přemostění chladiče

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

přemostění chladiče

Příspěvek od wiguf »

Zkoušel ste někdo přemostit chladič? Aby se auto fofrem ohřálo. Myslim si že to bude fungovat, akorát to chce hlídat teplotu, člověk by si tim ušetřil zdlouhavý ohřívání výměnníků, který samy ještě tak chladí celej motor a brání dosažení provozní teploty.

Klidně bych to dokázal sehnat, tak kdybyste to někdo chtěl tak by to vyšlo asi na 1200,- při zachování průtoku. A nebo míň když by se tam daly trochu menší ventily. Záleží taky navnitřnim průměru trubek chladící soustavy, tuto je zhruba pro 36mm, takže pokud má někdo 3 litrovýho džípa tak to bude asi dražší. Jinak sem koukal i na elektronický provedení, ale to by byla pálka asi za 5000 - 6000 tisíc

(hm)
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

no nevím o tohle se přeci stará termostat ne??Otevře se a voda proudí do chladiče až tehdy když je motor ohřátej. Pokud má napojenej výměník na okruh topení tak ten se ohříva hned stejně s motorem
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

termostat

Příspěvek od wiguf »

fakt? o tom sem ještě neslyšel, já myslel že čerpadýlko jede konstantné přes všechny okruhy. Jestli tomu tak je tak se du zahrabat, a tam je to taky řízený nějakym ventilem??
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

no jestli myslíš tím čerpadýlkem vodní pumpu tak ta běží pořád. Termostat je vraženej na vstupu do chladiče a je v něm jen malinká dírka pro potřeby odvzdušnění. V tom termostatu je bimetalová mašinka, která když se ohřeje tak se otevře a tím uvolní průtok vody do chladiče a jak se zase schladí tak se zavře a nebo jen přivře a tím zmenší půtok přes chaldič a tím pádem se automaticky reguluje teplota podle toho jak je termostat od výroby nastavenej. Jo je to holt mašinka (rofl)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:04, celkem upraveno 1 x.
Pedros75
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 09 lis 2007, 14:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pedros75 »

Pokusem jednoduše zjistíš že topení už topí ale chladič je ledový - tzn jede malý okruh. V létě se samozřejmě postupně otevře komplet díra do chladiče ale teď v zimě to přivírá fakt dost.
Ford Escort 1.8D + zatím bezproblémový Lucas (momentálně ve fázi příprav na dvounádržový systém)
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

to wiguf: nic ve zlým ale už jsi viděl auto který by mělo jen jeden okruh chlazení?
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

Ach jo já jen čekal kdo to tomu člověku vysvětlí. Ještě teď skáču na židli když to čtu ( přemostění chladiče ) to by se soudruzi v NDR divili, nebo divily či snad dyvyli ? (LOL)
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

chladič

Příspěvek od wiguf »

dobře dobře nevěděl sem to, já dělam do motorek(a tam sem dva okruhy ještě opravdu nikdy neviděl) a v autě si v podstatě jenom vozim zadek.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
ajk
Přispěvovatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23 led 2006, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: brno

Re: chladič

Příspěvek od ajk »

wiguf píše:dobře dobře nevěděl sem to, já dělam do motorek(a tam sem dva okruhy ještě opravdu nikdy neviděl) a v autě si v podstatě jenom vozim zadek.
no nic proti tobě ale v motorkách jsou taky termostaty......
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

no myslím, že každej umí něco ne?? :-)) někdo rozumí vdolkám a někdo zase holkám a tak by to mělo být :)) (LOL) celej život se člověk učí (crazy)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

termostaty

Příspěvek od wiguf »

termostaty samozřejmě, ale žádnej bimetalovej ventil... možná proto že prostě v zimě se na motorkách moc nejezdí : )
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

jéé ale ten bimetalovej ventil je součást toho termostatu (wallbash) Bimetal je kov, kterej se vlivem teploty razantně roztahuje, nebo smršťuje a tím pádem dochází k otevírání ventilu a nebo zavírání :-)) je potřeba celoročně. Když ho v autě nemáš tak to auto netopí, pač je stálej průtok přes chladič a motor se nedokáže ohřát na potřebnou teplotu a pokud ho máš zaseklej, tak auto zase uvaříš, protože se nemůže kapalina ochlazovat přes chladič :-) Na motorkách by mělo být to samý pokud je to tam tak udělaný ( do toho já nedělám, tak nevím ) já mám Jawu 250 tku a tam je to jak u Tráboše :-) pěkně vzduchem (rofl)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

ne že bych se orientoval v novejch vysavačích, ale vodníci co mi prošli pod rukama buď žádnej termostat neměli anebo akorát reguloval ventilátor. Možná že to ty dražší mašiny maj, ale to už je (offtopic)
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

wiguf píše:ne že bych se orientoval v novejch vysavačích, ale vodníci co mi prošli pod rukama buď žádnej termostat neměli anebo akorát reguloval ventilátor. Možná že to ty dražší mašiny maj, ale to už je (offtopic)
ja nic proti ale nevidel jsem jedinyho vodnika bez termostatu aprilie RS cagiva mito gilera at uz mx ci rx honda NSR CBR kawasaki ninja vsichni termostat meli tak si rikam ze ani na ty motorky moc nekoukas :-)
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“