Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"

Příspěvek od waqw »

Zajímalo by mě, jestli někdo má praktické zkušenosti z jednonádržovým systémem...
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Já. Jezdím s jednou nádrží a na mix už přes tři roky.
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

No a mohl by jsi prosím napsat nějaké zkušenosti ? Co máš za auto, v jakém poměru to ředíš, ¨jak v zimě.. máš předehřev?
Díky Tom
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.
brutar68
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2007, 23:02
Bydliště: Litomyšlsko

Příspěvek od brutar68 »

Pavel píše:Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.
Mě v zimě Fiesta 1.6D startuje s padesát na padesát max do -5 Hold mercedes :)
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Ano. Mercedes je nadčasový:) Dnes ráno bylo -5,5 a se svými 75 ti procenty drcnul ihned :)
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Odpovědi: 0
Registrován: 12 pro 2006, 13:33

Příspěvek od mm »

s mercedesem si to muzes dovolit kdyz mas radovy cerpadlo... a neznicitelnej motor ostatnim s rotacnim cerpadlem (i bosh) bych doporucoval 2 nadrzkovej system... myslim si ze zas o tolik draz neprijde a muzes jezdit na 95% olej bez problemu (casem i vic usetris nez to porad redit s naftou....) a ten motor proplachnout naftou taky neuskodi... mam zkusenost na mb ze kdyz je olej studenej tak se i zvysi spotreba.. a auto hlavne ve vetsich rychlostech tolik nejde...
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

No ta jednonádržovka je výhodná především pro ty, co jezdí kratší trasy - jako např. já. Jezdím cca 7 - 10 km a takové popojíždění po městě a v zimě se motor pořádně nezahřeje.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Bydliště: Plzeň a okolí

jednonádrž

Příspěvek od wiguf »

Čau, zatim na tom jenom pracuju, ale už to mam celkem promyšlený, jenom čas mi nezbejvá. Taky jezdíme krátký trasy a dvounádržák na to neni ideální. Největší problém je viskozita oleje, při mrazu nejde nastartovat. Jednak si s tim neumí poradit to rotační čerpadlo a vstřiky, který to máslo prostě nerozstříknou. Mam už na to podrobnej plán a chystam se to vyrobit a když se to osvědčí tak bych to možná dělal i na kšeft. Ale jak říkam nemam čas na to to zkompletovat a ozkoušet. Uděláš si elektrickej předehŕev oleje, ptz nějakej výměnník absolutně nestíhá. Nejjefektivnější a hlavně nejrychlejší je to s žhavičkou. Hodně důležitý je podávací čerpadlo s bypassem. Vyhřívanej filtr. Šluslá zpátečka. Celej vyhřívanej okruh chce udělat co nejkratší. Hadice co nejtlustější. A dokonale utěsnit!! Filtry oleje je rozhodně nutný s sebou vozit min. 2 náhradní. A nebo koupit takovej ten profi s co největší plouchou filtrace. Ideální je mít průhledný hadice, aby se dalo zjistit jestli to někde nesaje vzduch. A mým soukromým vynálezem je vyhřívat vysokotlaký potrubí těsně před vstřikama a nejlíp i vstřiky, aby se vstřiky neničily, nekarbonovali a hlavně dobře ROZPRAŠOVALY(nejen kapaly)!! Jediná nevýhoda tutoho systému je velká náročnost na elektrickou energii. Chce to macatou baterku a světla pro denní svícení, který nebudou baterku zbytečně ždímat. Alternátor totiž jinak nestíhá dobíjet. Další alternativou pro šluslou zpátečku je i samoodvzdušňovák od oventropu, ale od toho jednoznačně zrazuje jeho přemrštěná cena. Chce to utěsnit přepady a pokud i pak se bude systém zavzdušňovat je jeho pořízení nutné zvážit.
Obvody se budou ovládat zevnitř manuálně, opět pro ušetření nákladů. Velmi informativní je i teploměr, kluci tady zmiňovali ten z počítaču, jak má okolo 3 čidel a je celkem přesnej. Výměnník s chladící kapalinou je užitečný pro jízdy delší 20km a značně šetří baterku a tím i snižuje spotřebu, ale opět se s jeho použitím náklady rapidně zvyšují. To je asi tak všechno co můžu tuktomu tématu říct. Kdyby někdo měl zájem o koupi a montáž, abych s tim pohnul a vyrobil a ozkoušel to, určitě se mi ozvěte. Nebo bych byl ochoten vyrobit a namontovat výměnnou za RO.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Odpovědi: 0
Registrován: 12 pro 2006, 13:33

Příspěvek od mm »

Podle me se motor zvlaste diesel na kratsi trasy hodne nici... v tvym pripade bych doporucoval webasto (nezavisle topeni) rano zapnes a voda je na pracovni teplote. A nezbytne je take vyhrivani nadrze..... zalezi jaky auto na to chces provozovat... ja bych osobne na kratsi trasy do auta olej nelil zvlast v zime... v lete bych to este pochopil. Opravdu by me zajimal tvuj financni rozpocet... kolik opravdu usetris... Na jake auto to chces provozovat doporucoval bych mb nebo jake koliv auto s radovym cerpadlem.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

ohřev vysokotlakýho potrubí je mrhání energií. Při ohřátým motoru už jsou střiky samy o sobě dost horký a průtok v nich natolik malej, že se olej od nich v klidu ohřeje (nevim na kolik, ale schválně si někdy změřim teplotu vstřiku, typoval bych okolo 80°C) A při studenym motoru jsou ztráty vedením v kovu tak velký, že ti stejně všechno teplo uteče do studený hlavy apod...Muj názor.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Přesně tak, po pár zápalech je jehla a a vnitřek vstřiku tak ohřátý že je úplně nesmyslný něco předehřívat a rozprašování je správné.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Bydliště: Plzeň a okolí

ohřev vstřiků

Příspěvek od wiguf »

na krátký trasy to neni ideální, ale když někdo jezdí pravidelně každej den 30km do práce a 30km z práce + ještě nějaký víkendovky, tak se ty kilometry nastřádaj. A když člověk jezdí denodenně, tak se to podle mého nezanese, horší by to bylo najet 20km a pak nechat stát tejden a tak. MB by byl nejideálnější, ale i tam bych ohřev doporučoval, ptz cena motorových náhradních dílů bude astronomická.

Ohřev vstřiků je důležitej hlavně pro start. Ztráty toho tepla se nebojim, jen to tak 2 minuty bude trvat než se prohřejou, pár témat zpět kluci právě psali že na vysokotllakym potrubí maj okolo 50 stupňů Celsia, což je málo, po dlouhý jízdě by se měly zahřát, pokud tamtudy neproudí vzduch.

zrovna silver to tam psal:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=60
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

MB má předehřev už z výroby, pro vylepšení se dá dát akorát odvzdušňovák a uzavřít zpátečku. Cena dílů nijak zvlášť nevybočuje z normálu.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“