Stránka 1 z 2

ALH proti AGR

Napsal: 03 pro 2007, 13:41
od vydra
Ahoj
chtěl bych se zeptat jaké jsou rozdíly mezi motory ALH / AGR.
Jestli se do VW Bora montovaly oba typy, nebo pouze ALH
Děkuji

Napsal: 03 pro 2007, 16:09
od Marek77
Konstrukce motoru je prakticky shodná - ALH má jiné písty, údajně bitelnější.
Podstatný rozdíl je v plnění - ALH má podtlakem řízené velké turbo s variabilní geometrií lopatek statorového kola.

Napsal: 03 pro 2007, 18:27
od jaykay
jj

Napsal: 03 pro 2007, 19:58
od vydra
:wink: děkuji, a když si vybírám vůz tak jak poznám jakým motorem je vybaven. jen podle turba?? nebo má i jiné uspořádání motorového prostoru

Napsal: 03 pro 2007, 20:07
od maros261177
vydra píše::wink: děkuji, a když si vybírám vůz tak jak poznám jakým motorem je vybaven. jen podle turba?? nebo má i jiné uspořádání motorového prostoru
Nie zvrchu nieje rozdiel

Napsal: 03 pro 2007, 20:27
od Marek77
Přibližné měřítko je model. Ale ten je u každého vozu jiný. Například Octavia I měla motory ALH od modelu 2001, ale Ibiza třeba už od modelu 2000, Golf IV už od modelu 1998. Takže to Ti moc nepomůže.

Hledej přímo kód na motoru nebo aspoň na víku rozvodů (i když ten se dá vyměnit).

Napsal: 03 pro 2007, 20:28
od jaykay
vydra píše::wink: děkuji, a když si vybírám vůz tak jak poznám jakým motorem je vybaven. jen podle turba?? nebo má i jiné uspořádání motorového prostoru
je to v technicaku

Napsal: 03 pro 2007, 20:33
od Marek77
Podle pohledu do motorového prostoru to jde poznat jedině podle ventilu N75 omezení plnicího tlaku turba. Motory ALH mají na pohled stejný ventil jako je na ovládání EGR a v praxi to znamená, že na stěně sedí dva na pohled identické ventily vedle sebe. Motor AGR má v drtivé většině případů turbo s obtokem, tedy ovládané vlastním přetlakem, a tudíž jiný ventil N75. Není to takový panďulák na výšku, ale obdélníková krabička. Takže vedle panďuláka na ovládání EGR je obdélníková krabička, do níž jdou tři hadičky a konektor.

Ale jinak je motorový prostor skutečně na pohled stejný, jak už tu bylo psáno.

Napsal: 03 pro 2007, 20:38
od vydra
Marek77 píše:Přibližné měřítko je model. Ale ten je u každého vozu jiný. Například Octavia I měla motory ALH od modelu 2001, ale Ibiza třeba už od modelu 2000, Golf IV už od modelu 1998. Takže to Ti moc nepomůže.

Hledej přímo kód na motoru nebo aspoň na víku rozvodů (i když ten se dá vyměnit).
Takže ve voze VW Bora "99" se již zhřejmě nachází motor ALH

Napsal: 03 pro 2007, 20:40
od Marek77
U modelu Bora mám psáno, že se oba typy motorů vyráběly souběžně.


Vycházej z údaje v TP a možná Ti trochu pomůže ten ventil N75.

Napsal: 03 pro 2007, 21:22
od go.vojta
no v golfu se dělal až od 2000.. od 98 byl jen AGR. a písty má podle mě stejný.. bude mít asi i větší katalyzátor jako 81.. jinak akorát to jiné turbo a s tím související součásti..

Napsal: 03 pro 2007, 22:40
od Tomas.cz
No nevím kamarád má Golfa IV rok výroby 99 a má ALH.

Napsal: 03 pro 2007, 23:37
od Huml
přesně tak, ALH v G4 od 98, to že se dělali současně s AGR až do roku 2000 nebo i dál, je proto, že modely s motory AGR se prodávaly v zemích s ne tak přísnými emisními limity a ETKA to nerozlišuje, že např. nešly už v Evropě koupit, třeba v např. v Čině jo.

Napsal: 04 pro 2007, 09:46
od Marek77
Huml píše:přesně tak, ALH v G4 od 98, to že se dělali současně s AGR až do roku 2000 nebo i dál, je proto, že modely s motory AGR se prodávaly v zemích s ne tak přísnými emisními limity a ETKA to nerozlišuje, že např. nešly už v Evropě koupit, třeba v např. v Čině jo.
Golf se prodává i v Číně??? Já myslel, že tam znají jen bicykly :-D.

Napsal: 04 pro 2007, 13:21
od maros261177
Tomas.cz píše:No nevím kamarád má Golfa IV rok výroby 99 a má ALH.
Kamos ma GIV 98 a tiez ALH...