Stránka 1 z 4

Audi C3 2,5 TDI-zvýšení výkonu?

Napsal: 10 pro 2007, 20:42
od RichardK
Zdar lidi,
dá se nějak zvednout výkon(serie 90kW 265Nm) u Audi 100 C3 2,5TDI z roku1990.
Jedná se o první seriově vyráběné elektronicky řízené TDI.
Nemá to váhu,kat,EGR a podobné blbosti :D .
Ale také to nejde napíchnout,jde to jen vyblikat.
Vím že to je dědeček,ale koupil jsem to za pár korun a mám to jen
pro radost-chci zkusit co si mohu k 2,5R5 dovolit.
Zvažuji možnost zahodit ŘJ a jít cestou mTDI?
Dík za podněty!

Richard K.

Napsal: 10 pro 2007, 21:15
od Andre
Ty jsi koupil tu A8?
Tady se ty R5 nějak rozmnožujou, taky jsem si minulý týden něco pořídil, nějaký nápady jsou, ale nejdřív musím dát do cajku důležitější věci a pak se vrhnu na motor.
Docela se bojím o písty...

Napsal: 10 pro 2007, 21:19
od Andre
Jo, jinak jestli chceš jít opravdu do extrémů, tak mechanika není podle mě nejlepší volba.

Napsal: 10 pro 2007, 21:57
od lt.kubosh
Andre, ty myslis, ze 2,5 R5 TDI ma stejnej matros na pistech jako 1Z?

Napsal: 10 pro 2007, 22:08
od RichardK
Nešli by tam písty z R5 tuarega?
Jen kde je vzít :?

Napsal: 10 pro 2007, 22:23
od Andre
Pokud vím, tak ty starší motory jako AAT tady nikdo pořádně netrápil, takže budu muset zjistit sám, jak ty písty na tom jsou :)

Tuareg nevím, ale určitě by stačili třeba z T4 150HP, ty vydržej moc.

Tak trochu jsem už zkoušel umístit turbo a podle mě bude nejjednodušší použít svody právě z T4 150HP (výfuk i sání), s tím, že se sání bude muset trochu poladit.

Napsal: 10 pro 2007, 22:41
od RichardK
Já mám ještě starší motor, a to 1T.
Takže to bude ještě asi horší i když spousta lidí mi tvrdí že po
mech.stránce jsou všichny stejný(1T,AAT,AEL atd.) :?

A tu V8 jsem nekoupil, protože mám takový pocit že tam zůstal origo.
benzínový diferák? Takž to bude asi v meziápravě pěkný souboj?
A taky to byla papírově jen předohrab což dnes už začíná být na STK trošku
problém.Všichni se hrozně bojej.

Koupil jsem doutníka.

Richard K.

Napsal: 10 pro 2007, 23:14
od Andre
Takže etka říká, že 1T, AAT (do roku 1994) a AEL (do výr čísla 21403) mají shodné písty. Docela mě zaráží proč to u těch AAT a AEL měnili?
V T4 jsou písty pod úplně jiným označením.

Napsal: 11 pro 2007, 21:20
od RichardK
Někde tady na fóru jsem čet,že taky u těchto motorů jsou problémy se spodkama hlavních lágrů na klice? Je to problém u všech typů nebo jen u staších (1T,AAT)?
Nevíš jaké trysky má naturálně motor 1T.
Jak se dá zblbnout tato primitivní ŘJ aby dávala víc nafty a aby nepadala do nouzáku při použití jiného turba, když to nejde čipnout?

Richard K.

Napsal: 11 pro 2007, 21:30
od Tomas.cz
Myslím že s těma lágrama je problém jelikož VW je nechal tak jak jsou z benzínový R5ky.

Napsal: 11 pro 2007, 21:59
od Andre
Trysky 1T nevim, ale AAT má stejný jako 1,9 90HP.

S těma lágrama jsem to neslyšel, ale docela mě zarazilo, že 1,9 má na 5x uloženou vačku a tohle jen 4x.

Sežen ECU z T4 150HP a Reesha udělá přechodku i chip.

Napsal: 11 pro 2007, 22:19
od RichardK
To ANDRE:

Jseš si jistej že to půjde?

Já mám jiné řízení než AAT tzn. ohne kat,váha,egr,staré čerpadlo.

A nemá to diagnostiku?

Na kolik příjde ŘJ T4 111kW a dá se vůbec sehnat?

Představu o výkonu mám cca.180-200.Při hmotnosti cca.1300kg by to

mohlo docela pěkně upalovat.

Nešlo by to přeci jen z mechanikou,nějak nemám rád dráty.

Richard K.

Napsal: 11 pro 2007, 22:32
od Andre
To prober s ním, ale v katu, EGR ani váze není pro něj problém.

Mechaniku klidně uděláme, ale pro extrémní aplikace to není vhodné, protože na tom neodladíš dokonale průběh forování, díky tomu je ten motor zbytečně tepelně namáhanej a dochází ke zbytečným problémům. To samý turbo, ve vysokých otáčkách je potřeba sundávat tlak, a to taky mechanicky dost dobře nejde. Ale na těch 180HP by to mohlo být ještě OK.

Napsal: 14 pro 2007, 08:47
od tom300
Mám s R5 tdi(ael) celkem dost zkušeností,měl jsem celkem 3kousky a najel s nimi přes 600tis km a musím říct,skvělej motor,tichej krásně vyváženej....
V jedné jsem kdysy davno měl i power-box asi 160ps,hulilo to jako kráva,ale taky dost dobře jelo a písty vydržely.Jen jak už jsem tu psal,sypalo se to na klice a trhaly se nekonečně řemenice.
Možná bych doporučil při každých rozvodech shodit vanu a zkontrolovat lagry a hlavně vyměnit šrouby...

Takže hodně ůspěchu se zvyšováním výkonu... ;)

Napsal: 14 pro 2007, 10:59
od tomáš karbus
právě kvůli tomu spodku se toho já osobně dost bojim, jinak si nemyslim, že by písty neměli vydržet, s tou vačkou myslim, že by byl problém jen pokud by se potkal, jinak je silnější takže by držet měla, já ted o tom též zjištuju co se dá dokonce mam kvuli tomu lehlej motor právě kvůli řemenici (jen tak abych veděl), chci s tim něco dělat až na jaře ted jen sbíram informace, já to chci na normální ježdění takže to asi budu dělat spíš v mechanice, ale pokud chce někdo vejš jak těch 200 ps tak bych též doporučil spíš eletriku, ani bych moc nevyděl problém s tim čerpadlem to by asi ještě vyladit šlo, ale ta regulace turba by byla dost složitá