Stala se mi taková věc. Při snaze dotáhnout své úpravy k dokonalosti a zvýšení výkonu motoru, jsem si nechal vyměnit trysky za "větší". Jezdilo to jako čert, na olej i naftu, akorát to dost hulilo, černě. Asi po 3 týdnech provozu (možná to s tím vůbec nesouvisí) mi začal motor občas běžet jen na 4 válce (mám 5ti válec), tak šup s tím k odborníkům do servisu a ejhle - pátý válec vydřený (komprese jen asi 17) a čtvrtý prý už taky "načatý". Na můj dotaz čím to je, odpověď (samozřejmě) prý provozem na olej. Vznikají prý jiné teploty při spalování (zřejmě vyšší) a pak se to prý nestíhá mazat.
Má někdo radu? Motor nechám zgenerálkovat (bude to stát ranec), ale co dál? Vrátit se k originálním tryskám?, k provozu na naftu (fuj)?, nebo do hrobu...?
Podotýkám že motorový olej měním po 10 tis a svoje autíčko točím minimálně, stav tacho je poctivých 196tis km.
Když mi v tom servisu vypouštěli mot. olej tak prý v něm žádný cucky nebyly, vypadal normálně, ale byl prý cítit po RO.
Tak teď baby raďte...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Mě se tohle stalo u motoru který byl překroužkovaný za polské kroužky, po 20 tis byl bez komprese. Tak jestli není problém tady někde. RO při spalování produkuje hodně karbonu a tím je větší opotřebení. Co máš za auto?
Hulí černě = moc paliva, které se nespálí. Takže ti tam zůstává nespálenej nebo napůl spálenej rostliňák, kterej ti zalepí kroužky, popř. projde do olejové vany, kde taky nedělá pěknou rotiku. Po výměně trysek to chce překontrolovat maximální dávky. U nafty tohle moc nevadí, ale nafta neni narozdíl od RO svinstvo.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Pavel píše:Mě se tohle stalo u motoru který byl překroužkovaný za polské kroužky, po 20 tis byl bez komprese. Tak jestli není problém tady někde. RO při spalování produkuje hodně karbonu a tím je větší opotřebení. Co máš za auto?
VW T4. Všechno bylo původní, nikdy na ten motor nikdo nesáhl.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Vstřikovalo se moc nafty (oleje) jak ti to černě hulilo. Pokud je fakt ten pátej válec vydřenej, tak ti ten rostliňák naředil olej a ten pak napikaču mazal. Pokud je na něm ale malá komprese a ještě to nebylo rozdělaný, tak bych se přiklonil spíš k těm zapečenejm kroužkům.
Už je to rozdělaný, kroužky jsou zapečený na pátým i čtvrtým, pátý válec vydřený na bocích, ne na silové straně. Čtvrtý válec taky chycený, ale jen trochu.
Tak nevím jestli to nebylo těma většíma tryskama a jestli se zas radši nevrátit k těm originál menším...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
KUK píše:Tak nevím jestli to nebylo těma většíma tryskama a jestli se zas radši nevrátit k těm originál menším...
Menší bych nevracel, ale šoupnul bych to někomu, kdo to dokáže správně nastavit, ubrat naftu (olej), když turbo netahá a nastavit vhodné množství nafty (oleje) při práci turba a případně mu i lehce přidat tlak.
2001 bude už plně el. řízena, takže by to mělo jít nastavit poměrně hladce a funkčně. Kontaktuj někoho, kdo do toho vidí, třeba Reeshu a ten si s tím pohraje
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Výměna trysek za větší je špatný tah určitě ne dovedení k dokonalosti.
Už to že to hulilo do černa na olej i naftu ti mnělo napovědět že není něco v pořádku. Nespálený r.o.bych viděl jako příčinu defektu motoru. Pokud bys jezdil jen na naftu tak by se to nestalo. Trysky nechat orig. spíše na r.o. zvýšit tlak pro lepší rozprášení oleje ( paliva ).
Já mám citroena zx 1.9td (komůrkáč) a když ten motor vytočím nad cca 2500 - 3000 otáček tak taky fest černě hulí - co stím dělat? Jezdím momentálně na naftu....
truck píše:Výměna trysek za větší je špatný tah určitě ne dovedení k dokonalosti.
Už to že to hulilo do černa na olej i naftu ti mnělo napovědět že není něco v pořádku. Nespálený r.o.bych viděl jako příčinu defektu motoru. Pokud bys jezdil jen na naftu tak by se to nestalo. Trysky nechat orig. spíše na r.o. zvýšit tlak pro lepší rozprášení oleje ( paliva ).
A na kolik zvýšit ten tlak? Na nejvyšší přípustný, nebo ještě vyšší? Prý pak někdy čerpadlo má problém to přetlačit...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
waqw píše:Já mám citroena zx 1.9td (komůrkáč) a když ten motor vytočím nad cca 2500 - 3000 otáček tak taky fest černě hulí - co stím dělat? Jezdím momentálně na naftu....
v prvom rade je asi nizka kompresia
a v druhom,zmeraj tlak vstrekovacov,,,ak to moc dymi,moze byt nizky vstrekovaci tlak,alebo zle rozprasena nafta-vadna tryska
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
Má někdo dojem, že jsem si tohle způsobil provozem na RO? Oprava stála 99tis tak bych si to nerad zopakoval...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
kdyby jsi jezdil pouze na naftu a tankoval i 50kc litr urcite by si byl spokojeny a jeste by jsi usetril
to si pis ze je to tim ze jsi lil olej a z poloviny i vetsima tryskama jelikoz to ma nabehano,olej se nespali jak ma (usazuje se karbon) a navic jde do oleje a ten pak hure maze a vysledek je .. 99.000kc
to sice moc nechapu, kdyz motor jety komplet sezenes do 20tis ale budiz