Stránka 1 z 2
ASR-rozdíl pneumatik
Napsal: 21 pro 2007, 16:43
od 1pavel
Nevíte nebude mě zlobit asr když dám na předek 205 55 16 a na zadek 215 55 16 rozdíl obvodu 35mm 1.17%
Napsal: 21 pro 2007, 18:40
od Jindra
to máš 4 kolku?
Napsal: 21 pro 2007, 19:50
od 1pavel
Ne předek ale někde jsem čet že když je v autě asr tak musí bejt na celím autě stejný pneu kuly otáčkám kol "aby si auto nemyslelo že mu jedny kola prokluzujou" a jde mě o to jakej rozdíl je ještě únosný
Napsal: 21 pro 2007, 20:15
od Huml
ASR možná ani takovej problém nebude jako MSR
Napsal: 21 pro 2007, 22:01
od 1pavel
Na jaře vyskouším co to bude dělat je to přece jenom rozdíl jako ojetá neojetá guma 6mm na výšku boku , dostal jsem dvě gumy skoro nejeté conty od známého z pneuservisu ale bohužel 215
Napsal: 21 pro 2007, 22:46
od Huml
možná to takovej problém nebude 205 vs. 215, horší by to bylo třeba 50 vs. 55 (výška profilu)
Napsal: 21 pro 2007, 23:01
od 1pavel
To jo to by bylo jednou tolik ,na rozdíly průměrů jsou dobrý tyhle stránky
http://www.epneu.cz/rozmery_pneu.php?si ... _pneu_a=16
Napsal: 22 pro 2007, 07:42
od Jindra
já si myslím , že kdyby to bylo 4 kola tak by to bylo špatně. na 2 kole je to jedno. horší by to bylo kdyby to mělo esp. teda podle mě.
Napsal: 22 pro 2007, 08:45
od Jaroušek
čest,mám ESP a na předku 205/50 R16 a v zadu 225/45 R16, rozdíl obvodu -8mm a žádný problém.
Napsal: 22 pro 2007, 09:35
od Rybízek
mám z netu staženej asi rok program k výpočtu těhle věcí obvod ET atd akorát nevím jak ho sem vložit. Museli bychom požádat pana moderátora Dukese
Napsal: 25 pro 2007, 21:39
od multivan
ASR - protiprokluzový systém pracuje na principu porovnání otáček přední a zadní nápravy (resp. součtu rychlostí na kol na přední a zadní nápravě). Jistě má nějakou toleranci (zatáčení), tak je to potřeba vyzkoušet, ale myslím, že 1,17% je únosné.
POUZE ASR NENÍ NIKDY U 4x4!!!!
ESP - elektronický stabilizační systém má v sobě samozřejmě ABS, EDS (elektronickou uzávěrku diferenciálu) a také ASR. Zde se však z logiky věci (nelze porovnávat rychlosti na nápravách, když jsou poháněna všechna kola) využívají čidla zrychlení. V případě, že kola "hrabou" porovnají se rychlosti na kolech z údaji od čidla zrychlení (nulové zrychlení - auto stojí) a systém zasáhne ubráním plynu.
Napsal: 25 pro 2007, 21:46
od liboro
____
Napsal: 25 pro 2007, 21:52
od multivan
225 55 R16 - první údaj je šířka pneu v mm, druhý údaj je výška pneu v % z šířky a třetí údaj je průměr ráfku v palcích. Z toho vyplývá, že výška pneu 225 55 R16 je větší (55% z 225mm) než výška pneu 205 55 R16 (55% z 205mm).
Napsal: 25 pro 2007, 21:55
od 1pavel
Výška boku v mém případě 55 je výška v% k šířce pláště takže čím širší guma tím je vyší bok při stejném profilovém čísle
Napsal: 25 pro 2007, 21:56
od liboro
Dík.