 - VW 7D0 898 003 )
PODMÍNKY
- venkovní teplota nižší než 5-8°C (u starého modelu)
- venkovní teplota nižší než 10-12°C (u nového modelu)
- teplota chladicí kapalina nedosáhla 85-90°C
- nádrž minimálně nad rezervou
--------------------------------------------------------------------------------
TYPY
Staré modely (1995-04/2000) bez manuálního ovládání - Eberspächer D3W s výkonem 3kW
Staré modely (1995-04/2000) s manuálním ovládáním - Eberspächer D4W-S s výkonem 4kW
Nové modely (04/2000 -> ) Eberspächer D5W-Z nebo D5W-S
--------------------------------------------------------------------------------
K ČEMU TO JE?
Dnešní TDI motory jsou velmi efektní.Velkou část vynaložené energie přemění na kinetickou a jen malou část na tepelnou energii.
Takže jim trvá déle než dosáhnou provozní teploty.
Také je to vhodné k vytápění vnitřního prostoru vozu,zejména u větších aut (Sharan,Galaxy,Alhambra), proto se u těchto aut zabudovávalo přídavné topení.
Aby se studená vodu při nízké venkovní teplotě rychleji ohřála a vnitřek i motor auta byl rychleji teplý (tím se sníží i vnitřní tření motoru)
a sníží se spotřeba.
--------------------------------------------------------------------------------
PRINCIP
Topení pracuje plně automaticky,řidič to zpozoruje jen zvukem připomínající "turbínu"
Asi do 3 minut po nastartování vozidla při nízkých teplotách začne žhavicí svíčka uvnitř topení žhavit a rozbíhá se spalovací dmychadlo.
po cca 80 sekundách naběhne podávací čerpadlo a topení začíná pracovat.Po asi 130 sekundách začne vzrůstat teplota a spalovací dmychadlo se začíná rozjíždět do maximálních otáček,poté zažehne žhavicí svíčka.
Když se to nezdaří celý cyklus se opakuje.
Při dosažení teploty vody na cca 85°C se vypne podávací čerpadlo,po 20 sekundách se vypne žhavicí svíčka,aby topení vychladlo a spalovací dmychadlo běží ještě asi 2,5minuty než se celé topení vypne.
--------------------------------------------------------------------------------
CHYBY
Silný kouř - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo běží
příčina : z karbonizovaný sensor žhavení u žhavicí svíčky
Nestartuje (žádný kouř) - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo běží,po krátké době opětovný pokus o start
příčina : špatná žhavicí svíčka (z karbonizovaná "síťka")
Startuje (žádný kouř) - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo běží,vypnutí po krátké době
příčina : poškozený sensor žhavení nebo vodní čerpadlo
Nestartuje - podávací čerpadlo a spalovací dmychadlo neběží
příčina : špatný kontakt na dávkovacím čerpadle, motor dmychadla má těžký chod, kontrola chyb pomocí VAG-COM
--------------------------------------------------------------------------------
DÍLY
Modely 1995-2004 používají kovovou žhavicí svíčku (BOSCH - 25 1864 01 10 00)
Modely 2004-2005 používají keramickou žhavicí svíčku (BOSCH - 25 2106 01 10 00 / VW 7M3 963 319 A )
Obě svíčky by měly být navzájem stejné jen s jinými vlastnostmi.
Ochranná síťka (pro model D5W) - (BOSCH 25 2121 99 01 13 / VW 7D0 898 885 B )
Těsnění - (BOSCH 20 1820 99 00 01 - VW 7D0 898 003 )
Díky za odpověď.Znovu jsem použil tlačítko HLEDAT a vím kde je to čerpadlo.Zítra na to znovu mrknu pokud bude čas.Někde tu bylo napsáno,že pro spojení VAGu s topením musí být motor v chodu,je to pravda?
Přílohy pošli na gambac.12@seznam.cz .budu moc rád.
Přílohy pošli na gambac.12@seznam.cz .budu moc rád.