Stránka 1 z 2
Po prvním nalití oleje s naftou (45 ku 55) netáhne auto :-(
Napsal: 28 lis 2007, 10:36
od kubicek106
Ahoj, včera jsem nalil poprvé namíchanou směs do mého Golfa IV 1,9 TDI (r.v.2000) a po cca 60km mi to přestalo táhnout, olej byl 100%čistý! mám jednonádržový bez žádných úprav. Jen jsem to nalil do nádrže a vyrazil. Kde vidíte problém? Nemůže to být nižší zápalnou teplotou oproti naftě? Prosím poradtě. Děkuji za všechny rady. Kubas
začínat na zimu?
Napsal: 28 lis 2007, 11:22
od Ludra
no nevím, ale není asi nejšťastnější zvykat takhle drsně auto na zimu na skoro 1:1. To bych riskl možná na podzim s 30% oleje a 70% nafty, tak do konce září...
Možná to pěkně zhoustlo a zanesls filtr, každopádně být tebou, vozím sebou 1 filtr palivák navíc, ale výměna je otrava...
Napsal: 28 lis 2007, 13:00
od kubicek106
Nebalo mi to, a šel jsem oproject auto. Po zahřátí na 90 jsem skusil turbo už to zase letí jako raketa
Ale prohlídl jsem vzduchofí filt a je dost špinavý. Příští týden bude výměna
Beru v potaz a půjdu na poměr 35-65

Re: Po prvním nalití oleje s naftou (45 ku 55) netáhne auto
Napsal: 28 lis 2007, 18:27
od brutar68
kubicek106 píše:Ahoj, včera jsem nalil poprvé namíchanou směs do mého Golfa IV 1,9 TDI (r.v.2000) a po cca 60km mi to přestalo táhnout, olej byl 100%čistý! mám jednonádržový bez žádných úprav. Jen jsem to nalil do nádrže a vyrazil. Kde vidíte problém? Nemůže to být nižší zápalnou teplotou oproti naftě? Prosím poradtě. Děkuji za všechny rady. Kubas
To bude určitě v tom, že nemáš ohřev paliva. Ve studeným oleji se usazují takový krupičky sádla, který ucpávají filtr. Zkus dát před palivový filtr malý průhledný fitřík, co se prodává za 50Kč do sekaček atd. a uvidíš. Uřčitě ale doporučuju výměník na ohrěv paliva.
PS. Mě když se ucpal palivový filtr, tak sem ho na dojetí vypojil a od té doby jezdím bez filtru

(hodnota mé fiesty 1.6 je 3kč/kg) ale nevím co máš za auto jestli si to můžeš dovolit, je to trochu prasečina.

Napsal: 28 lis 2007, 19:21
od bobyd
to brutar68 dej tam jenom takovejten plastovej s mrizkou uvnitr a budes mit jistotu ze se ti tam nedostane spina.
Napsal: 28 lis 2007, 23:06
od kubicek106
Už se pracuje na nějakém výměníku, chtěl bych elektrika a voda. Ať to hned nazačátku začne topit.
Dnes to bylo dobré, možná se mi to jen včera zdálo

, byl jsem po koncertu atd

Napsal: 29 lis 2007, 09:27
od dvorky1
taky si myslím, že to je jen tím, že tam nemáš ohřev paliva. Pokud přecházíš na olej tak se doporučuje dát novej palivovej filltr a pak ten výměník podle množství oleje v naftě. Měl jsem nedávno prasklou hlavu na Fordu a jak se to zavzdušňovalo a přestalo to topit, tak mi to i přestalo jet pač v týhle zimě ten olej přes palivovej filtr neprojde a to ani když mám šluslou zpátečku a průtok je co nejmenší. Jinak na poměru mísení je závislý i to jak ti to bude startovat na tu směs v zimě pokud nebudeš dávat druhou nádrž.
Napsal: 29 lis 2007, 11:03
od kubicek106
tím že se to zavzdušnovalo, ti praskal hlava?????????
Co že???
Nebo jsem to naštěstí jen blbě pochopil?
Napsal: 29 lis 2007, 11:11
od Pavel
Ne. Vysvětlil bych si to asi takhle: prasklá hlava=zavzdušnění chladícího okruhu=žádný předehřev oleje=tuhý olej=není palivo
Napsal: 29 lis 2007, 16:52
od brutar68
Tak dnes po ujetí 40km s dvounádržovou 1.8. motor přestal táhnout, až chcapl úplně. Přepnul jsem na 5 vteřin na naftu a zase vše OK. Zřejmě se ve vyhřívaným filtru nestačily rozpustit usazeniny(sádlo) a na chvilku se to ucpalo (filtr je nový).
Toť moje dnešní zkušenost. Předehřev a dvě nádrže jsou na zimu asi nutnost.
Napsal: 29 lis 2007, 19:05
od truck
Sleduji to samé. Olej ve filtrech přes noc dost stuhne a protože se nemá jak dostatečně prohřát dojde k snížené průchodnosti a ztrátě výkonu vozidla. Chce to určitě vyhřívaný filtr. Druhá věc na jaký olej kdo jezdí čistý olej = žádný problém, čištěný olej = může být problém.
Napsal: 29 lis 2007, 22:08
od mynames
no tak musim rict muj eskort sezvejka olej i kdyz to uz moc olej nepripomina ale je pravda ze rano kdyz to nadlabnu tak to ma tendenci chcipat ale prede si ja osobne davam litr benzinu na 10l oleje jinak by to asi nepremavalo jinak mam za sebou za posledni 3 dny 560km a musim rict fordik na dalnici lita jak za mlada 140-150 nalozeno porad hradec- praha a jel jako vino konecne se trosku provetral a dneska cestou z liberce svina se mi nevim jak otevrel ventil na naftu kde uz zadna nebyla v nadrzi v orig nadrzi taky olej uz skoro nebyl a jen tak jsem konstatoval pritelkyni ze jsem se asi zmylil a ze doslo palivo tak mazu k benzince k makru (4km po dalnici a z5) a zjistim kdyz natahuju palivo ze ta svine je otevrena anasla vzduch ja myslel ze me picne to by clovek neveril jak se dokaze nasrat v tu chvili po tom co absolvoval v te zime...
Napsal: 30 lis 2007, 09:39
od dvorky1
jojo s tou prasklou hlavou je to jak to bylo vysvětleno v příspěvku níže. Pokud praskne hlava - může to být z více příčin, tak se vodní okruh zavzdušní pač ten tlak z válce se tlačí do vody a tím pádem přestane voda cirkulovat v celém okruhu a přestane to předehřívat palivo a je vymalováno.
Napsal: 30 lis 2007, 09:43
od dvorky1
jinak s tím seklým ventilem na naftu se mi to taky už přihodilo a při šluslý zpátečce bez odvzdušňovacího ventilu bylo něco tam zase dostat palivo. Sekl se mi ventil z LPG, který byl určen přímo pro uzavírání plynu. Je na stejném principu jen je tam malá nádobka kde bívá plynový filtr - ten jsem tam nedával. Pochopil bych pokud bch ho používal na uzavírání oleje, že se zalepí a někdy zůstane viset ale od nafty jsem to nečekal. Každopádně jsem ho vyměnil za ventil na uzavírání benzínu ( v LPG přestavbě ) ten zatím šlape jak pro použití na naftu tak pro olej
Napsal: 08 úno 2008, 21:54
od smej0191
aky pomer by ste doporucili olej nafta na neupravene SDI pri 10-15stupnoch a 20 a viac dalo by sa to niako odhadnut