Stránka 1 z 1

Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Napsal: 08 pro 2007, 10:34
od caraxx
Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr

Napsal: 08 pro 2007, 11:37
od Fantik
Jestli ti to žhaví tak dlouho tak máš buď odpojené nebo vadné čidlo na teplotu chladící kapaliny.
Ta velká pojistka tušim že 50A je v pořádku?

Napsal: 08 pro 2007, 13:21
od Slavkov
Fantik píše:Jestli ti to žhaví tak dlouho tak máš buď odpojené nebo vadné čidlo na teplotu chladící kapaliny.
Ta velká pojistka tušim že 50A je v pořádku?
... to, že mu to dlouho žhaví není příčina toho, že to nejde nastartovat :) ... naopak, když si myslím, že to málo žhaví, tak zkusím čidlo ECT vypojit a žhaví jako při -40C, Jinak pojistku má OK, jinak by mu to venku na jednotlivých fajfkách nežhavilo :)

... ty přepadové hadičky mohly způsobovat zavzdušňování - padání nafty, když se teď po výměně podíváš na tu průhlednou hadičku k čerpadlu, je plná nafty nebo jsou tam bubliny? Pokud je nafta OK, tak zkus vypojit to čidlo teploty ECT, ať to žhaví na maximum - co nejdéle a zkus nastartovat, pokud to bude OK, tak viz. níže...

Co jsi tam dal za žhaviče?... tipuji Bosch (LOL), pak zkus zvednout dobu žhavení VAG-em viz.: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=18166

Napsal: 08 pro 2007, 13:43
od Fantik
Já netvrdil že to dlouhé žhavení je příčina toho že to nestartuje jen že za normálních okolností to tak neni.
Jj, omluva nějak jsem přehlídnul že to zkoušel na jednotlivých zástrčkách. :roll: Takže ta pojistka musí být OK

Re: Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Napsal: 08 pro 2007, 15:11
od alino2
caraxx píše:Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Skús vybrať všetky žhaviče, pripojiť a skontrolovať či budú žhaviť. Mal som jeden prípad, keď boli vadné kontakty relé i keď vyzerali super - bolo potrebné preklepnúť tie kontaktné plošky. Ak je to chyba relé žhaviče ak budú zapojené všetky a vonku tak nenažhavia.

Re: Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Napsal: 08 pro 2007, 18:27
od Slavkov
alino2 píše:
caraxx píše:Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Skús vybrať všetky žhaviče, pripojiť a skontrolovať či budú žhaviť. Mal som jeden prípad, keď boli vadné kontakty relé i keď vyzerali super - bolo potrebné preklepnúť tie kontaktné plošky. Ak je to chyba relé žhaviče ak budú zapojené všetky a vonku tak nenažhavia.
... ale on píše: "...bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách", to znamená, že relé spíná (a i silová pojistka je dobrá) a opravdu jsem nezažil, že by relé sepnulo 16A pro jednu a mělo problém sepnout 4x16A, zažil jsem pouze, že dávalo pár mA (přechoďák).. pro voltmetr to stačilo a silově bohužel... osobně to měřím pod zátěží tří žhavičů (jednotlivé žhaviče otestoval) - vypojím poslední fajfku a do ní píchnu voltmetr :)

Napsal: 08 pro 2007, 21:44
od oktáf
v těhle teplotách kolem 0 musí TDI chytit i bez žhavení, dává to naftu?

Dobrá zpráva

Napsal: 08 pro 2007, 22:01
od caraxx
Děkuji všem za odpovědi a nápady. Zřejmně došlo k tomu, že prasklá hadička od přepadu způsobila to, že v čerpadlu nebyla nafta a čerpadlo si ho samo znovu nenatáhlo. Vše jsem vyřešil tím, že jsem natáhl naftu do čerpadla pusou přes hadičku, kterou jsem připojil na kovovou trubučku, která vede ke střikům. Samozřejmně jsem přitom musel startovat. Pořád to ještě hůř žhavý, ale to může mít na storisti, to že jsem část nových svíček vymněnil za staré.Děkuji a přeji pěkný den

Napsal: 08 pro 2007, 22:26
od Slavkov
... kdyby ty problémy se žhavením pokračovaly, tak inspirace a odkazů tu máš dost :)
... také by mohl být hnutý předvstřik, zkus ve VAG-u udělat TDI-graf...

Re: Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Napsal: 09 pro 2007, 09:14
od alino2
Slavkov píše:
alino2 píše:
caraxx píše:Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Skús vybrať všetky žhaviče, pripojiť a skontrolovať či budú žhaviť. Mal som jeden prípad, keď boli vadné kontakty relé i keď vyzerali super - bolo potrebné preklepnúť tie kontaktné plošky. Ak je to chyba relé žhaviče ak budú zapojené všetky a vonku tak nenažhavia.
... ale on píše: "...bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách", to znamená, že relé spíná (a i silová pojistka je dobrá) a opravdu jsem nezažil, že by relé sepnulo 16A pro jednu a mělo problém sepnout 4x16A, zažil jsem pouze, že dávalo pár mA (přechoďák).. pro voltmetr to stačilo a silově bohužel... osobně to měřím pod zátěží tří žhavičů (jednotlivé žhaviče otestoval) - vypojím poslední fajfku a do ní píchnu voltmetr :)
Ospravedlňujem sa, ale on tam písal, že po žhavení sú sviečky studené. To ma zmýlilo.