Stránka 1 z 2

Předvstřik u AFN nelze nastavit.. Prosím o radu.

Napsal: 20 pro 2007, 12:22
od Kába
Včera jsem na VAGu zjistil, že předvstřik je nízko, úplně dole na grafu, sotva se tam průsečík občas objevoval, tak jsem povolil čerpadlo (A4 1.9 tdi 81kw AFN 200 000km) a chtěl to nastavit. Při ohřátém motoru mi to psalo dole pod grafem, že teplota motoru příliš nízka, a nebo předstih je příliš vysoký. Když jsem to chtěl nastavit za běhu, tak žlutá tam byla jen jedna, a to svislá přímka, a vedla až někam nahoru bez konce, a nebo byla tak nízká že nebyla vidět. když jsem dal graf u stojícího motoru, tak se mi ukázal průsečík sice v toleranci, ale u té spodní přímky. Ráno to nastartovalo s pocukáním jako jeden píst za druhým. A vstřiky jsem vyndal a nechal změřit a jsou a byly absolutně v pořádku. Díky všem za rady.

Napsal: 20 pro 2007, 18:49
od automotorsport
No problem je pravdepodobne v tom ze se nenataci čerpadlo ale jenom remenice povolis 3 srouby na remenici pootocis dotahnes a v TDi grafu skontrolujes s toho co pises chapu ze pohybujes s cerpadlem a ne s remenici.

Napsal: 20 pro 2007, 19:25
od Huml
u AFN se hýbe čerpadlem, to ti to takhle blbne, když pohybuješ tím čerpadlem a koukáš přitom na VAG? moc tomu nerozumím, jinak už jsem tu psal i postup jak se to dá seřídit bez TDI grafu, někdo totiž psal, že měl předvstřik moc vysoko, a když ho dal podle toho grafu, tak ten předvstřik byl moc malej, asi nějaká komunikační chyba???..každopádně to jde i bez něho jak jsem psal

Napsal: 20 pro 2007, 21:11
od flanel
Huml: kde si prosím psal, jak se to seřizuje bez VAGíny? je to moje poslední šance. jinak měním čerpadlo. na volnoběh vše ok, cca od 23OO ot /min velké cukání jako by přestalo dávat naftu. turbo tlačí, váha ok.

klika

Napsal: 20 pro 2007, 21:27
od lech
a co klínek na klice

Napsal: 20 pro 2007, 21:50
od Kornout
Já měl podobný problém u AHU, taky jsem to zaboha nemohl nastavit, nepravidelný chod a hulilo to, vůbec mi to nechtělo ukazovat na TDI grafu dobu vstřiku.
Když jsem hýbal čerpadlem, zjistil jsem, že ten motor běží pravidelnějc, když je čerpadlo uplně u bloku, TDOI graf pořád nic, psal počátek pozdě, což bylo přesně obráceně, než mi připadalo podle chodu motoru vs. polohy čerpadla. Podotýkám, že řemenice na klice nekmitá běží krásně, klínek bude na 100% OK.
Nakonec jsem posunul čerpadlo o zub a dal ho co nejdál od bloku a ejhle, motor běží jak hodiny a TDI graf už krásně ukazuje, pravda, chtělo by to ještě kousek od bloku, ale čerpadlem už nejde hnout. Auto poté jezdilo cca 5000km bez jakéhokoli problému. Potom jsem ho odstavil a motor bude na jaře znovu jezdit v jiné káře.

Napsal: 20 pro 2007, 21:50
od pafka
to spíš bude přidřený přesuvník předvstřiku v čerpadle

Napsal: 20 pro 2007, 22:03
od Huml
nepsal jsem bez VAGa, ale bez TDIgrafu, jinak je to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19598

Napsal: 21 pro 2007, 10:00
od Kába
Ano, přesně tak, blbne to když mam povolené čerpadlo a při nastartovaném motoru se s ním snažim natočit přesně na průsečík, ale nikdy ho nevidim. Když ho tlačím tušim do prava,jakoby dolu, tak ta přímka se tam objeví, ale jen ta co vede svisle od spoda nahoru, a přelítne to úplně někam do astronomickýchj hodnot, když uberu, tak zas upadne někam dolu, ale chdyž vypnu motor, dám Zákl. nastavení start tdigraph tak se to zobrazí jako průsečík dvou přímek. Děkuji všem za pomoc, jdu zkusit návod bez tdi grafu mistra Humla. A jinak, oproti původnímu nastavení které jsem tam měl, se mi zdá že motor teď jde měkčeji než před tím, na volnoběch je kultivovanější, ale studené starty jsou špatné a teplé taky nebyly na škytnutí, a a přesto že se mi zdá že je kultivivanější, míň jede, když jsem včeratřeba na trojku dal pedál na zem, tak to bylo jako když mam místo 81kW nějakých 55kw (odhad :-) ) Takže si myslím, že to palivo tam vstříkne až po horní uvrati pístů, když už klesají.. Jestli je má teorie správná.

Napsal: 21 pro 2007, 12:26
od Kába
Tak chlapi, vyřešeno. Nějakej doveda, kterej dělal rozvody dal čerpadlo o zub mimo. Povolil jsem řemen, pootočil řemenicí o zub proti směru hodinových ručiček, dal jsem kamál 4 a zkoušel hodnotu ve čtvrtém okně co nejvíc snižévat, když jsem se dostal tim pootočením o zub z 80% na 50%, zkusil jsem TDIGraf a najednou se tam průsečíky zobrazovaly, tak jsem to jen došteloval a je klid. Jen jsem koukal že je řemenice na vačce trochu šmajdavá, asi se o ni opřelo něco, když to bylo trochu bourané, tak ji radši vyměnim, slyšel jsem že může mít vliv na vibrace auta, ale hlavně zmenšuje životnost rozvodáku..

Napsal: 28 bře 2013, 16:16
od Raullet
passat, motor AFN, mám předvstřik vysoko nad zelenou čarou, okolo 140, průsečík vůbec není vidět, auto však startuje dobře, ale má takový tvrdý zvuk, potřeboval bych to poladit, dá se nějak sundat ten kryt rozvodového řemene bez demontáže předku auta ??

Napsal: 29 bře 2013, 11:06
od Raullet
ještě mám jeden poznatek, ve VAGu v základním nastavení, skupina 1 a 2 nejsou žádné hodnoty, je to normální ?? V chybových kodech nalezeno 00550- regulace počátku vstřiku, 17-10 regulační diference - sporadicky

Napsal: 29 bře 2013, 11:08
od UchoTD
daj si rozvod na značky,aby si to tiež nemal o zub

Napsal: 29 bře 2013, 12:31
od Marek77
Pokud máš rozvody na čerpadle o zub dopředu, bude to mít zvuk jako traktor a může to hlásit chybu v regulaci předvstřiku. On totiž není kam regulovat, když je totálně mimo mísu. Srovnat rozvody a pak doladit VAGem.

Napsal: 29 bře 2013, 13:44
od Raullet
v dílně mi řekli, že to o jeden zub na čerpadle opravdu museli posunout, protože to nechtělo startovat, může taková situace nastat ?? Nebo se mám poohlédnout po jiné dílně ?